• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PASSAROUNDEN - UPPDATERAD 27/9

David

Bödeln
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 - Doxa news

Eric Jajjamensan P skrev:
Tråkigt nog så verkar politiken från TTT:s sida vara att stänga dörren och konsekvent ta bort alla trådar som innehåller Klocksnack.

Vad är det för dumheter?? Sånt beteende är nog för att jag ska säga upp bekantskapen och sluta posta.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Officiella Klocksnack Passaround 2012 - Doxa news

Jag känner rent spontant att stämningen är mycket bättre här än på TTT.

skickat med telefonen.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 - Doxa news

Kul med nytt fräscht forum!
Tack vare lite utlandsresa har jag helt missat detta och ramlade in här av en slump....

Om ni fortfarande har platser kvar, är jag väldigt gärna med på NYTT.

Om inte så vill jag bara passa på att tjoa ett HURRA för detta fina initiativ. Både med Passarounds och forum!
Gott jobb!!
 

hejo

Panerai
MÖGEL hejo

Det här är ju fantastiskt trevligt, en möglig Passaround :D
Eric det här GÖR griniga mögelgubbar jätteglada.

Klart man måste vara med.

Stämmer in på @NiklasArvids spår Valjoux 773x borde fungera.
@Spencer66 nu får du jobba på lite och leta upp lite mögel att passa runt :D

/Henrik
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 - Doxa news

Slängt in min andel på "nytt"
När kommer klockan? :D ;)

Det värsta, och alldeles underbara med klocksamlandet är ju egentligen väntan.
Men som den junkie man är vill man ju inte vänta, men vänta är ju ändå det som är grejen.
Att gå och vänta ett par veckor, när man tryckt köp på nån sajt, ger ju både klåda och rysningar.

Ofta när man sedan sedan fått klockan börjar ju klådan efter nytt på en och samma gång (Gessle travesti),
och det är dags för ett nytt köp tryck på nästa sajt.
Ibland blir det nåt skit bara för att det ska bli nåt.

P1030197.jpg


Ja ja nog om detta, ni vet ju hur det är allihopa.
 

Nikkob

Omega
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 - Doxa news

Jag är gärna med, både mögel o nytt,
varför välja..

Hils
//N
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 - Doxa news

jag änmäler mig härmed gärna till passaround-omgången MÖGEL!

// Fabian
 

max

Dancing Queen
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 - Doxa news

Intresseanmälan nytt och mögel max

...om jag inte är för sent ute?
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 - Doxa news

Jag är gärna på både nytt och mögligt! Sign me up
 

wwjbd

Omega
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 - Doxa news

Om det inte är försent så vill jag anmäla mig till båda!
MVH
wwjbd
 
Hurra för folket! Hurra för Klocksnack

Vilket JÄVLA drag. 21 betalningar på plats vilket måste vara rekordsnabbt. Över 40 intresserade bara på NYTT. Massor med glada tillrop och erbjudanden om hjälp. Jag är tårögd och skakig på rösten. :D
Arbetet går vidare och jag skulle vilja be alla om några saker.
1: om ni har betalt och mailat men inte fått någon respons; maila mig igen. Jag tror att jag har prickat alla idag, men om inte hör av er.
2: var en smula förlåtande att jag är lite seg i responsen, men det är mycket kommunikation just nu. Det är absolut ingen som har gnällt men jag får lite dåligt samvete när jag läser allt positivt ni skriver och jag inte har svarat och ibland är mina svar inte direkt personliga. Det där lovar jag att beta av när båten är sjösatt.
Sedan hoppas jag att jag har varit tydlig med att vi har plats för 25 betalande passagerare. Det innebär att alla inte kommer att få plats. Ni som undrar om ni får vara med eller inte kommer jag att återkomma till. Min ambition är att alla ska få vara med i någon form. Det är inte riktigt klart hur bara. Så återigen ber jag om en smula tålamod.

Men just vill jag bara säga STORT TACK till att ni gör detta så kul.

