• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Förstår att det är favoriten. Den är farligt fin i all enkelhet.
Vad kostar en sådan ny, vet Du? Jag lyckas inte hitta genom google..
Och är det lika svårt att få tag i en hos AD som en Nautilus?

Mvh Roffe
Listpriset är 175300 kr på gummi om jag inte minns helt fel. Med länk 203' tror jag. På Bergströms skrev dom upp mig på listan för ett halvår sen, men jag lär nog inte få någon på ett par 3-4 kanske. Om någonsin. Tur att man hittade en beggad.
 
Listpriset är 175300 kr på gummi om jag inte minns helt fel. Med länk 203' tror jag. På Bergströms skrev dom upp mig på listan för ett halvår sen, men jag lär nog inte få någon på ett par 3-4 kanske. Om någonsin. Tur att man hittade en beggad.

Jag skrev upp mig hos Bo Berggren för typ ett år sedan och de sa då att jag troligtvis aldrig kommer få en..
Anledningen var (enligt säljarna) att deras befintliga och återkommande kunder går före i kön det är inte "först på listan får nästa klocka" så jag räknar inte med att få något tyvärr :)
 
Jag skrev upp mig hos Bo Berggren för typ ett år sedan och de sa då att jag troligtvis aldrig kommer få en..
Anledningen var (enligt säljarna) att deras befintliga och återkommande kunder går före i kön det är inte "först på listan får nästa klocka" så jag räknar inte med att få något tyvärr :)
Deppigt, men så är det nog. Samma visa överallt. Har du kvar din guldare?
 
Ja troligtvis.. Nej jag släppte den, lite oklart varför egentligen men ville testa lite annat så har lite kul på väg :)
Sjukt bra klocka dock, gillade den verkligen, satt riktigt bra osv :)
Fan också. Jag som faktiskt funderade på att köpa den av dig. Jag tycker den verkligen gör sig i guld.
 
Vad är ett bra pris på rosé? Mellan tumme och pekfingret ?

Jag släppte min från slutet av 2017 (nyligen) för ~270 och det tyckte jag var ett bra pris för köparen :)
Blev erbjuden en för 240 som hade några år på nacken men det var när nautilusen kostade 375 också så jag tror att man får räkna med ~280+ för en begagnad i bra skick (rätta mig gärna om jag har fel någon med bättre koll) :)
 
Någon som har koll på vad som anses vara okej tidsavvikelse på patek?
Små sökt lite men hittar inget direkt.
Rolex har ju +- 2sek som är ganska känt.
 
Någon som har koll på vad som anses vara okej tidsavvikelse på patek?
Små sökt lite men hittar inget direkt.
Rolex har ju +- 2sek som är ganska känt.

När jag hade den sprang den iväg runt + 7-8 sekunder på ett dygn, det märkliga var att efter jag kollat ett tag så bara fortsatte jag att använda den utan att kolla varje dygn, efter typ 2 veckor hade den nog gått lite minus ett tag för gick den prick rätt! Jag slutade bry mig efter det. För att svara på din fråga så vet jag faktiskt inte vad de godkänner som normal gång.
 
Senast jag frågade om list var det typ 177k på gummi (bo berggen). List i Europa är ca 17800 euro, dvs med dagens kurs typ 185k
 
-3/+2s /dygn har jag läst någon gång. Säkert något årsen.
Vilket nu bekräftades av instruktions-Pdf’en till aquanaut på pateks hemsida.

"The rate accuracy of calibers with a diameter of 20 mm or larger must range within –3 and +2 seconds per 24 hours." -https://static.patek.com/pdf/instructionsforuse/PatekPhilippe_P767_Self_Winding_Movements.pdf sidan 12.
 
