• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Jag har missat diskussionen... men är det här för att säkerställa servicekvalitet (har den varit dålig?) eller bara ytterligare ett sätt att dra in mer pengar?

Säkerställa kvalitén och givetvis tjäna mer pengar också. Det tråkiga är bara att de servicecenter som faktiskt skött sig enligt PPs riktlinjer blir straffade också genom att man kapar möjligheten för dem att beställa hem delar.

Kollade hos rob engström, polering, trycktest och lite annat kan fortfarande göras "in house". Vid service av urverk skickas klockan iväg. De trodde inte att servicetiderma skulle bli längre då man ökar bemanningen på deras servicecenter. Får väl se hur det fungerar :)
Det är ingen trivial sak att flytta ett världsomspännande service-nät till ett enskilt land (om de inte skall ha ett antal servicecenter runt om). Och så lätt är det nog inte att hitta tillräckligt många kvalificerade urmakare i landet...

Perfekt storlek på 16 cm handled...

3A0EE9BE-B26F-43F5-A10C-AB4696661172.jpeg
FC96BD65-E9B8-4056-8B01-2DB97521A342.jpeg

Patek Philippe Nautilus 3800
Snyggt!! Tillråga på det så sitter du på Bianchi-kaffét, 10/10 :)

Jag har missat diskussionen... men är det här för att säkerställa servicekvalitet (har den varit dålig?) eller bara ytterligare ett sätt att dra in mer pengar?
vilket blir extra intressant när min klocka är nere i Schweiz för tredje gången på 12 månader för garantifel :(. Men men visst gillar man klockan lika mycket för det.

Nejje, vad har den råkat ut för?
Lite olika faktiskt, första gången var det något i energitillförseln via rotorn som gjorde att den inte höll mer än några få timmar. När den kom tilbaka från service hade de skruvat fast rotorn för hårt så då snurrande inte rotorn alls. Nu senast så verkar det som att de vid senaste servicen skruvade i en skruv snett så efter att jag använt den ett tag så bröts skruven på mitten.

Så spontant känns det ju som minst 2 fel som är direkt kopplade till hur urmakarna hanterade klockan (men jag kan så klart ha fel här).

Lite olika faktiskt, första gången var det något i energitillförseln via rotorn som gjorde att den inte höll mer än några få timmar. När den kom tilbaka från service hade de skruvat fast rotorn för hårt så då snurrande inte rotorn alls. Nu senast så verkar det som att de vid senaste servicen skruvade i en skruv snett så efter att jag använt den ett tag så bröts skruven på mitten.

Så spontant känns det ju som minst 2 fel som är direkt kopplade till hur urmakarna hanterade klockan (men jag kan så klart ha fel här).
Låter inte kul det där... Får du någon slags kompensation?

Hej alla patek ägare. Sitter i en diskussion med en kille som säger att om man köper en ny patek hos AD ( Speciellt nautilus ) så ökar den garanterar i värde sen när du försöker sälja den. Låter lite konstigt att den skulle bli värd mer begagnad endast för att det är en patek. Är jag ute och cyklar där? Att dom håller värde bra förstår jag.

Hej alla patek ägare. Sitter i en diskussion med en kille som säger att om man köper en ny patek hos AD ( Speciellt nautilus ) så ökar den garanterar i värde sen när du försöker sälja den. Låter lite konstigt att den skulle bli värd mer begagnad endast för att det är en patek. Är jag ute och cyklar där? Att dom håller värde bra förstår jag.
Kantänka mig att argumentet grundar sig i kö hos AD alltså tillgängligheten, sen ta det kontra prishöjningar som sker så kan den nog öka över ursprungligt listpris efter ett gäng år men rätta mig om jag har fel.

Kantänka mig att argumentet grundar sig i kö hos AD alltså tillgängligheten, sen ta det kontra prishöjningar som sker så kan den nog öka över ursprungligt listpris efter ett gäng år men rätta mig om jag har fel.
Rätta dig får någon annan göra i det fallet ;) den enda forskningen jag lyckats göra är att jämföra priser på oanvända och använda exemplar på chrono24

Listpriset på en Nautilus höjdes just från ca 220 000 till 260 000. Väntetiden på en Nautilus är nog 5 år så begagnat säljs de ofta för över 300 000.

Listpriset på en Nautilus höjdes just från ca 220 000 till 260 000. Väntetiden på en Nautilus är nog 5 år så begagnat säljs de ofta för över 300 000.
Var som sagt endast chrono24 jag lite snabbt jämförde priser. I det fallet så verkar det ju då som att det är en bra investering med en ny, för att sen flippa oanvänd. Dock en lite sämre investering att köpa exemplaret som flippas?

Tillbaka
Topp