• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PASSAROUNDEN - UPPDATERAD 27/9

Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 - Doxa news

Precis som tidigare vill jag gärna vara med oavsett nytt eller gammalt.
Gärna något udda som man kanske inte skulle köpa direkt men som kanske väcker känslor.

Det låter ju fantastiskt och innebär i praktiken att Doxa sponsrar med cirka 1/2 klockans värde. Inte illa. Har alltid velat gulla med en Doxa. Tyvärr är det lite möe pengar för mig just nu med annalkande bröllop, men jag kommer följa utvecklingen.

Nu vet jag inte hur ni brukar göra, men föreslår att åsikterna om modellen dokumenteras på något sätt.
Kanske i en låst utvärderings/recenssionstråd där de som gullat med klockan kan skriva en rad eller två och eventuellt betygsätta klockan från exempelvis 1-10.

Det hade gett ett lite större djup till passarounden.

Hmmm, om man har haft 2st 1200t redan, vad gör man då? :)
Vilken färg på tavlan hade du tänkt? Searambler? :)

Låter underbart. Vet inget om Doxa men skulle vara kul att klämma på en.

Hej

Blir lite intresserad i år igen, fast jag tror jag var den ända som inte vann något förra rundan!! Stod snopet framför live sändningen och tjöt:)

Hur många anmälda?

Omständig som få... Byter från mögel till ny då jag aldrig har sett en Doxa irl. Kommer det något kul på mögel får jag väl hoppa på det tåget senare.

Doxa låter strålande! Även om jag så sent som för några dagar sedan klämde på en vintage Doxa med gul urtavla. Fett grymt cool dinka!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Tänkte just anmäla mig, med tyvärr är Doxa inget för mig. För stor och för ful. ;) Dock kul att det går att få sponsring till detta!

Re: Förslag 1 klocka

Eric Jajjamensan P skrev:
Tro mig gott folk jag ligger inte på latsidan. Nu har mitt tjat, mina böner och allmänna bombardemang av mail ge resultat. Doxa har den stora vänligheten att vilja gå in som huvudsponsor. Det innebär att vi stänger Nytt på 25 betalande medlemmar som går in med 350kr per skaft. Då har vi en 1200 som årets Passaround. Det är så sjukt bra att jag skulle vilja köra på det. Går de in går Isofrane in med tröstisar. Vad sägs om det ni?
Doxa funkar absolut för mig, säger som Paolo; köööööööööööör!

Intresseanmälan Båda BME

Jag är ny och okänd för folk här (än så länge iaf).
Men om ni vågar lita på mig så är jag gärna med och i båda kategorierna eftersom jag har beslutsångest och inte kan bestämma mig om jag gillar nytt eller mögligt...
Kan endast nämna en referens och det är Snabbmakaron från TTT om ni nu är bekanta med honom?!?

Tar absolut inte illa upp om det skulle kännas "osäkert" med en främling utan har tvärt om full förståelse för det!

Re: Intresseanmälan Båda BME

BME skrev:
Jag är ny och okänd för folk här (än så länge iaf).
Men om ni vågar lita på mig så är jag gärna med och i båda kategorierna eftersom jag har beslutsångest och inte kan bestämma mig om jag gillar nytt eller mögligt...
Kan endast nämna en referens och det är Snabbmakaron från TTT om ni nu är bekanta med honom?!?

Tar absolut inte illa upp om det skulle kännas "osäkert" med en främling utan har tvärt om full förståelse för det!

Klart du ska vara med! :)

Grymt att det blir en Doxa också! Bra jobbat Eric!

DOXA funkar för mig med! Jag tycker deras special edition med "NUMA blue" va riktigt fin!

Vad som helat går an för mig. Glycinen gillar jag men aldrig känt på en Doxa så why not!

Kolla bara så att de inte tillämpar sin fasta växlingskurs innan du får in pengar av deltagarna.

Satt med musen över beställningsknappen när jag såg att dom hade en fast kurs mellan dollar och euro (som alla europeiska kunder skulle betala i) som gjorde att det blev ett påslag på 20%... Tänkte att det kan väl inte stämma men kundtjänsten bekräftade. Men stort av dom att ställa upp!

Avvaktar lite med att joina, inväntar lite andra affärer, men 1200T står ju på vill ha listan....

/F-L-P

Intresseanmälan BÅDA CDR Toby

Jag är på. Nytt - provar vad som helst. Mögel - tänk en riktigt möglig Airman...

/Torbjörn

Kul att DOXA ställer upp, men tyvärr är det inte alls en klocka för mig. Glycine Combat Sub är fortfarande intressant om det blir av.

Jag är gärna med på nytt om platser finns kvar!

Hej förresten!

Passaround all time high

Hallå gott folk. Ovanpå allt annat som är kul med forumet just nu så kan jag säga att det är en ära att hålla i pinnen för Passarounden. Större intresse än någonsin. Inget gnäll och inget tjafs. Det känns som om den nya vinden som kom med ett nytt friskt forum håller i sig. Vi har rekordet på 38 intresseanmälningar på NYTT. Vi har 24 stycken på VINTAGE vilket givetvis är extra kul. Iom att några är anmälda på båda så räknar vi ändå in över 50 intresseanmälningar för denna roliga tradition.
Så vi är givetvis extra pumpade att göra detta bättre än någonsin. Eder undertecknad ska svälja den lilla värdighet han har och hora ihop till det mest dignande prisbord vi haft hittills. Det är ett löfte.

Jag har ett litet önskemål. Tråkigt nog så verkar politiken från TTT:s sida vara att stänga dörren och konsekvent ta bort alla trådar som innehåller Klocksnack. Känner ni folk som skulle vilja vara med som inte hittat hit. Ta isf kontakt med dem och kolla intresset. Jag saknar framför allt på VINTAGE delen en del gamla griniga mögelgubbar som kanske missar att få uppleva PASSAROUNDEN de alltid gnällt om men aldrig orkat hålla i själva.

Många tack till er tappra som är med i år igen.
Heja, heja, heja

Hej,
Jag är på om det finns platser kvar, det är alltid kul at prova något annat än man är van vid.
Jag vann förra Passarounden Lum-Tec M24:an och det var en klocka jag inte skulle ha handlat, men används flitigt iaf :)

IMAG0085.jpg

//Thomas

TheMr skrev:
Hej,
Jag är på om det finns platser kvar, det är alltid kul at prova något annat än man är van vid.
Jag vann förra Passarounden Lum-Tec M24:an och det var en klocka jag inte skulle ha handlat, men används flitigt iaf :)

IMAG0085.jpg

//Thomas

Ja, bara du inte vinner igen så är du välkommen :evil:

Tillbaka
Topp