3 - 4 år? Då kan man kanske få tag på en under 200k då.
Hoppas inte att priserna drar iväg till dubbla list som med Nautilus.
Det är en äckligt fin klocka, men då jag isåfall skulle köpa med avsikt att behålla, och inte är spec intresserad om den håller värdet efter jag köpt den eller inte, sålänge jag haft den länge nog för att avgöra om det är en keeper, så känns 175 högt "nog" för en stålklocka. Även om jag förstår att det är i princip omöjligt att få tag på hos AD, då det naturligtvis är som någon skrev, att befintliga och bra/återkommande kunder är gynnsammare för butiken att servera en klocka, än att bjuda "per persson" en till listpris, som troligtvis aldrig återkommer.
De vill naturligtvis värna om sina bra kundrelationer vilket är förståeligt.
Men det gör inte klockan mindre attraktiv..
Någon som vet om man kan "komma undan" genom att gå på genom t ex Tiffany's till listpris, eller är det kanske samma el ännu värre väntetider Där?
Eller kan man kanske "räkna med" att Tiffanysni Beverly Hills eller Santa Monica sitter på ett gäng för direktförsäljning, då denna klockan nte är något i deras högre prisspann..?
Mvh Roffe
Tittar man på patekforumet på rolexforums.com så ska man nog inte förvänta sig att Tiffany-aquanauter finns i lager i någon större omfattning, för att uttrycka det milt. Samma visa där, om inte ännu värre, alltså. Om man inte har stor "pull" hos någon AD, alternativt köper mängder av smycken och ett gäng dyrare modeller dom har på hyllan, är det i princip omöjligt att få köpa Aqua och Nautilus i stål. Det var lite annorlunda för några år sen, men nu ser det mörkt ut. Har kollat runt en del själv i utlandet och det är samma visa överallt.
På pluskontot ändå är väl att aquanauten knappast kommer haussas på samma sätt som nautilusen, med dubbla listpriser etc.