• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PASSAROUNDEN - UPPDATERAD 27/9

Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 NYTT IDAG 120919

Betalt för en plats i KS klock-kolchos à la Doxa.
Rörande klockkollektivism!

//N

PRISBORDET VÄXER!!!

Mina vänner. Nu är vi en betalande gubbe kort på Doxan. Det innebär att jag lägger ut stålarna och måndag är den betald och skickas. Det är helt klart att det blir en Noma Blue Sub 1200T. Bild längst ned.

Jag har dessutom fått bra gehör från mina kontakter för prisbordet i övrigt. Vad sägs om Armband från Singular, sportbagar från Sinn, Kepsar från Doxa, Tag Heuer, Certina, IWC, Bag från Omega, handdukar från Rolex, armband från Happy Bead med mera, med mera. Jag kan nu meddela att ALLA deltagare kommer att få minst en sak med sig från detta äventyr. Riktigt kul.

OCH en sista sak. Vi behöver fler intresserade för att kunna köra ytterligare en Passaroundklocka. Det ligger en Longines Heritage Diver och väntar på oss. Är ni intresserade skicka genast ett PM till mig. Vore extra grädde på moset.

Puss på er!

pro_01_large_zps9abc9457.jpg

Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 PRISBORDET VÄXER

YES!!! Riktigt roligt!

Doxa har jag suktat efter länge- skall bli väldigt kul att "köra" en IRL-ett tag åtminstone!

Shit va fin den är den där! Längtar verkligen till det är min tur :)

Mycket bra jobbat med prisbordet!

Eric Jajjamensan P skrev:
Mina vänner. Nu är vi en betalande gubbe kort på Doxan. Det innebär att jag lägger ut stålarna och måndag är den betald och skickas. Det är helt klart att det blir en Noma Blue Sub 1200T. Bild längst ned.

Jag har dessutom fått bra gehör från mina kontakter för prisbordet i övrigt. Vad sägs om Armband från Singular, sportbagar från Sinn, Kepsar från Doxa, Tag Heuer, Certina, IWC, Bag från Omega, handdukar från Rolex, armband från Happy Bead med mera, med mera. Jag kan nu meddela att ALLA deltagare kommer att få minst en sak med sig från detta äventyr. Riktigt kul.

OCH en sista sak. Vi behöver fler intresserade för att kunna köra ytterligare en Passaroundklocka. Det ligger en Longines Heritage Diver och väntar på oss. Är ni intresserade skicka genast ett PM till mig. Vore extra grädde på moset.

Puss på er!

Jag är inte med i PA, men jag lyfter på hatten och säger well done.
Imponerad.

Puss på er!

Edit: lämnar plats för Jörgen N.:)

Jag är på om det finns plats över när det gäller Doxan !!
Hör av dig hur jag går till väga.
Kul initiativ !

daviden skrev:

Puss på er!

Jag är inte med i PA, men jag lyfter på hatten och säger well done.
Imponerad.

Fan va grymt! Grymt bra (och snabbt) jobbat, jag ser fram emot detta riktigt mycket.

As kul.
Nu är det bara att gå och vänta med andra ord.
Jag har aldrig vunnit nåt förut. Därför är det kul med vinst varje gång tävlingar.
Ska också bli jäkligt kul att känna på en "riktig Doxa", som jag hoppas är lite annat än den Doxa jag har nu.

Jäklar vad du fixar Eric P, håller med föregående talare och hyllar denna PA innan vi ens börjat :) kul!
Grym magkänsla på detta!

Re: Officiella Klocksnack Passaround 2012 NU LONGINES LLD

Gott folk, det rusar framåt! Nu är Doxan historia blott för mig. Den är betald och nu är det nästa punkt på dagordningen. Visst i helvete måste vi bara få till det här med denna skönhet också. Tack vare underbart engagemang från Uret.se så kommer jag se till att vi plockar ut även en sådan här. Tack, tack, tack Peter för en otroligt pigg och positiv inställning (det är inte helt vanligt i en ganska trött klockbransch där alla ska räkna hem).
Så jag har i runda slängar en intresselista på 13 pers. Om vi går in 450 pix räcker det med 20 stycken. Då är det riktig fin vinstchans. 1 på 20 ringer fint i mina öron. Så kom igen nu för satan. Lönen kommer imorgon. Klockan listar 15.000kr nånting och ser mumma ut för pappa.

30797.jpg

Just jävlar...

Jag glömde en mycket viktig sak. Tack för alla snälla ord. Det är riktigt kul att göra detta i rådande klimat. Så jag är peppad som satan. MEN om ni verkligen vill ge något tillbaka så se till att ha oflyt i lotteriet. Jag behöver den där Doxan... Åh den där Longinesen... Åh den där mögliga Glycinen... Ja ni fattar. Loosa! Och loosa ordentligt. Jag ser till att ni landar mjukt på en Rolexhandduk eller sportbag från Sinn. Inga tårar.

Du kan peppa och behöva hur mycket du vill men Doxan eller Longjeansaren är min! Mögel Glycinen kan du däremot få ta för en sån har jag ju redan snuvat dig på en gång och jag har inte hjärta att göra det en gång till så jag har strukit mig från den listan.. :cool:
Hojta till när du ska ha kulor till Longjeansaren..

