ChumpTime
Silver
Se där. Tack. De tar bara bort alla modeller som inte kräver att man är en dandy från 1875 för att kunna bära upp den, heh.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Se där. Tack. De tar bara bort alla modeller som inte kräver att man är en dandy från 1875 för att kunna bära upp den, heh.
Ja, jag undrar på riktigt om man säljer fler än ental av dessa under ett år.Se där. Tack. De tar bara bort alla modeller som inte kräver att man är en dandy från 1875 för att kunna bära upp den, heh.
PP är väl ett av väldigt få märken vars vintage-fickur ändå har en respektabel ställning. Kanske lite spillover till nytt. Såg regulatorn (972/1J, överst vänstra hörnet i din bild) hos Pisa Orologeria i Milano i höstas, listade 300K-ish och de ville inte ge någon rabatt när jag frågade för sakens skull.Ja, jag undrar på riktigt om man säljer fler än ental av dessa under ett år.
Visst, dom göra väl mest för sakens skull men ändå...PP är väl ett av väldigt få märken vars vintage-fickur ändå har en respektabel ställning. Kanske lite spillover till nytt. Såg regulatorn (972/1J, överst vänstra hörnet i din bild) hos Pisa Orologeria i Milano i höstas, listade 300K-ish och de ville inte ge någon rabatt när jag frågade för sakens skull.
Inte än....Blev det affär?
Ujj, det var bra pris på den där. Chop chop!Inte än....
Ja, den är rätt billig ändå.... lite tveksam till romerska siffror dockUjj, det var bra pris på den där. Chop chop!
Vad innebär rätt billig?Ja, den är rätt billig ändå.... lite tveksam till romerska siffror dock
Att priser är lågt i förhållande till vad man får?Vad innebär rätt billig?
Bra svarAtt priser är lågt i förhållande till vad man får?
Kan inte avgöra om du är ironisk, men tycker att det är mycket klocka för pengarna, speciellt i relation till att folk begär 150k+ för en sub i stål....Bra svar
De va va Tony Soprano sa med när han skulle köpa nån kusin han ville slippa mula. De va väl en sån där? Eller de kanske var en 5035 eller 5146, med strössel. Jag har aldrig tänkt SÅ noga på det.
Gillar ändå den fulsnygga länken
Köp, den är snygg, romerska siffrorna är diskret gjorda!Ja, den är rätt billig ändå.... lite tveksam till romerska siffror dock
Hur menar du med kompensation? Varför skulle nån kompenseras?Har vi någon i tråden som stod på kö på 5711 och blev snuvad? Något nytt från AD kring "kompensation" på annat håll eller hur resonerar man?
Helt klart rimligt att AD kompenserar med skillnaden mellan list och gråhandlarpris för stackarna som stått på köHur menar du med kompensation? Varför skulle nån kompenseras?
Vittnas i en PP-chat jag är med i på IG om att de bästa kunderna som väntat på 5711 premieras på andra modeller för att man vill vårda sina mest trogna kunder.Helt klart rimligt att AD kompenserar med skillnaden mellan list och gråhandlarpris för stackarna som stått på kö
En nyfiken fråga - vad väntar du för spännande?Hur fungerar väntelistan är en intressant diskussion, men i övrigt är det väl inte konstigt att erbjuda kunden en lösning i form av en annan modell om en planerad leverans uteblir pga förändringar i sortimentet tycker jag.
On a semi-related topic så fick jag nyss bekräftelse på April leverans för min något COVID-försenad klocka
En nyfiken fråga - vad väntar du för spännande?
Snyggt! Kul att allt gick vägen, det är en mycket trevlig referens. Min favorit bland 96-varianterna (pga tavlan, storleken som passar verket bättre än 5196, glasbaksidan m.m.) i rakt nedstigande led från ur-96:an.
Det här var ju en riktigt trevlig bekantskap
Verkligen! För mig med rätt tunna handleder känns den helt perfektSnyggt! Kul att allt gick vägen, det är en mycket trevlig referens. Min favorit bland 96-varianterna (pga tavlan, storleken som passar verket bättre än 5196, glasbaksidan m.m.) i rakt nedstigande led från ur-96:an.
Du kommer inte bli besviken! Min daily beater som är fullsmetad med repor, som det ska varaDet blir min favorit dual time klocka: 5164a
Vi får se hur det påverkar leverans på andra klockor jag borde ha fått senare i år.
Måste tillägga att en VC Overseas dual time är också högt upp på listan men hamnade på andra platsen pga storleken.