• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Dito :)
upload_2015-10-12_12-52-58.png
upload_2015-10-12_12-52-58.png

Snyggt! :)
 
Slank in på Bo Bergren-eventet först idag. Inte ofta man får se så många PP-modeller på en gång. Testade en 5170 som har ett fantastiskt urverk att titta på (manuell kronograf) men fastnade inte riktigt för boetten och urtavlan

PP 5170.JPG
 
Ja, säkert löjligt bra pris också. Vet du eller någon annan varför alla klockor är ställda på lördag 18 mars?
Det är nog bara ett datum dom valt, kanske då Patek grundades, vem vet? Alla klockorna på hemsidan visar också 18:e. Rolex kör ju tex 28:e på alla sina bilder. Kanske har det med harmonin i bilderna att göra?
 
Det finns faktiskt en intressant tråd på TRF om just detta. En teori verkar vara att just de sifferkombinationerna – men kanske främst 28 – "fyller ut" datumfönstret mest. En annan är att 8, 18 och 28 är kinesiska lyckonummer.

Få saker som lämnas till slumpen :)
 
Vad tror alla om nästa års Nautilus släpp? Jag tror på minst en ny nautilus sen kanske länk till 5712 i ädelmetall samt nya färgkombinationer på 5712 och kanske även 5990. En del snack om att 5711 kommer bytas ut mot en nyare varian med minimala förändringar. Tror dock inte det kommer på Basel utan på eget event i september.
 
Vad tror alla om nästa års Nautilus släpp? Jag tror på minst en ny nautilus sen kanske länk till 5712 i ädelmetall samt nya färgkombinationer på 5712 och kanske även 5990. En del snack om att 5711 kommer bytas ut mot en nyare varian med minimala förändringar. Tror dock inte det kommer på Basel utan på eget event i september.

Svårt att sia om så klart.
Men jag tror att det blir 5711 som man gör något åt då det är den klassiska efterträdaren nu 40 år senare. Ungefär som AP gjorde med 15202 när de firade 40 år med RO.
Kanske en ram runt datumet på den blåa 5711 som en del andra Nautilus modeller har?
Sedan om det blir till Basel eller någit annat event vet man ju inte, men jag hoppas på Basel. Vill ju inte vänta för länge ;)
 
Tillbaka
Topp