Aha, trodde du var ute efter en jämförelse mellan en 3800 och en aquanaut. Då missförstod jag dig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
OJ! Den bär väldigt litet (nautilus)... får jag fråga hur stor handled klockan är placerad på vid fototillfället?
Mvh.
Någon som har båda (40mm), och skulle kunna slänga upp ett par handledsskott?
Det skulle uppskattas.
OJ! Den bär väldigt litet (nautilus)... får jag fråga hur stor handled klockan är placerad på vid fototillfället?
Sen är jag lite nyfiken på om Aquanaut också bär lite mindre än sina 40mm (på gummi)
Boetterna liknar juh varandra en del, med undantag för Nautilus "gångjärn" och avsaknaden av "riktiga" bandhorn på densamma.
Någon som har båda (40mm), och skulle kunna slänga upp ett par handledsskott?
Det skulle uppskattas.
Järnspikar! Vad fin den är.. tanten hus står "tomt" (obebott) med lite vattenskador. När detta har åtgärdats av försäkringsbolag etc så hoppas jag att nån vill ha en lite avlägset placerad "sommarvilla" som de kan spendera sina svenska midsommarfiranden och sportlov i, i en gemytlig liten Dalaby. (För det är väl allas dröm?)
Och att sambon tkr att jag förtjänar en sån här, lika mkt som jag tkr.
Mvh.
Drömkombo!AP RO är antingen 39 mm eller 41 mm (finns fler men vem bryr sig om dem!?). Den på bilden är 39 mm. Pateken på bilden är 40 mm och samma med Subben.
![]()
Nej jag tänkte på Nautilus och Aquanaut båda 40mm, tagna på samma handled om möjligt.Menar du att du vill se en 40mm Nautilus och en 40mm RO på handled?
Stiliga klockar, man bockar och bugar!AP RO är antingen 39 mm eller 41 mm (finns fler men vem bryr sig om dem!?). Den på bilden är 39 mm. Pateken på bilden är 40 mm och samma med Subben.
![]()
Nej jag tänkte på Nautilus och Aquanaut båda 40mm, tagna på samma handled om möjligt.
Stiliga klockar, man bockar och bugar!
Mvh
Ok tack! Men den där Aquan är väl 42mm väl?![]()
Från Internet.
Ok tack! Men den där Aquan är väl 42mm väl?
Men ser dock ut som att med drygt 17cm handled så borde en 5167 sitta relativt väl.
Mvh.
Ok tack! Men den där Aquan är väl 42mm väl?
Men ser dock ut som att med drygt 17cm handled så borde en 5167 sitta relativt väl.
Mvh.
5167 kommer sitta kanonOk tack! Men den där Aquan är väl 42mm väl?
Mvh.
5167 kommer sitta perfekt på dig.
Jag är beredd att "gissa" med. Har inte provat någon, men den verkar lättburen och ser ut att sitta bra på många som har mindre handleder än mig.5167 kommer sitta kanon
Har sett 5167 på kompisar som har ~17 och tycker det funkar kanon.Jag är beredd att "gissa" med. Har inte provat någon, men den verkar lättburen och ser ut att sitta bra på många som har mindre handleder än mig.
Tack för svar! Då har man nåt nytt att gräva ner sig i och leta både info och ev framtida försäljare medans dagarna går.
Mvh
Tack för tipset. Ska göra det när jag är i hufvudstan nästa gång. Är det Rob och ev LW som gäller om man söker Patek?Har sett 5167 på kompisar som har ~17 och tycker det funkar kanon.
ADs brukar ha 5167r hemma så åk till någon AD och hör om du kan testa för att känna på storleken.
Rob, Bo Berggren eller LW borde kunna hjälpa på den fronten.Tack för tipset. Ska göra det när jag är i hufvudstan nästa gång. Är det Rob och ev LW som gäller om man söker Patek?
Ok tack så mkt för tipsen! Ska absolut kollas!Rob, Bo Berggren eller LW borde kunna hjälpa på den fronten.
LW har minst en stål-5167 i lager om jag inte tagit miste.Ok tack så mkt för tipsen! Ska absolut kollas!
