• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

3 - 4 år? Då kan man kanske få tag på en under 200k då.
Hoppas inte att priserna drar iväg till dubbla list som med Nautilus.
Det är en äckligt fin klocka, men då jag isåfall skulle köpa med avsikt att behålla, och inte är spec intresserad om den håller värdet efter jag köpt den eller inte, sålänge jag haft den länge nog för att avgöra om det är en keeper, så känns 175 högt "nog" för en stålklocka. Även om jag förstår att det är i princip omöjligt att få tag på hos AD, då det naturligtvis är som någon skrev, att befintliga och bra/återkommande kunder är gynnsammare för butiken att servera en klocka, än att bjuda "per persson" en till listpris, som troligtvis aldrig återkommer.
De vill naturligtvis värna om sina bra kundrelationer vilket är förståeligt.

Men det gör inte klockan mindre attraktiv..
Någon som vet om man kan "komma undan" genom att gå på genom t ex Tiffany's till listpris, eller är det kanske samma el ännu värre väntetider Där?
Eller kan man kanske "räkna med" att Tiffanysni Beverly Hills eller Santa Monica sitter på ett gäng för direktförsäljning, då denna klockan nte är något i deras högre prisspann..?

Mvh Roffe

Tittar man på patekforumet på rolexforums.com så ska man nog inte förvänta sig att Tiffany-aquanauter finns i lager i någon större omfattning, för att uttrycka det milt. Samma visa där, om inte ännu värre, alltså. Om man inte har stor "pull" hos någon AD, alternativt köper mängder av smycken och ett gäng dyrare modeller dom har på hyllan, är det i princip omöjligt att få köpa Aqua och Nautilus i stål. Det var lite annorlunda för några år sen, men nu ser det mörkt ut. Har kollat runt en del själv i utlandet och det är samma visa överallt.

På pluskontot ändå är väl att aquanauten knappast kommer haussas på samma sätt som nautilusen, med dubbla listpriser etc.
 
Tittar man på patekforumet på rolexforums.com så ska man nog inte förvänta sig att Tiffany-aquanauter finns i lager i någon större omfattning, för att uttrycka det milt. Samma visa där, om inte ännu värre, alltså. Om man inte har stor "pull" hos någon AD, alternativt köper mängder av smycken och ett gäng dyrare modeller dom har på hyllan, är det i princip omöjligt att få köpa Aqua och Nautilus i stål. Det var lite annorlunda för några år sen, men nu ser det mörkt ut. Har kollat runt en del själv i utlandet och det är samma visa överallt.

På pluskontot ändå är väl att aquanauten knappast kommer haussas på samma sätt som nautilusen, med dubbla listpriser etc.
Vad baserar du ditt sista antagande på? :)
 
Det är en instegs-patek, estetiskt mindre tilltalande och kommer på gummi. Blir dock inte förvånad om den rusar iväg lite till.
Mindre estetiskt tilltalande är ju ganska subjektivt.... :)

Den är ju insteg i förhållande till andra sportpateks (alla varianter av Nautilus). Om Nautilusen rusade mer än 100k på några månader skulle jag tro att deras instegsmodell smittas något. Jsg tror inte att den absoluta skullnaden i kr kommer vara 300k mellan 5711 och 5167 :)
 
Ingen vet såklart, men säkert är väl att Nautilusen är en mer populär modell och har mer historia. Men vem vet vad som händer om 10-20 år....
 
Absolut! :) Var mest meningen "Aquanaut knappast kommer hausas" som jag reagerade på. Är nog överkänslig för när man uttrycker gissningar som sanningar :)

Sanning och sanning, det är väl såklart vad jag själv tror. Men jag tror nog att många tror som jag, om man säger så. Klart att aquanauten är stekhet som modell, och ingen vill väl hellre än jag själv som ägare till en aquanaut, att den ska bli ännu mer populär. Men om man ser till historien så har jag väldigt svårt att tro att den ska trumfa Nautilus. Det kan vi väl enas om? Men att Aquanauten är och sannolikt kommer vara en av världens mest åtråvärda stålklockor framgent är ju givet.
 
Senast ändrad:
Sanning och sanning, det är väl såklart vad jag själv tror. Men jag tror nog att många tror som jag, om man säger så. Klart att aquanauten är stekhet som modell, och ingen vill väl hellre än jag själv som ägare till en aquanaut, att den ska bli ännu mer populär. Men om man ser till historien så har jag väldigt svårt att tro att den ska trumfa Nautilus. Det kan vi väl enas om?
Du verka tro mycket ;)

Nej, men skämt åsido, tror inte heller att den kommer trumfa Nautilus. Menade bara att i höstas var nypris mellan dem (andrahandsmarknaden) typ 330k - 200k = 130k. Om nu Nautilus säljs för 450-500 så tror jag inte att aquanaut ligger still....:)
 
Även APs 15202 fick ju en skjuts upp. Beror väl delvis på eurokursen såklart. Vet dock inte om någon faktiskt betalar uppåt 300 för en ny 15202, eller om det bara är alla handlare som försöker rida på Patek-vågen :)
 
Det ligger en Nautilus ute på Blocket för 510 tkr. Säljs de verkligen för det priset?
 
Senast ändrad:
Verkar vara något speciellt när det är auktion dock. Känns inte som samma köpare som svänger förbi hedens och smäller upp 510 lakan.


....fast man har haft fel förr.
 
Pratade med en handlare idag som mäklat en 5711 för 416' (i närtid). Men konsensus är att ca 450' är nuvarande marknadspris?
 
Senast ändrad:
Ja men med tanke på att du kan flippa rätt fort för 450 så känns det självklart...
Inte helt säker på att man kan det ändå. Får ju absolut pengarna tillbaka, men tror inte 450 är helt givet. Mycket av prisuppgången i Sverige är ju driven av den kassa kronan.... Skulle sek/euro gå tillbaka så sjunker ju priset rätt hårt :)
 
Tillbaka
Topp