• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tillbaka från fabriksservice sen nån månad tillbaka. Gick oväntat snabbt.
1000001679.jpg
Hur lång tid tog det och vad fick du pynta?
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Hur lång tid tog det och vad fick du pynta?
Gjorde genom Bo Berggren. Fick preliminärt pris på 14 900 av dom vid inlämning, som var grundpriset för helservice av "modern" manuell, sen tog det en knapp månad innan kostnadsförslaget från Patek kom, vilket godkändes automatiskt eftersom det inte tillkommit någonting. Efter det tog det ungefär tre veckor innan jag kunde hämta ut och då fick jag betala 13 400 eftersom "francen gått ner lite". Hade räknat med bortåt ett halvår från början faktiskt. Väldigt nöjd.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Gjorde genom Bo Berggren. Fick preliminärt pris på 14 900 av dom vid inlämning, som var grundpriset för helservice av "modern" manuell, sen tog det en knapp månad innan kostnadsförslaget från Patek kom, vilket godkändes automatiskt eftersom det inte tillkommit någonting. Efter det tog det ungefär tre veckor innan jag kunde hämta ut och då fick jag betala 13 400 eftersom "francen gått ner lite". Hade räknat med bortåt ett halvår från början faktiskt. Väldigt nöjd.
Fantastiskt. Hade nog ställt in mig på ett drygt halvår men det där var snudd på exemplariskt.
 
En fråga till församlingen; Ungefär var tänker ni att en försiktigt begagnad Patek Calatrava 5196G (vitguld) från 2011 borde ligge prismässigt med allt av tillbehör? Jag kan slå till på en för 150’, men ville bara höra om det är en handel som är för bra att säga nej till eller om jag borde vänta. Enligt Chrono24 borde det vara bra men är ju svårt att veta med så få i omlopp…

Är tacksam för alla svar och tankar!!

IMG_4320.jpeg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
En fråga till församlingen; Ungefär var tänker ni att en försiktigt begagnad Patek Calatrava 5196G (vitguld) från 2011 borde ligge prismässigt med allt av tillbehör? Jag kan slå till på en för 150’, men ville bara höra om det är en handel som är för bra att säga nej till eller om jag borde vänta. Enligt Chrono24 borde det vara bra men är ju svårt att veta med så få i omlopp…

Är tacksam för alla svar och tankar!!

IMG_4320.jpeg

Jag hade tagit den för 150.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
En fråga till församlingen; Ungefär var tänker ni att en försiktigt begagnad Patek Calatrava 5196G (vitguld) från 2011 borde ligge prismässigt med allt av tillbehör? Jag kan slå till på en för 150’, men ville bara höra om det är en handel som är för bra att säga nej till eller om jag borde vänta. Enligt Chrono24 borde det vara bra men är ju svårt att veta med så få i omlopp…

Är tacksam för alla svar och tankar!!

IMG_4320.jpeg
Jag anser att det är ett bra pris. Jag skulle köpa på den nivån.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
En fråga till församlingen; Ungefär var tänker ni att en försiktigt begagnad Patek Calatrava 5196G (vitguld) från 2011 borde ligge prismässigt med allt av tillbehör? Jag kan slå till på en för 150’, men ville bara höra om det är en handel som är för bra att säga nej till eller om jag borde vänta. Enligt Chrono24 borde det vara bra men är ju svårt att veta med så få i omlopp…

Är tacksam för alla svar och tankar!!

IMG_4320.jpeg
bara några funderingar, den ska se ut så vid bandhornen att de ser ut som de är mögel mellan bandhornen och boetten ? och vem har skurit med kniv i vänstra nedre bandhornet . men kan bara vara så att bilden inte ger rätt bild av verkligheten.
ppIMG_4816.jpg
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
En fråga till församlingen; Ungefär var tänker ni att en försiktigt begagnad Patek Calatrava 5196G (vitguld) från 2011 borde ligge prismässigt med allt av tillbehör? Jag kan slå till på en för 150’, men ville bara höra om det är en handel som är för bra att säga nej till eller om jag borde vänta. Enligt Chrono24 borde det vara bra men är ju svårt att veta med så få i omlopp…

Är tacksam för alla svar och tankar!!