Över och ute
 

PierreS

Cartier
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012

Eric Jajjamensan P skrev:
Vilket JÄVLA drag. 21 betalningar på plats vilket måste vara rekordsnabbt. Över 40 intresserade bara på NYTT. Massor med glada tillrop och erbjudanden om hjälp. Jag är tårögd och skakig på rösten. :D
Arbetet går vidare och jag skulle vilja be alla om några saker.
1: om ni har betalt och mailat men inte fått någon respons; maila mig igen. Jag tror att jag har prickat alla idag, men om inte hör av er.
2: var en smula förlåtande att jag är lite seg i responsen, men det är mycket kommunikation just nu. Det är absolut ingen som har gnällt men jag får lite dåligt samvete när jag läser allt positivt ni skriver och jag inte har svarat och ibland är mina svar inte direkt personliga. Det där lovar jag att beta av när båten är sjösatt.
Sedan hoppas jag att jag har varit tydlig med att vi har plats för 25 betalande passagerare. Det innebär att alla inte kommer att få plats. Ni som undrar om ni får vara med eller inte kommer jag att återkomma till. Min ambition är att alla ska få vara med i någon form. Det är inte riktigt klart hur bara. Så återigen ber jag om en smula tålamod.

Men just vill jag bara säga STORT TACK till att ni gör detta så kul.

Över och ute


Kan bara säga, kanonarbete! :)

Har dock en fråga som jag kanske missat svaret på nånstans..,,
Är det du som håller i mögel oxå eller är det nån annan man ska vänta på "betalningskrav" från om man vill vara med på både nytt o mögel? :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012

theargonaut skrev:
Nytt och Mögel! / theargonaut = TF

Tudor Black Bay kvalar väl in i båda kategorierna?! ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2


Anmälde mig till båda 11 sept ca kl 14.51! Ser inte mig på listan gällande mögel, men fått PM:et om nytt. Går det att lösa, eller är jag "bannad" från mögel ;)
 
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012

theargonaut skrev:
theargonaut skrev:
Nytt och Mögel! / theargonaut = TF

Tudor Black Bay kvalar väl in i båda kategorierna?! ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2


Anmälde mig till båda 11 sept ca kl 14.51! Ser inte mig på listan gällande mögel, men fått PM:et om nytt. Går det att lösa, eller är jag "bannad" från mögel ;)

Hej Mannen
Kolla i Mögeltråden. Finns en separat. Det är Spencer som håller i trådarna där. Jag skickade över allt intresse för mögel till honom. Jag ska äta upp mina dojjor om jag missade dig. ELLER så hänger du med på en Longiness Heritage Diver på nytt. Best of two worlds. ;D
 
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 NYTT IDAG 120919

Nu är jag ute på hal is igen. Är det två eller tre Passaround som gäller eller vadå? Ska du ha mer stålar? Dö. Ståtligt jobbat o anmärkningsvärt stort intresse jämfört med TTT senaste som väl rann ut i sanden. Fö gillar jag andan påsetts forum. Det var väl mycket skitsnack på TTT under en period. För mycket intolerans mot oliktyckande. Om alla tyckte likadant skulle vi bara ha en ost o ett vin o en virre o då kunde man lika gärna lägga ner!
Granger
 
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 NYTT IDAG 120919

Granger9050 skrev:
Nu är jag ute på hal is igen. Är det två eller tre Passaround som gäller eller vadå? Ska du ha mer stålar? Dö. Ståtligt jobbat o anmärkningsvärt stort intresse jämfört med TTT senaste som väl rann ut i sanden. Fö gillar jag andan påsetts forum. Det var väl mycket skitsnack på TTT under en period. För mycket intolerans mot oliktyckande. Om alla tyckte likadant skulle vi bara ha en ost o ett vin o en virre o då kunde man lika gärna lägga ner!
Granger

As we speak en vintage och en ny. MEN jag tar upp intresse för ytterligare en ny. Då är det en Longines Heritage Diver. Det är 350kr i insats om vi når 27 pers. Just nu 10 intresseanmälda. Klart som vodka.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 NYTT IDAG 120919

Persoinligen så lägger jag min röst på Longines!

//andheg...två gånger är en vana
 
Topp