• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Så du tycker inte att Nautilus 5711 eller royal oak 15202 är värda över 200k? :)
Nej, inte att köpa för mig som "nyttoklocka", att betala 200 och sälja den dagen efter för det dubbla, visst. Men jag tkr att Aquanaut är finare att se påmoch denbtilltalar mig mer personligen.

Jag menade om jag skulle betala för en klocka med avsikt att faktiskt ha den kvar, utan tanke på ev försäljningschef eller andrahandsvärde. :)
 
Nej, inte att köpa för mig som "nyttoklocka", att betala 200 och sälja den dagen efter för det dubbla, visst. Men jag tkr att Aquanaut är finare att se påmoch denbtilltalar mig mer personligen.

Jag menade om jag skulle betala för en klocka med avsikt att faktiskt ha den kvar, utan tanke på ev försäljningschef eller andrahandsvärde. :)
Jag förstod, undrade mest bara om du tyckte att aquanaut är snyggare än Nautilus :)
 
Det är ju dock helt OK att gilla Aquan mer. Subjektiva åsikter är okej ;)
Hehe, ja absolut. Men bara det faktum att jag FAKTISKT har börjat titta efter en stålklocka utan en enda märkvärdig komplikation för 200pistoler och tycka att den mest troligt är värd sina kr (som bruksklocka, för att hålla koll på tiden. Inte ställa om vädret med eller kunna göra sig osynlig eller så ;)) är juh illa, jäkligt illa i sig.

Om det hade varit för att, som så många andra, prova på ett halvår. Då skulle man juh kunna se till att sälja och ta tillbaka sina pengar vid ett ev förestående prisras.
Men att köpa den (och kom man är nöjd med den och finner den lika bekväm som den är snygg) tycka att 200kakor är ett, kanske inte rimligt, men ändå "acceptabelt" pris, när man kan få Rolex flaggskepp Datejust för samma pengar ny. Och där har man juh åtminstone en säkerhet i ett kvartskilo ädelmetall som "garanti".

Å andra sidan så är det väl bara att inse att hälften av de som hänger på detta forum har en totalt vansinnig syn på vad som är rimligt och kostnader när det gäller armbandsur, sett till vad de tjänar. Inklusive jag.:confused:

Mvh Marquis de Sade
 
Hehe, ja absolut. Men bara det faktum att jag FAKTISKT har börjat titta efter en stålklocka utan en enda märkvärdig komplikation för 200pistoler och tycka att den mest troligt är värd sina kr (som bruksklocka, för att hålla koll på tiden. Inte ställa om vädret med eller kunna göra sig osynlig eller så ;)) är juh illa, jäkligt illa i sig.

Om det hade varit för att, som så många andra, prova på ett halvår. Då skulle man juh kunna se till att sälja och ta tillbaka sina pengar vid ett ev förestående prisras.
Men att köpa den (och kom man är nöjd med den och finner den lika bekväm som den är snygg) tycka att 200kakor är ett, kanske inte rimligt, men ändå "acceptabelt" pris, när man kan få Rolex flaggskepp Datejust för samma pengar ny. Och där har man juh åtminstone en säkerhet i ett kvartskilo ädelmetall som "garanti".

Å andra sidan så är det väl bara att inse att hälften av de som hänger på detta forum har en totalt vansinnig syn på vad som är rimligt och kostnader när det gäller armbandsur, sett till vad de tjänar. Inklusive jag.:confused:

Mvh Marquis de Sade
Och sen finns det ju folk som köper båtar, motorcyklar och bilar och dem klagar man minsann inte på, trots att det är typ lika många delar i ett armbandsur! :grumpy:
 
Och sen finns det ju folk som köper båtar, motorcyklar och bilar och dem klagar man minsann inte på, trots att det är typ lika många delar i ett armbandsur! :grumpy:
Hehe, de e klart, men man får inte en fullt fungerande bil för 5000kr ny. Och bilen har lite fler "komplikationer" än klockan också. Hehe. Dessutom är det liksom mer(massa och kg) för pengarna. Både gällande stål och gummi. ;)

Mvh
 
Vem blir först att skaka fram ett orange band till sin 5167? (Om det passar)
/j
A00AB585-A25E-466B-A6ED-32545C4DCCB2.jpeg

Bild från patecoholic Instagram.
 
Vem blir först att skaka fram ett orange band till sin 5167? (Om det passar)
/j
A00AB585-A25E-466B-A6ED-32545C4DCCB2.jpeg

Bild från patecoholic Instagram.
Skulle det verkligen se bra ut..? Eller skulle det se "snikigt" ut, som om man inte har råd med klockan, utan nöjde sig med bandet till den dyra och köpte den 200k kr billigare klockan att montera bandet på? Jag vet inte om det passar för övrigt.