Herre gud, 350 på nytt, 350 på mögel och så 450 på long... skulle bli mer än jag köpt lotter för under resten av mitt liv... och med min tur så vinner jag en trasig parnis-keps :lol: :lol:
...men longineessen är satanna fin, hum får suga på karamellen lite.
Finns det någon passaroundberoendejour att ringa?

Re: Officiella Klocksnack Passaround LISTA FÖR LONGINES

Hej
Det kommer tveklöst bli en Longines. Vi har 15 skarpa anmälningar. Så bara 5 goa gubbar får plats till. Kolla listan så att jag inte missat er. Det är MYCKET information i omlopp just nu så ha översyn. Jag betraktar detta som biff och krefa därför 450pistoler till samma konto: 4211 0138323 på Nordea. Övriga skyndar sig som satan om de vill med.

DA LIST (so far):
Rille
RicVin
RicRob
Xanderhook
Porsan
BME
Nikkob
Gavve
PierreS
Eric Jajjamensan P
Denke
Andheg
Barda
Jaganata
Max

max skrev:
Herre gud, 350 på nytt, 350 på mögel och så 450 på long... skulle bli mer än jag köpt lotter för under resten av mitt liv... och med min tur så vinner jag en trasig parnis-keps :lol: :lol:
...men longineessen är satanna fin, hum får suga på karamellen lite.
Finns det någon passaroundberoendejour att ringa?

Nu är det lite tidigt att vara bitter. Du ska se att någon av de där klockorna kommer att hoppa upp likt fisk i Jesu knä till dig (Yeah right). Sedan kräver jag lite mer respekt än hur du gör dig lustig på min bekostnad. Det förekommer inga trasiga Parnis kepsar. Bara trasiga kepsar af anständiga märken.

Skulle det gå att dela in turordningen i städer (stockholm, göteborg, osv) för att underlätta f2f överlämning?

Micke B skrev:
Skulle det gå att dela in turordningen i städer (stockholm, göteborg, osv) för att underlätta f2f överlämning?

Hej
Så rullade vi förra gången. Start i Stååååkhåååålm följt av Malmö. Sedan diverse suspekta ställen och sist uppsamlingsheat i GBG inför finalen. Då som nu fick jag hjälp av en lokal förmåga för planering/genomförande på de större orterna. MEN mer om detta inom kort. Tack för dina tankar.

Micke B skrev:

Hej
Så rullade vi förra gången. Start i Stååååkhåååålm följt av Malmö. Sedan diverse suspekta ställen och sist uppsamlingsheat i GBG inför finalen. Då som nu fick jag hjälp av en lokal förmåga för planering/genomförande på de större orterna. MEN mer om detta inom kort. Tack för dina tankar.
Sweet! Anade nästan att det redan var tänkt så=)

Nu är det lite tidigt att vara bitter. Du ska se att någon av de där klockorna kommer att hoppa upp likt fisk i Jesu knä till dig (Yeah right). Sedan kräver jag lite mer respekt än hur du gör dig lustig på min bekostnad. Det förekommer inga trasiga Parnis kepsar. Bara trasiga kepsar af anständiga märken.

Jag ber om ursäkt, jag menade absolut inget illa! Jag tycker det är kanonarrangerat av dig (er) med allt!! Att du fixat extrapriser är kanon, menade inget annat!

max skrev:

Jag ber om ursäkt, jag menade absolut inget illa! Jag tycker det är kanonarrangerat av dig (er) med allt!! Att du fixat extrapriser är kanon, menade inget annat!

Jag skulle använt en smiley, skojade lite med dig gubben ;D

Jag skulle använt en smiley, skojade lite med dig gubben ;D
Puh, blev lite rädd att jag råkat trampa på någon öm tå. Det är ju lite knepigt med skämt och ironi på forum :)

Är det för sent att anmäla sig till Longinesen? Jag kommer dock inte åt bankdosan förrän ikväll.

berg35 skrev:
Är det för sent att anmäla sig till Longinesen? Jag kommer dock inte åt bankdosan förrän ikväll.

Klart Berg ska med, men som One Hit Wonder (endast en post) undrar jag om du har någon koppling till aktiv eller känd medlem här?

berg35 skrev:

Klart Berg ska med, men som One Hit Wonder (endast en post) undrar jag om du har någon koppling till aktiv eller känd medlem här?
Kan förstå din oro/undran.

Jag har hängt på gamla TTT en längre tid under samma alias. Jag har aldrig varit en "storpostare" (knepigt ord det blev). Om jag är känd för något är det kanske för min Oris Diver titan chronograph http://www.flickr.com/photos/berg35/sets/72157622510065865/ och Bernhardt Globemaster http://www.flickr.com/photos/berg35/sets/72157622050278285/. Folk kanske också märkt att jag ofta pratat positivt till märket Breitling även om jag aldrig ägt någon.

Jag upptäckte inte detta forum förrän efter det att TTT bytte plattform så här har jag bara hängt en kortare tid.

Om jag får vara med så vill jag gärna vara det. 450 kr för att prova en Legend Diver låter riktigt bra..

Tillbaka
Topp