• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Nautilus vs Aquanaut

Sten

Cartier
Aquanaut om man skall välja. MEN jag förstår inte hypen bakom PP och AP, ingen av dem tillverkar ju riktigt snygga klockor... :cool:
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor

Viking

Cartier
vonhall skrev:
Vill inte låta jobbig nu! Men jag tycker bägge modellerna är fula!
Respekterar din åsikt, kanske bara dyra?
IMG_7603_zps4352b4fd.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Nautilus växer mer och mer i mina ögon, och helst i stål och gärna 5712/1a. Men tavlan i Aquanauten är bara världsklass, så den är given.
 

Genta

Cartier
- Föredrar Nautilusen med dess blågrågrön skimrande urtavla, integrerade stållänk och klassiska design.
- Tycker inte Aquanauten passar på gummi. Den är för tunn och graciös för det, vilket gör att gummilänken blir tunn o ger ett plastigt intryck. Stållänken ser dock riktigt fin ut. Roseguld på läderband kan nog också bli bra
- Med den exceptionella finish båda uren har, känns de mer kostym än sport. Glider lätt under skjortmanschetten.
 

joey

Cartier
Aquanauten på länk är som Nautilusen (eller ve och fasa en Royal Oak) utan länk.

Även om jag inte skulle bli ledsen om det hux-flux satt en Nautilus på armen en dag så ligger Aquanauten varmare om hjärtat. Jag tilltalas av den nästan barnsliga uppsynen, den tredimensionella tavlan och gummibandet. Den ser verkligen inte ut som en 100+ -klocka i all sin enkelhet, men har ändå en detaljrikedom och finish som den Patek den är.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Aquanauten känns som en dålig kompromiss. Har svårt att förstå vad den fyller för syfte. Hade varit vettigare om de erbjudit en stål-Nautilus på band om det nu ska erbjudas en budget-Patek. ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Singular skrev:
Ingen kompromiss alls. En grym, modern lyxsportklocka som dessutom kontrasterar och är ödjukt nerklädd på sitt tjusiga gummiband. Dessutom snygg, till skillnad från brorsan. Dessutom är det fel att kalla den billig...
Allt är relativt. Jag inbillar att många köpare ser den som en billigare kompromiss och sedan uppgraderar kort efter. Självklart att Patek inte släpper dåliga produkter. Vore lite tokigt med tanke på vad de står för.
 

JohanHLM

Rolex
Av dessa båda hade valet fallit på Nautilus för min del.
Hade Calatrava funnits som ett alternativ skulle den kommit på 1:a plats eftersom jag tycker en Patek ska vara riktigt dressig. Vill man ha en dykare finns det många andra märken som platsar in bättre.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Skulle jag investera i 1 klocka så skulle det bli Nautilus med blå urtavla!

Jag minns när jag var hos en barndomsväns sommarställe och hur jag inte kunde sluta stirra på hennes farfars nautilus.

Den blåa urtavlan ser så olika ut i olika vinklar och ljus!
 

Cuba

Breitling
Bägge är otroligt fina, aqua skulle passat bättre med en matt tavla tycker jag!

Men får jag rösta så blir det en Nautilus!
 

Whedda

Rolex
Ingen kompromiss alls. En grym, modern lyxsportklocka som dessutom kontrasterar och är ödjukt nerklädd på sitt tjusiga gummiband. Dessutom snygg, till skillnad från brorsan. Dessutom är det fel att kalla den billig...

På länk är den inte bara en kompromiss utan även en styggelse av rang. På gummiband och särskilt i roséguld är den fantastisk men fortfarande en efterhandskondtruktion av ett märsterverk ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp