• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Trulli

Cartier
Syftade på att det är 3 sekunmarkeringar mellan 11 och 12 samt 12 och 1.

Antar att PP tänker att dubbelindexet klockan 12 räknas som 2 sekunder dock.

Ja det var också det jag syftade på. Jag funderade på vad det beror på, det borde faktiskt få plats, om än tajt. Iofs så blir två extra prickar en tydligare referenspunkt för ögat. Ännu lättare att se om indexet sitter snett :p
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Samma på 5712, här har de dessutom bortprioriterat 3st timmindex :D

56A1F2F7-6673-48B4-9483-3074FA9D27EE.jpeg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Deppigt samtal idag!
Fick besked från Bo Berggrens att min inlämnade klocka har 14 veckors leveranstid för en standardservice.
Detta efter 2-3 veckor för att få detta kostnadsförslag.
Jag tycker det är uselt av Patek och lär ju bli kaos med massa reklamationer och så när dom får all världens klockor
ner till fabriken. Borde man inte täcka upp med urisar när man gör en sådan sak som att neka AD´s att serva?

Får väl bli swatch till sommaren :(:(:(
/j
 
Senast ändrad:

Espresso

Cartier
Deppigt samtal idag!
Fick besked från Bergströms att min inlämnade klocka har 14 veckors leveranstid för en standardservice.
Detta efter 2-3 veckor för att få detta kostnadsförslag.
Jag tycker det är uselt av Patek och lär ju bli kaos med massa reklamationer och så när dom får all världens klockor
ner till fabriken. Borde man inte täcka upp med urisar när man gör en sådan sak som att neka AD´s att serva?

Får väl bli swatch till sommaren :(:(:(
/j
hur funkar det när du lämnar in den till Bergströms, de är väl inte AD?
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Deppigt samtal idag!
Fick besked från Bergströms att min inlämnade klocka har 14 veckors leveranstid för en standardservice.
Detta efter 2-3 veckor för att få detta kostnadsförslag.
Jag tycker det är uselt av Patek och lär ju bli kaos med massa reklamationer och så när dom får all världens klockor
ner till fabriken. Borde man inte täcka upp med urisar när man gör en sådan sak som att neka AD´s att serva?

Får väl bli swatch till sommaren :(:(:(
/j

De har utökat serviceverkstaden i Schweiz och ännu större kommer den bli.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Deppigt samtal idag!
Fick besked från Bo Berggrens att min inlämnade klocka har 14 veckors leveranstid för en standardservice.
Detta efter 2-3 veckor för att få detta kostnadsförslag.
Jag tycker det är uselt av Patek och lär ju bli kaos med massa reklamationer och så när dom får all världens klockor
ner till fabriken. Borde man inte täcka upp med urisar när man gör en sådan sak som att neka AD´s att serva?

Får väl bli swatch till sommaren :(:(:(
/j
Rob kunde inte heller hjälpa dig utan att skicka iväg klockan?
 

Trulli

Cartier
Deppigt samtal idag!
Fick besked från Bo Berggrens att min inlämnade klocka har 14 veckors leveranstid för en standardservice.
Detta efter 2-3 veckor för att få detta kostnadsförslag.
Jag tycker det är uselt av Patek och lär ju bli kaos med massa reklamationer och så när dom får all världens klockor
ner till fabriken. Borde man inte täcka upp med urisar när man gör en sådan sak som att neka AD´s att serva?

Får väl bli swatch till sommaren :(:(:(
/j

Tror inte det har med indragningen av lokala serviceställen. När jag servade 3800:an (kan det varit 7-8 år sedan?) så begärde jag av Bo Berggren att klockan skull skickas till PP. Det tog 16 veckor även på den tiden.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Är inte detta sjukt?
Att man betalar ett par 100k för en klocka och får ett måndags-ex?
Eller är det vad man betalar för? Att ingen klocka ska vara den andra lik samt att handgjorda detaljer inte blir perfekt symmetriska? :)

Du betalar massa för att en massa folk vill ha samma klocka men tillverkaren vill inte tillverka tillräckligt många för att hålla priset uppe. Ska man vara helt ärlig så är det egentligen personerna som köper dessa klockor som borde ifrågasättas och inte tillverkaren som är smart. :)
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Är inte detta sjukt?
Att man betalar ett par 100k för en klocka och får ett måndags-ex?
Eller är det vad man betalar för? Att ingen klocka ska vara den andra lik samt att handgjorda detaljer inte blir perfekt symmetriska? :)
I ärlighetens namn ska sägas att denna bild är extremt förstorad. Jag är osäker på om man överhuvudtaget ser det med blotta ögat.
 
Topp