IMG_4320.jpeg
Ser inte boetten lite märklig ut i formen? Blankpolerad absolut men glasringen ser ganska rundad ut.
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
En fråga till församlingen; Ungefär var tänker ni att en försiktigt begagnad Patek Calatrava 5196G (vitguld) från 2011 borde ligge prismässigt med allt av tillbehör? Jag kan slå till på en för 150’, men ville bara höra om det är en handel som är för bra att säga nej till eller om jag borde vänta. Enligt Chrono24 borde det vara bra men är ju svårt att veta med så få i omlopp…

Är tacksam för alla svar och tankar!!

IMG_4320.jpeg
Den är väldigt sliten men 150 är å andra sidan billigt. Mao, vill du inte lägga mer och är ok med att caset har sett bättre dagar slår du till. Vill du ha ett samlarex letar du vidare.
 
Tack för alla goda och balanserade svar! Det är väldigt nyttigt och lärorikt!!

Jag är inte på jakt efter ett samlarobjekt, och vill inte riskera att den är så fin att jag inte vågar ha den på med jämna mellanrum. Den är ju i vitguld så hade förmodligen klarat av att få märken på den själv i loppet av fem minuter ;-)

Det var bara två bilder hos pantbanken (som är seriös) och det enda beskrivningen var att den är försiktigt använt och med okänd servicehistorik.

Här är den andra bilden;

IMG_4321.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack för alla goda och balanserade svar! Det är väldigt nyttigt och lärorikt!!

Jag är inte på jakt efter ett samlarobjekt, och vill inte riskera att den är så fin att jag inte vågar ha den på med jämna mellanrum. Den är ju i vitguld så hade förmodligen klarat av att få märken på den själv i loppet av fem minuter ;-)

Det var bara två bilder hos pantbanken (som är seriös) och det enda beskrivningen var att den är försiktigt använt och med okänd servicehistorik.

Här är den andra bilden;

IMG_4321.jpeg
Den ser lite rund och polerad ut i jämförelse med perfekta exemplar.

Skärmavbild 2024-03-29 kl. 10.28.40.png
Skärmavbild 2024-03-29 kl. 10.28.59.png
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har haft några exemplar och jag vet inte om caset är det första men tänker på och ser just på denna
modell. Ögonen fastnar på den fantastisk tavlan.....
Men man vill nog ändå ha en bra kontrast mellan matt och blankt.
Skärmavbild 2024-03-29 kl. 10.49.18.png
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tack för alla goda och balanserade svar! Det är väldigt nyttigt och lärorikt!!

Jag är inte på jakt efter ett samlarobjekt, och vill inte riskera att den är så fin att jag inte vågar ha den på med jämna mellanrum. Den är ju i vitguld så hade förmodligen klarat av att få märken på den själv i loppet av fem minuter ;-)

Det var bara två bilder hos pantbanken (som är seriös) och det enda beskrivningen var att den är försiktigt använt och med okänd servicehistorik.

Här är den andra bilden;

IMG_4321.jpeg
Verkligen värdelös bilder som de bjussar men kanterna är väldigt mjuka sedan ser borstningen på sidan av boetten blivit blankpolerad. Det kan självklart vara ljuset som luras men kan vara bra att ha i åtanke.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för alla goda och balanserade svar! Det är väldigt nyttigt och lärorikt!!

Jag är inte på jakt efter ett samlarobjekt, och vill inte riskera att den är så fin att jag inte vågar ha den på med jämna mellanrum. Den är ju i vitguld så hade förmodligen klarat av att få märken på den själv i loppet av fem minuter ;-)

Det var bara två bilder hos pantbanken (som är seriös) och det enda beskrivningen var att den är försiktigt använt och med okänd servicehistorik.

Här är den andra bilden;

IMG_4321.jpeg
Den ser rätt gul ut, är Pateks ytbehandlade eller kör de solitt på vitguld?
 

Hammars

Omega
Jag ska nog börja med att säga att jag kan väldigt lite om märket. Men efter lite tittande på chrono24 så hittade jag en klocka jag tyckte om. Men priset verkar lite lågt för en klocka av denna kaliber med komplikationer. Har jag missat något här?

 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Jag ska nog börja med att säga att jag kan väldigt lite om märket. Men efter lite tittande på chrono24 så hittade jag en klocka jag tyckte om. Men priset verkar lite lågt för en klocka av denna kaliber med komplikationer. Har jag missat något här?

Priset som visas är utropspris på auktionen
 
Topp