Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande. Är sugen på en RG.Finns några i RG och WG iaf vad jag vet
Ingen 5205, närmast är väl en 5960, med typ samma verk.Har vi någon/några 5205 på forumet?
Upp med bilder i så fall
Inte alls dum. Men är sugen på 5205 och gärna R.Ingen 5205, närmast är väl en 5960, med typ samma verk.
Tritium och servicetavlor etc. Men är du säker på att du vill ha en 5064? Den är jävligt liten och det finns skäl att den är så mycket billigare än 5065. Lite som att köpa en 3800 när man egentligen vill ha en 5711.Jag har kikat lite på Aquanaut 5064. En sak jag har noterat är några som har "swiss made" skrivet på urtavlan, vet någon varför? Är det olika versioner? Har även sett två olika fonter på datumen. Tack på förhand om någon kan/orkar bringa klarhet
Fast egentligen vill man ju ha en 5800.Lite som att köpa en 3800 när man egentligen vill ha en 5711.
Visst, eller 5740 för egen del, men du förstår poängen. 5800 tillverkades ju under typ en vecka och är extremt svåra att hitta (och kostar förmodligen lika mycket som 5711) medans 3800 tillverkades under 20 år och är mycket billigare. Men du har rätt i att den korrekta jämförelsen är 3800/3700 och 5800/5711.Fast egentligen vill man ju ha en 5800.
Det där är inte ut som Patek-finish.Funderar på att köpa en 5036G från en utländsk dealer men får sjukt lite info från honom. För det första nämnde han inte att den den är kortad med två länkar (jag fick räkna själv). Dessa finns ej kvar. För det andra kan han inte svara på om den är polerad. Se bilder nedan, vad tror ni?
Någon annan som sitter inne på en 5036G?
Är inte det grejen med den klockan? Ser hemsk och sönderpolerad ut.Det där är inte ut som Patek-finish.
Ser väldigt mjuk och kass ut. Kolla logga på kronan och runt knapparna på boettsidan exempelvis.
Jo, förvisso, men inte så där. Jag har iofs aldrig sett en på riktigt eller kan modellen. Men den ser märklig ut.Är inte det grejen med den klockan? Ser hemsk och sönderpolerad ut.
Är det en dealbreaker för dig om den är polerad? Tänker att om du inte kan notera det på egen hand så borde det inte vara ett större problem?Funderar på att köpa en 5036G från en utländsk dealer men får sjukt lite info från honom. För det första nämnde han inte att den den är kortad med två länkar (jag fick räkna själv). Dessa finns ej kvar. För det andra kan han inte svara på om den är polerad. Se bilder nedan, vad tror ni?
Funderar på att köpa en 5036G från en utländsk dealer men får sjukt lite info från honom. För det första nämnde han inte att den den är kortad med två länkar (jag fick räkna själv). Dessa finns ej kvar. För det andra kan han inte svara på om den är polerad. Se bilder nedan, vad tror ni?
Om handlaren inte kan svara på frågor ordentligt bör du hitta en annan säljare.Funderar på att köpa en 5036G från en utländsk dealer men får sjukt lite info från honom. För det första nämnde han inte att den den är kortad med två länkar (jag fick räkna själv). Dessa finns ej kvar. För det andra kan han inte svara på om den är polerad. Se bilder nedan, vad tror ni?
Hej alla! Någon som sitter på Pateks senaste prislista efter senaste prishöjning? Tack
Tar den gärnaHar i €
Förhoppningsvis är det bara bilden som är dålig, tavlan ser ju ut att vara målad för hand på en bit hushållspapper.Kommit över min första Patek, en 3893 i vitguld från 1990. Fullset inklusive original kvitto m.m. Steg långt utanför min comfortzone gällande storlek då denna är det absolut minsta jag haft. Blir att köra några veckor med enbart denna för att se om man kan trivas i storleken eller inte
Kan nog vara bilden, vad jag vet brukar det kallas för hodnail-dial? Närbild kommer här.Förhoppningsvis är det bara bilden som är dålig, tavlan ser ju ut att vara målad för hand på en bit hushållspapper.
Kan nog vara bilden, vad jag vet brukar det kallas för hodnail-dial? Närbild kommer här.
Digital komprimering skulle jag säga ganska säkert.
Det ser bättre ut på den här bilden men även här ser index i subdial väldigt skakiga ut och även trycket på texten oskarp, jämfört med denna tex:
Patek Philippe Calatrava 3893 - Amsterdam Vintage Watches
There’s been a venerable onslaught of Patek heavy hitters over the course of this past year: Nautiluses, Aquanauts, Annual Calendars, and Perpetual Calendars. Yet, sometimes the heart yearns for the classics and what is more classic than a Calatrava? In 1932, Patek introduced the ref. 96...amsterdamvintagewatches.com
Men det kanske bara är kameran eller någon inställning som skapar oskärpan.
Det jag misstänkte, trist att komprimeringen ska göra tavlan så mycket orättvisa. Den ser riktigt dålig utDigital komprimering skulle jag säga ganska säkert.
Så är det nog, index upplevs knivskarpa för blotta ögatDet jag misstänkte, trist att komprimeringen ska göra tavlan så mycket orättvisa. Den ser riktigt dålig ut