• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Antar att de billigare 5711 är de med vita tavlor?
Kan färgen på tavlan skilja så inihellvitti mkt i marknadspris på en "ny" klocka?
Borde det inte gå att lämna in och byta tavlan för en relativt "billig" (jämfört med inköpet) peng?
Det känns juh märkligt om det ska kosta 40, 50k att byta tavla på en klocka som listar 250k..
 
Kan färgen på tavlan skilja så inihellvitti mkt i marknadspris på en "ny" klocka?
Borde det inte gå att lämna in och byta tavlan för en relativt "billig" (jämfört med inköpet) peng?
Det känns juh märkligt om det ska kosta 40, 50k att byta tavla på en klocka som listar 250k..
Ja det skiljer så mycket och nej det går inte att byta tavla hos ad (rätta mig om jag har fel)
 
Ja det skiljer så mycket och nej det går inte att byta tavla hos ad (rätta mig om jag har fel)


Kan färgen på tavlan skilja så inihellvitti mkt i marknadspris på en "ny" klocka?
Borde det inte gå att lämna in och byta tavlan för en relativt "billig" (jämfört med inköpet) peng?
Det känns juh märkligt om det ska kosta 40, 50k att byta tavla på en klocka som listar 250k..

Olika referenser, går tyvärr inte att byta.
 
Ja det skiljer så mycket och nej det går inte att byta tavla hos ad (rätta mig om jag har fel)
Ok tack. Jag trodde det var möjligt. Låter som att de skulle gå miste om otroligt mkt pengar på att inte erbjuda kunder tavelbyte.. Men du har säkert rätt.
Jag vet inte mkt mer än det som står i "faktaböckerna" om lyxklockor i allmänhet och det jag läst om specifika modeller på nätet om just Patek och deras ur. men på nätet om enstaka modeller. Men på nätet vet man juh inte om det man läser är helt sant heller..
Men klart är iaf att den blå tavlan är betydligt mkt snyggare än en vit.
Och skulle det gälla MIG (om jag hade pengar Och klockan kostade 200 mindre) så skulle jag ev kunna tänka mig att betala 20 upp för den blå tavlan vs likvärdig klocka med vit.

Judy Garland, Kansas.
 
Jag tycker den vita tavlan är fantastisk.
Gäller även för 5726.
/j
41DD8381-13DF-4E6F-99C7-6313736995A1.jpeg


A663388A-0DEE-4E95-AD97-68E87C43D137.jpeg
 
Ok tack. Jag trodde det var möjligt. Låter som att de skulle gå miste om otroligt mkt pengar på att inte erbjuda kunder tavelbyte.. Men du har säkert rätt.
Jag vet inte mkt mer än det som står i "faktaböckerna" om lyxklockor i allmänhet och det jag läst om specifika modeller på nätet om just Patek och deras ur. men på nätet om enstaka modeller. Men på nätet vet man juh inte om det man läser är helt sant heller..
Men klart är iaf att den blå tavlan är betydligt mkt snyggare än en vit.
Och skulle det gälla MIG (om jag hade pengar Och klockan kostade 200 mindre) så skulle jag ev kunna tänka mig att betala 20 upp för den blå tavlan vs likvärdig klocka med vit.

Judy Garland, Kansas.
För tydlighetens skull, det går rent tekniskt att byta men Patek tillåter inte det.
 
Ok tack. Jag trodde det var möjligt. Låter som att de skulle gå miste om otroligt mkt pengar på att inte erbjuda kunder tavelbyte.. Men du har säkert rätt.
Jag vet inte mkt mer än det som står i "faktaböckerna" om lyxklockor i allmänhet och det jag läst om specifika modeller på nätet om just Patek och deras ur. men på nätet om enstaka modeller. Men på nätet vet man juh inte om det man läser är helt sant heller..
Men klart är iaf att den blå tavlan är betydligt mkt snyggare än en vit.
Och skulle det gälla MIG (om jag hade pengar Och klockan kostade 200 mindre) så skulle jag ev kunna tänka mig att betala 20 upp för den blå tavlan vs likvärdig klocka med vit.

Judy Garland, Kansas.

När det kommer till Patek så är deras motor inte pengar primärt utan de har råd att tappa deg på att inte byta tavlor. En gissning från min sida är att de kan ta mer betalt för klockorna istället så att de ändå tjänar mer pengar i slutändan. Bara spekulationer från min sida men ändå en tanke.

Med vänliga hälsningar,

Lasse Kongo
 
För tydlighetens skull, det går rent tekniskt att byta men Patek tillåter inte det.
Jo, jag förstod det, hehe:)
När det kommer till Patek så är deras motor inte pengar primärt utan de har råd att tappa deg på att inte byta tavlor. En gissning från min sida är att de kan ta mer betalt för klockorna istället så att de ändå tjänar mer pengar i slutändan. Bara spekulationer från min sida men ändå en tanke.

Med vänliga hälsningar,

Lasse Kongo
Ja,under är juh en tanke. Ett märke som Patek som säljer miljonklockor till sin målgrupp kanske anser att man gott kan köpa två klockor om man vill ha olika färg på tavlan, iom att en Nautilus är en "billig klocka" men ändå nästan bara säljs till de som har råd att köpa tio om de vill. (Nya.)

Walt Whitman
 
Ja Patek har väl ett gäng nämnt Nautilus och den där fick väl en lite färggladare kusin här i våras, sen har vi väl Daytona från Rolex som nämnare sig nämnda summa, och SÅ har väl några modeller i klanen Royal Oak också.
Så du tycker inte att Nautilus 5711 eller royal oak 15202 är värda över 200k? :)
 
Tillbaka
Topp