Ni som har koll på detta, var hittar man listpriserna? Jag har sökt men tycks mig inte finna några listade priser så som på andra märken online? Avvaktar visserligen mail från AD på ovan fråga men ändå?
Om du använder en US VPN/Proxy eller liknande, så kan man se priserna på sidan.
ranema.png
 
Jaha får väl lämna in min nöt för en justering då, den diffar ca 10sek och är under garanti.
Får bli efter sommaren så jag kan njuta lite :)
 
Jaha får väl lämna in min nöt för en justering då, den diffar ca 10sek och är under garanti.
Får bli efter sommaren så jag kan njuta lite :)
Har inte hängt med. Är det en 5167? Jag lämnade in min på service hos ad på drottningg. Kommer inte ihåg exakt antal veckor men vill minnas att det var 3-4. Lämnade in för justering för någon vecka sedan på garanti så tog det bara ett par dagar att lösa. Snabbt.
 
  • Like
Reactions: Bas
Har inte hängt med. Är det en 5167? Jag lämnade in min på service hos ad på drottningg. Kommer inte ihåg exakt antal veckor men vill minnas att det var 3-4. Lämnade in för justering för någon vecka sedan på garanti så tog det bara ett par dagar att lösa. Snabbt.
Japp en 5167.
Nice skönt att höra!
Ska ringa och prata med dom! Tack :)
 
Listpriset är 175300 kr på gummi om jag inte minns helt fel. Med länk 203' tror jag. På Bergströms skrev dom upp mig på listan för ett halvår sen, men jag lär nog inte få någon på ett par 3-4 kanske. Om någonsin. Tur att man hittade en beggad.
3 - 4 år? Då kan man kanske få tag på en under 200k då.
Hoppas inte att priserna drar iväg till dubbla list som med Nautilus.
Det är en äckligt fin klocka, men då jag isåfall skulle köpa med avsikt att behålla, och inte är spec intresserad om den håller värdet efter jag köpt den eller inte, sålänge jag haft den länge nog för att avgöra om det är en keeper, så känns 175 högt "nog" för en stålklocka. Även om jag förstår att det är i princip omöjligt att få tag på hos AD, då det naturligtvis är som någon skrev, att befintliga och bra/återkommande kunder är gynnsammare för butiken att servera en klocka, än att bjuda "per persson" en till listpris, som troligtvis aldrig återkommer.
De vill naturligtvis värna om sina bra kundrelationer vilket är förståeligt.

Men det gör inte klockan mindre attraktiv..
Någon som vet om man kan "komma undan" genom att gå på genom t ex Tiffany's till listpris, eller är det kanske samma el ännu värre väntetider Där?
Eller kan man kanske "räkna med" att Tiffanysni Beverly Hills eller Santa Monica sitter på ett gäng för direktförsäljning, då denna klockan nte är något i deras högre prisspann..?

Mvh Roffe
 
3 - 4 år? Då kan man kanske få tag på en under 200k då.
Hoppas inte att priserna drar iväg till dubbla list som med Nautilus.
Det är en äckligt fin klocka, men då jag isåfall skulle köpa med avsikt att behålla, och inte är spec intresserad om den håller värdet efter jag köpt den eller inte, sålänge jag haft den länge nog för att avgöra om det är en keeper, så känns 175 högt "nog" för en stålklocka. Även om jag förstår att det är i princip omöjligt att få tag på hos AD, då det naturligtvis är som någon skrev, att befintliga och bra/återkommande kunder är gynnsammare för butiken att servera en klocka, än att bjuda "per persson" en till listpris, som troligtvis aldrig återkommer.
De vill naturligtvis värna om sina bra kundrelationer vilket är förståeligt.

Men det gör inte klockan mindre attraktiv..
Någon som vet om man kan "komma undan" genom att gå på genom t ex Tiffany's till listpris, eller är det kanske samma el ännu värre väntetider Där?
Eller kan man kanske "räkna med" att Tiffanysni Beverly Hills eller Santa Monica sitter på ett gäng för direktförsäljning, då denna klockan nte är något i deras högre prisspann..?

