• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Så kan det säkert vara. Jag vet att det är fyra fickursreferenser som försvinner 2021 och har inte koll på om det finns kvar några andra. Flodhästen hoppas jag finns kvar länge dock!

Edit: Pris ske gud! Det finns fortfarande fem härliga fickur kvar i kollektionen!

6EE0B4B4-673E-4E73-ABC4-4D78BDC3F592.jpeg
Se där. Tack. De tar bara bort alla modeller som inte kräver att man är en dandy från 1875 för att kunna bära upp den, heh.

Ja, jag undrar på riktigt om man säljer fler än ental av dessa under ett år.
PP är väl ett av väldigt få märken vars vintage-fickur ändå har en respektabel ställning. Kanske lite spillover till nytt. Såg regulatorn (972/1J, överst vänstra hörnet i din bild) hos Pisa Orologeria i Milano i höstas, listade 300K-ish och de ville inte ge någon rabatt när jag frågade för sakens skull.

PP är väl ett av väldigt få märken vars vintage-fickur ändå har en respektabel ställning. Kanske lite spillover till nytt. Såg regulatorn (972/1J, överst vänstra hörnet i din bild) hos Pisa Orologeria i Milano i höstas, listade 300K-ish och de ville inte ge någon rabatt när jag frågade för sakens skull.
Visst, dom göra väl mest för sakens skull men ändå...

Har vi någon i tråden som stod på kö på 5711 och blev snuvad? Något nytt från AD kring "kompensation" på annat håll eller hur resonerar man?

Helt klart rimligt att AD kompenserar med skillnaden mellan list och gråhandlarpris för stackarna som stått på kö :)
Vittnas i en PP-chat jag är med i på IG om att de bästa kunderna som väntat på 5711 premieras på andra modeller för att man vill vårda sina mest trogna kunder.
Själv har jag ingen sån relation så var mest nyfiken om vi hade någon här.

Släpper det nu. Haj

Hur fungerar väntelistan är en intressant diskussion, men i övrigt är det väl inte konstigt att erbjuda kunden en lösning i form av en annan modell om en planerad leverans uteblir pga förändringar i sortimentet tycker jag.

On a semi-related topic så fick jag nyss bekräftelse på April leverans för min något COVID-försenad klocka:angel:

Hur fungerar väntelistan är en intressant diskussion, men i övrigt är det väl inte konstigt att erbjuda kunden en lösning i form av en annan modell om en planerad leverans uteblir pga förändringar i sortimentet tycker jag.

On a semi-related topic så fick jag nyss bekräftelse på April leverans för min något COVID-försenad klocka:angel:
En nyfiken fråga - vad väntar du för spännande?

Tillbaka
Topp