Mvh Roffe
Jag skulle rekommendera att du prövar en 3800 innan du bestämmer dig. Den kan kännas liten som redan nämnts några gånger i trådenHej! Ny här. Har idag en Patek World Time och en Patek Aquanaut Rosé. Har länge velat köpa en helstål Nautilus för att göra samlingen komplett men tycker den gått upp så att den inte känns prisvärd när den nu landar på strax under 500 k Hittade då Nautilus 38 och tycker den känns som ett klart mer rimligare alternativ för ca 250-270 k. Frågan är nu om man ska köpa den första varianten från tidiigt 80:tal med svart datumvisare eller den med vit som dök upp under 90:talet. Har ni några tankar/åsikter kring dessa två vore jag tacksam![]()
Vilken föredrar du?Hej! Ny här. Har idag en Patek World Time och en Patek Aquanaut Rosé. Har länge velat köpa en helstål Nautilus för att göra samlingen komplett men tycker den gått upp så att den inte känns prisvärd när den nu landar på strax under 500 k Hittade då Nautilus 38 och tycker den känns som ett klart mer rimligare alternativ för ca 250-270 k. Frågan är nu om man ska köpa den första varianten från tidiigt 80:tal med svart datumvisare eller den med vit som dök upp under 90:talet. Har ni några tankar/åsikter kring dessa två vore jag tacksam![]()
Tycker du ska gå på den du upplever som bästHej! Ny här. Har idag en Patek World Time och en Patek Aquanaut Rosé. Har länge velat köpa en helstål Nautilus för att göra samlingen komplett men tycker den gått upp så att den inte känns prisvärd när den nu landar på strax under 500 k Hittade då Nautilus 38 och tycker den känns som ett klart mer rimligare alternativ för ca 250-270 k. Frågan är nu om man ska köpa den första varianten från tidiigt 80:tal med svart datumvisare eller den med vit som dök upp under 90:talet. Har ni några tankar/åsikter kring dessa två vore jag tacksam![]()
Möjligt att det är något snyggare med svart datumvisare (80-tal) men tänkte mer på om det är något annat man bör ha i åtanke med urverket eller någon fördel i övrigt med att de från 90-talet är 10-15 år nyare.Vilken föredrar du?![]()
Jag har som sagt en Aquanaut och den tycker jag är på gränsen för stor för min relativt smala handled. Var och testade en 3800 i fredags och den är ju klart mycket mindre. Tror den kommer kännas bra storleksmässigt när man vant sigJag skulle rekommendera att du prövar en 3800 innan du bestämmer dig. Den kan kännas liten som redan nämnts några gånger i tråden
Om du köper en 3800 för att du inte har råd med en 5711 kommer du aldrig att bli nöjd. Köp en annan klocka eller spara mer pengar.Hej! Ny här. Har idag en Patek World Time och en Patek Aquanaut Rosé. Har länge velat köpa en helstål Nautilus för att göra samlingen komplett men tycker den gått upp så att den inte känns prisvärd när den nu landar på strax under 500 k Hittade då Nautilus 38 och tycker den känns som ett klart mer rimligare alternativ för ca 250-270 k. Frågan är nu om man ska köpa den första varianten från tidiigt 80:tal med svart datumvisare eller den med vit som dök upp under 90:talet. Har ni några tankar/åsikter kring dessa två vore jag tacksam![]()
Har han de klockorna han säger så är nog inte frågan om man har råd snarare om hur man prioriterar. Att kunna motivera vad man får för pengarna. För 500k får man mycket annat som är mycket roligare än en nautilusOm du köper en 3800 för att du inte har råd med en 5711 kommer du aldrig att bli nöjd. Köp en annan klocka eller spara mer pengar.
Exakt såHar han de klockorna han säger så är nog inte frågan om man har råd snarare om hur man prioriterar. Att kunna motivera vad man får för pengarna. För 500k får man mycket annat som är mycket roligare än en nautilus
Hej, har dessa 2 idag och storleken skiljer en del så 3800 kommer lägga sig perfekt i mittenOm du köper en 3800 för att du inte har råd med en 5711 kommer du aldrig att bli nöjd. Köp en annan klocka eller spara mer pengar.
Grattis!Köpte denna idag! Nautilus 3800![]()
![]()