Vad säger PPs prislista?Smakar det så kostar det...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad säger PPs prislista?Smakar det så kostar det...
![]()
Okej, tack för svar. Då gjorde jag inte bort mig med att fråga i alla fallIngen aning faktiskt.
Visste när jag köpte den att det var dags för service, så den var ju prissatt därefter.
Någon som ska på pateks "Passion for workmanship"-exhibition?
Tänker det, mailade butiken med en fråga om det bara är att gå dit, tänkte på ev föranmälan osv. Men jag har inte fått något svar? Någon här som vet?Någon som ska på pateks "Passion for workmanship"-exhibition?
Fått svar nu: Öppet för allmänheten enligt ovan fredag t.o.m. måndag. Ingen föranmälan eller liknande behövs...Tänker det, mailade butiken med en fråga om det bara är att gå dit, tänkte på ev föranmälan osv. Men jag har inte fått något svar? Någon här som vet?
Snyggt! Grym bildHej hej!
![]()
Grattis! Ser ingen bild dock, ett stående måste.Såja, köpt min första PP, en 2573 från '65
Ska bli riktigt trevligt hoppas jag!
Snyggt! Nautilus passar perfekt som vitHej hej!
![]()
Hur gör jag bäst rent min 5711? Den har en hel del hairlines och repor (vanligt wear efter 2-3 år typ) men inga dings som inte går att polera bort. Tyvärr syns ju dessa rätt mycket på denna modell oavsett, speciellt i vissa ljus.
Osugen på att tillföra mer slit dock så klart - vanlig tandborste och lite såpa borde funka fint va?
Lycka till @Xalle ! Är det en modell som glider in fint under macheten ??Sitter och väntar på samtal om jag får mitt drömjobb! Får jag jobbet ställer jag mig i kö på en 5711! Peppar peppar...
Håller tummen!Sitter och väntar på samtal om jag får mitt drömjobb! Får jag jobbet ställer jag mig i kö på en 5711! Peppar peppar...
Självklart! Den kommer, måste dock hämta klockan i Genève först... Kommer att ta ett tag innan jag har vägarna förbi där! Tyvärr!Grattis! Ser ingen bild dock, ett stående måste.![]()
Sweet! Ska dit lördag eller söndag!Var på "a passion for workmanship" o klämde på lite klockor idag. Tack "Bo Berggren" för inbjudan. Trevligt event o fina give aways!
![]()
Var på "a passion for workmanship" o klämde på lite klockor idag. Tack "Bo Berggren" för inbjudan. Trevligt event o fina give aways!
![]()
Det är Ref 5165. 38mm.Vad är det för ref på din? För den är lite mindre än den "vanliga" ?
Hur gör jag bäst rent min 5711? Den har en hel del hairlines och repor (vanligt wear efter 2-3 år typ) men inga dings som inte går att polera bort. Tyvärr syns ju dessa rätt mycket på denna modell oavsett, speciellt i vissa ljus.
Osugen på att tillföra mer slit dock så klart - vanlig tandborste och lite såpa borde funka fint va?
Polering hos AD? Jag skulle inte våga gå loss på min pp med tandborste. Brukar tvätta klockorna med lite diskmedel bara.
Sälj den där åt mig. Tack på förhand!Var på "a passion for workmanship" o klämde på lite klockor idag. Tack "Bo Berggren" för inbjudan. Trevligt event o fina give aways!