• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

OJ! Den bär väldigt litet (nautilus)... får jag fråga hur stor handled klockan är placerad på vid fototillfället?
Sen är jag lite nyfiken på om Aquanaut också bär lite mindre än sina 40mm (på gummi)
Boetterna liknar juh varandra en del, med undantag för Nautilus "gångjärn" och avsaknaden av "riktiga" bandhorn på densamma.

Någon som har båda (40mm), och skulle kunna slänga upp ett par handledsskott?
Det skulle uppskattas.

Järnspikar! Vad fin den är.. tanten hus står "tomt" (obebott) med lite vattenskador. När detta har åtgärdats av försäkringsbolag etc så hoppas jag att nån vill ha en lite avlägset placerad "sommarvilla" som de kan spendera sina svenska midsommarfiranden och sportlov i, i en gemytlig liten Dalaby. (För det är väl allas dröm?) :p
Och att sambon tkr att jag förtjänar en sån här, lika mkt som jag tkr. :)

Mvh.

AP RO är antingen 39 mm eller 41 mm (finns fler men vem bryr sig om dem!? :) ). Den på bilden är 39 mm. Pateken på bilden är 40 mm och samma med Subben.

EBB2EBA0-6BA9-4B88-AC1D-73CED1919448.jpeg
 
Senast ändrad:
Jag är beredd att "gissa" med. Har inte provat någon, men den verkar lättburen och ser ut att sitta bra på många som har mindre handleder än mig.

Tack för svar! Då har man nåt nytt att gräva ner sig i och leta både info och ev framtida försäljare medans dagarna går.:)

Mvh
Har sett 5167 på kompisar som har ~17 och tycker det funkar kanon.
ADs brukar ha 5167r hemma så åk till någon AD och hör om du kan testa för att känna på storleken.
 
Hej! Ny här. Har idag en Patek World Time och en Patek Aquanaut Rosé. Har länge velat köpa en helstål Nautilus för att göra samlingen komplett men tycker den gått upp så att den inte känns prisvärd när den nu landar på strax under 500 k Hittade då Nautilus 38 och tycker den känns som ett klart mer rimligare alternativ för ca 250-270 k. Frågan är nu om man ska köpa den första varianten från tidiigt 80:tal med svart datumvisare eller den med vit som dök upp under 90:talet. Har ni några tankar/åsikter kring dessa två vore jag tacksam :)
 
Hej! Ny här. Har idag en Patek World Time och en Patek Aquanaut Rosé. Har länge velat köpa en helstål Nautilus för att göra samlingen komplett men tycker den gått upp så att den inte känns prisvärd när den nu landar på strax under 500 k Hittade då Nautilus 38 och tycker den känns som ett klart mer rimligare alternativ för ca 250-270 k. Frågan är nu om man ska köpa den första varianten från tidiigt 80:tal med svart datumvisare eller den med vit som dök upp under 90:talet. Har ni några tankar/åsikter kring dessa två vore jag tacksam :)
Jag skulle rekommendera att du prövar en 3800 innan du bestämmer dig. Den kan kännas liten som redan nämnts några gånger i tråden
 
Hej! Ny här. Har idag en Patek World Time och en Patek Aquanaut Rosé. Har länge velat köpa en helstål Nautilus för att göra samlingen komplett men tycker den gått upp så att den inte känns prisvärd när den nu landar på strax under 500 k Hittade då Nautilus 38 och tycker den känns som ett klart mer rimligare alternativ för ca 250-270 k. Frågan är nu om man ska köpa den första varianten från tidiigt 80:tal med svart datumvisare eller den med vit som dök upp under 90:talet. Har ni några tankar/åsikter kring dessa två vore jag tacksam :)
Vilken föredrar du? :)
 
Hej! Ny här. Har idag en Patek World Time och en Patek Aquanaut Rosé. Har länge velat köpa en helstål Nautilus för att göra samlingen komplett men tycker den gått upp så att den inte känns prisvärd när den nu landar på strax under 500 k Hittade då Nautilus 38 och tycker den känns som ett klart mer rimligare alternativ för ca 250-270 k. Frågan är nu om man ska köpa den första varianten från tidiigt 80:tal med svart datumvisare eller den med vit som dök upp under 90:talet. Har ni några tankar/åsikter kring dessa två vore jag tacksam :)
Tycker du ska gå på den du upplever som bäst :)
 
Jag skulle rekommendera att du prövar en 3800 innan du bestämmer dig. Den kan kännas liten som redan nämnts några gånger i tråden
Jag har som sagt en Aquanaut och den tycker jag är på gränsen för stor för min relativt smala handled. Var och testade en 3800 i fredags och den är ju klart mycket mindre. Tror den kommer kännas bra storleksmässigt när man vant sig :)
 
Hej! Ny här. Har idag en Patek World Time och en Patek Aquanaut Rosé. Har länge velat köpa en helstål Nautilus för att göra samlingen komplett men tycker den gått upp så att den inte känns prisvärd när den nu landar på strax under 500 k Hittade då Nautilus 38 och tycker den känns som ett klart mer rimligare alternativ för ca 250-270 k. Frågan är nu om man ska köpa den första varianten från tidiigt 80:tal med svart datumvisare eller den med vit som dök upp under 90:talet. Har ni några tankar/åsikter kring dessa två vore jag tacksam :)
Om du köper en 3800 för att du inte har råd med en 5711 kommer du aldrig att bli nöjd. Köp en annan klocka eller spara mer pengar.
 
Om du köper en 3800 för att du inte har råd med en 5711 kommer du aldrig att bli nöjd. Köp en annan klocka eller spara mer pengar.
Har han de klockorna han säger så är nog inte frågan om man har råd snarare om hur man prioriterar. Att kunna motivera vad man får för pengarna. För 500k får man mycket annat som är mycket roligare än en nautilus
 
Har han de klockorna han säger så är nog inte frågan om man har råd snarare om hur man prioriterar. Att kunna motivera vad man får för pengarna. För 500k får man mycket annat som är mycket roligare än en nautilus
Exakt så :) Var nära att köpa en 5711 för 2 år sen för att jag tycker det är en snygg klocka. På den tiden kostade klockan ca 250 k vilket var rimligt. Nu är den uppe i det dubbla och då känns det inte värt längre. 3800 kommer säkerligen ha en liknande resa då mindre storlekar har blivit mer populära sista tiden. 3800 har även den gått upp rejält sista tiden men känns ändå ok under 270 k anser jag.
 
Om du köper en 3800 för att du inte har råd med en 5711 kommer du aldrig att bli nöjd. Köp en annan klocka eller spara mer pengar.
Hej, har dessa 2 idag och storleken skiljer en del så 3800 kommer lägga sig perfekt i mitten :) Frågan handlade inte om 5711 eller 3800. Utan om 3800 från 80-talet eller 90-talet. Om någon har någon input om eventuella fördelar/nackdelar mellan den yngre mot den äldre.
 

Bilagor

  • 2C323B22-5E57-4426-A0FC-020184077403.jpeg
    2C323B22-5E57-4426-A0FC-020184077403.jpeg
    157.5 KB · Visningar: 6
Tillbaka
Topp