• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver. Den Gula

Ja visst, men "15 minotar an kvart" stämmde inte riktigt..
Lite OT kan tyckas, men jag jobbade som arbetsledare på en flyttfirma för herrans massa år sedan. Vi körde kontorsflyttar på helgerna och jag ringde alltid och beställde pizzor till oss på lunchen. Oavsett om jag beställde 4 eller 15 pizzor så var det alltid 15 minuter kompis som gällde :)

Härligt med en cykelkompis! brukar vara så ensamt annars...
image.jpeg

Det blev trots allt en tur till Pagoldhs Ur, men var lugna! inte inoxen som stod i centrum, var på klock-jakt så här dagen innan löning.. blev dock inget köp då sortimentet inte föll mig i smaken ;) men vad gör det när solen skiner?
image.jpeg

Säger som @MariaE i den blå tråden:
Var är dagens uppdatering? Pinsamt att en passaround skall vara på sidan fyra.

plus att jag bumpar för att den gula tråden skall vara bäst. ;)

Dåså, då det är söndag och min sista dag med inoxen innan den far vidare så är det dags för en recension.

Kan börja med att säga att denna klocka inte är något för mig så jag kommer hålla mig kort för att ni som gillar den skall få bättre vinst-chans...

Okej..

Min första tanke när jag fick se den var "wow vilken bjässe" och visst hade jag rätt, den var på tok för tung och klumpig för min del. Färgen har jag inga problem med då tidigare testare visat att det går att betona ner genom att byta band.
Så nu när jag skall skicka iväg denna klocka imorgon så gör jag det med vilje och hoppas att nästa man/kvinna på tur hittar sin kärlek!

tack för mig!

p.s bjuder på en bild där jag utövar mitt våldsammaste test denna vecka!
image.jpeg

/Nils

Dåså, då det är söndag och min sista dag med inoxen innan den far vidare så är det dags för en recension.

Kan börja med att säga att denna klocka inte är något för mig så jag kommer hålla mig kort för att ni som gillar den skall få bättre vinst-chans...

Okej..

Min första tanke när jag fick se den var "wow vilken bjässe" och visst hade jag rätt, den var på tok för tung och klumpig för min del. Färgen har jag inga problem med då tidigare testare visat att det går att betona ner genom att byta band.
Så nu när jag skall skicka iväg denna klocka imorgon så gör jag det med vilje och hoppas att nästa man/kvinna på tur hittar sin kärlek!

tack för mig!

p.s bjuder på en bild där jag utövar mitt våldsammaste test denna vecka!
image.jpeg

/Nils

Tack för dina uppdateringar!
Kan inte låta bli att undra om cykeln klarade sig oskadd. :D

Imorgon är det min tur, lovar att det blir uppdatering ofta.... kanske inte så hög kvalitativa men ändå ;)

Så ja då var det min tur att få pröva denna klockan en vecka!

Postens blåa dök den upp i, så då ska vi se vad som är i påsen?
IMG_20160531_161504.jpg
Ser väldigt mysko ut med sitt extra skydd!
IMG_20160531_163242.jpg

Nä av med skyddet!
IMG_20160531_161817.jpg

Så det blev iaf bättre!
IMG_20160531_161929.jpg

Ja här har den testats lite ja ;)
IMG_20160531_162208.jpg

Undra om nån klocka tidigare har utsatts för dessa prövningar i en passaround tidigare?? Tror inte det, och många veckor kvar är det att bevisa att denna klockan är tuffast och klarar mest av dem alla :D

Nä av med min beater
IMG_20160531_162319.jpg

Och på med INOX!!
IMG_20160531_162520.jpg

En grej jag stör mig på är att sekund visaren inte linjerar med index. Ett ganska vanligt problem för quartzare om man nu kan kalla det för just ett problem. Verkligen inte specifikt för victorinox, men när min billiga swiss military hanowa soldier träffade exakt så känns det som en klocka som kostar sex gånger så mycket borde klara detta.
IMG_20160531_200328.jpg

En grej jag stör mig på är att sekund visaren inte linjerar med index. Ett ganska vanligt problem för quartzare om man nu kan kalla det för just ett problem. Verkligen inte specifikt för victorinox, men när min billiga swiss military hanowa soldier träffade exakt så känns det som en klocka som kostar sex gånger så mycket borde klara detta.
IMG_20160531_200328.jpg

Japp. Håller med och det har nämnts ett par gånger innan. Hur svårt kan det vara? Överlag annars så är den ju relativt stabil. ( utom bezeln som är alldeles för sladdrig för min smak, jämför iofs med min dipsy )

Japp. Håller med och det har nämnts ett par gånger innan. Hur svårt kan det vara? Överlag annars så är den ju relativt stabil. ( utom bezeln som är alldeles för sladdrig för min smak, jämför iofs med min dipsy )
Stör mig på bezeln också kan jag lova, inte bara att den glappar rejält utan även att man kan "skjuva" den fram och tillbaks tvärs över om du förstår vad jag menar och inte bara medurs eller moturs. Tycker inte det borde vara så i denna prisklassen och framförallt inte på en klocka som vill framstås som bäst i typ alla kategorier!?

Stör mig på bezeln också kan jag lova, inte bara att den glappar rejält utan även att man kan "skjuva" den fram och tillbaks tvärs över om du förstår vad jag menar och inte bara medurs eller moturs. Tycker inte det borde vara så i denna prisklassen och framförallt inte på en klocka som vill framstås som bäst i typ alla kategorier!?

Kanske inte var sådan innan den blev överkörd? ;)

Fick bli en dusch efter allt grejande i garaget å jävlar vilken värme det blev idag då! Tänk om det kunde vara såhär hela sommaren! Är ledig var tredje vecka och således denna, var kanon väder sist gång jag hade frivecka med, bra tajmat :cool:.
IMG_20160531_225108.jpg

Kommer sitta fint med en kall Norrlands å några mackor nu framför teven :cigar:
IMG_20160531_231128.jpg

Tillbaka
Topp