Mvh Roffe
Om du inte vet om det är en "keeper" så är det väl bättre att leta begagnat? :)
 
Om du inte vet om det är en "keeper" så är det väl bättre att leta begagnat? :)
Jo, men en begagnad är juh idag dyrare än en ny. Och OM det är en keeper, så vill jag själv vara enda ägare/brukare. Iaf så långt det är möjligt.

Iofs så kanske det inte är möjligt, och då har man juh inget val så att säga, om man inte vill välja ett annat ur.
Men ja, det är en dyr klocka för att vara i stål... Jag vet inte om den verkligen är SÅ snygg att det är värt 200k, om den inte ska säljas om några år och mesta delen av pengarna återkommer.
Men, jag har eg inget intresse av den delen av klockägandet (köpa/sälja). Jag vill ÄGA och BRUKA, så mitt mål är att hitta keepers, inte att köpa för att prova och sen sälja när jag tröttnat. Ja . Vill inte behöva tröttna, hehe. Så, 200 är nog mest troligt för dyrt, om jag inte skulle få en miljon över nånstans, eller få en i present. :).

Mvh roffe
 
Jo, men en begagnad är juh idag dyrare än en ny. Och OM det är en keeper, så vill jag själv vara enda ägare/brukare. Iaf så långt det är möjligt.

Iofs så kanske det inte är möjligt, och då har man juh inget val så att säga, om man inte vill välja ett annat ur.
Men ja, det är en dyr klocka för att vara i stål... Jag vet inte om den verkligen är SÅ snygg att det är värt 200k, om den inte ska säljas om några år och mesta delen av pengarna återkommer.
Men, jag har eg inget intresse av den delen av klockägandet (köpa/sälja). Jag vill ÄGA och BRUKA, så mitt mål är att hitta keepers, inte att köpa för att prova och sen sälja när jag tröttnat. Ja . Vill inte behöva tröttna, hehe. Så, 200 är nog mest troligt för dyrt, om jag inte skulle få en miljon över nånstans, eller få en i present. :).

Mvh roffe
Att en begagnad är dyrare än en ny är ju en konsekvens av att du inte kan köpa en ny till listpriset. Nautilus är ju listad på 260, men kostar väl över 400 begagnad... Alla klockor över 5000 i stål är väl för dyra för materialet.... ;) Du får ju snart en vitguldsdaytona till lägre pris än en i stål
 
Att en begagnad är dyrare än en ny är ju en konsekvens av att du inte kan köpa en ny till listpriset. Nautilus är ju listad på 260, men kostar väl över 400 begagnad... Alla klockor över 5000 i stål är väl för dyra för materialet.... ;) Du får ju snart en vitguldsdaytona till lägre pris än en i stål
Jo, så är det juh. Men oavsett ny eller vet, så är både 175k och 200k väldigt mkt pengar, om man har tänkt att köpa klockan för att bruka och behålla den.
Köper man den med tanken att "prova på" några år, ja, då är det juh som att ha pengarna på banken då du mest troligt får tillbaka alltihop och lite till på en sån här klocka.

Men om man ska köpa klockan för att använda den och ha den kvar, oavsett prisförändringar, så kommer klockan naturligtvis att få sig en ding/repa med jämna mellanrum, annat är fantasier.
Och jag menar att OM jag skulle köpa en, som en keeper. Då vill jag vara första och enda ägare av klockan.
Om jag inte ska köpa nån med avsikt att ha den som keeper (vilket naturligtvis kan ändras med åren), så kan jag lika bra låta bli att köpa. Köper jag en ny och ångrar mig, kan jag sälja lika bra som om jag köpt en beg. Men om jag (förhoppningsvis) skulle finna en keeper i den, i det fall jag köpte en, så vill jag att den var NY när jag drog på mig den. :)

Nu är de här klockorna alldeles för dyra för mig i dagens läge, men om det dök upp en miljon genom nån oväntad lyckosam händelse, ja då kanske det skulle ändras :)

Mvh Roffe
 
Tillbaka
Topp