Bus
 
Kan man bära en 33mm nautilus som man? Tänker på att den borde bäras större pga integrerad länk.
Vet inte men jag får en känsla av att @Aurum kan ha testat?
 
Kan man bära en 33mm nautilus som man? Tänker på att den borde bäras större pga integrerad länk.
Vet inte men jag får en känsla av att @Aurum kan ha testat?
Jag har testat en Nautilus Ladies som dock är 35mm om jag minns rätt. Den satt som en smäck på min 17cm handled.
Så en 33mm hade jag burit med värdighet alla dagar! :)
 
Kan man bära en 33mm nautilus som man? Tänker på att den borde bäras större pga integrerad länk.
Vet inte men jag får en känsla av att @Aurum kan ha testat?
Nej, men då Nautilusen är så kort bandhorn till bandhorn skulle jag säga att det inte funkar. 3800 eller vad den näst största heter är ju även den liten på handleden.
 
Ja exakt... 37,5 mm som vissa gärna skriver. Skulle säga att den är som en Air-king i storleken. Förutom att den är mkt tunnare då.
 
4A33E19D-597C-49D4-99B0-A894541D285B.jpeg
EA57889A-2944-470E-8123-C1DF6E8C783B.jpeg
92194D30-C69E-44C2-84C8-59EAEABDFBED.png
Nautilus bärs betydligt mindre än sina mm. Den på bild är 38,4 men känns på arm som 34-35 kanske. Min gamla DJ 116234 upplevdes betydligt större trots 36mm. Jämför med även med AP:n som bärs större än båda tidigare nämnda på 36 mm.
Beror det på hur man mäter storleken på de båda? Tänker att man inte räknar lug2lug så den integrerade länken på RO ser större ut för att länken börjar "längre ut"?
 
4A33E19D-597C-49D4-99B0-A894541D285B.jpeg
EA57889A-2944-470E-8123-C1DF6E8C783B.jpeg
92194D30-C69E-44C2-84C8-59EAEABDFBED.png
Nautilus bärs betydligt mindre än sina mm. Den på bild är 38,4 men känns på arm som 34-35 kanske. Min gamla DJ 116234 upplevdes betydligt större trots 36mm. Jämför med även med AP:n som bärs större än båda tidigare nämnda på 36 mm.

Det som gjorde att jag tyckte min 3800 kändes lite liten var att den var så tunn och lätt på armen. Jag upplevde AP som tyngre och att den hade mer "gods".
 
4A33E19D-597C-49D4-99B0-A894541D285B.jpeg
EA57889A-2944-470E-8123-C1DF6E8C783B.jpeg
92194D30-C69E-44C2-84C8-59EAEABDFBED.png
Nautilus bärs betydligt mindre än sina mm. Den på bild är 38,4 men känns på arm som 34-35 kanske. Min gamla DJ 116234 upplevdes betydligt större trots 36mm. Jämför med även med AP:n som bärs större än båda tidigare nämnda på 36 mm.
OJ! Den bär väldigt litet (nautilus)... får jag fråga hur stor handled klockan är placerad på vid fototillfället?
Sen är jag lite nyfiken på om Aquanaut också bär lite mindre än sina 40mm (på gummi)
Boetterna liknar juh varandra en del, med undantag för Nautilus "gångjärn" och avsaknaden av "riktiga" bandhorn på densamma.

Någon som har båda (40mm), och skulle kunna slänga upp ett par handledsskott?
Det skulle uppskattas.
Järnspikar! Vad fin den är.. tanten hus står "tomt" (obebott) med lite vattenskador. När detta har åtgärdats av försäkringsbolag etc så hoppas jag att nån vill ha en lite avlägset placerad "sommarvilla" som de kan spendera sina svenska midsommarfiranden och sportlov i, i en gemytlig liten Dalaby. (För det är väl allas dröm?) :p
Och att sambon tkr att jag förtjänar en sån här, lika mkt som jag tkr. :)

Mvh.
 
5037BAAC-E8CE-4742-B25D-7EEB0FB13F23.jpeg

Det som gör 5167 så bra för min del är den nätta lug to lug-storleken. Det är sällan en 40 mm-klocka ser bra ut på min handled, men den här är sjukt bekväm och precis lagom stor.
Men den där Nautilusen kan väl aldrig vara 40mm om Aquan är 40..?

Jag gillar inte klockor som bär stort, så har den korta bandhorn, så mkt bättre, det borde betyda att den funkar även på mon 17, 17.5cm handled utan att se ut som en Breitling :)
 
Tillbaka
Topp