Nästan oförlåtligt att ha en Annual Calendar felställd![]()
Jeg vet. Ändå har jag till och med en tandpetare i klocklådan för just det ändamålet
![Happy :happyhappy: :happyhappy:](/styles/baisik/xenforo/smilies/happy.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästan oförlåtligt att ha en Annual Calendar felställd![]()
Jeg vet. Ändå har jag till och med en tandpetare i klocklådan för just det ändamålet![]()
Du får skaffa en Patek winderJeg vet. Ändå har jag till och med en tandpetare i klocklådan för just det ändamålet![]()
Jag är inte så mycket för Nautilus, men i guld så ser den fantastisk ut.Duo i rosé
![]()
Grattis @Feskarn , ingen dum duo det där!Duo i rosé
![]()
Bägge e sjukt feta. Dock så måste jag säga att jag tycker att den "billigare" Aquanauten ser fränare ut. Stort grattis!!Duo i rosé
![]()
Ingen dålig duo det därDuo i rosé
![]()
Blir helt seriöst illamående när jag ser hur snygg dendär är. Overkligt bra @Omen
Tack!Inte lika trevlig som 5711R och 15202or men det duger.
![]()
Tack, va fina ni e...Blir helt seriöst illamående när jag ser hur snygg dendär är. Overkligt bra @Omen
5726 med vita tavlan är så otroligt jävla bra. Och är absolut en kandidat mot 5711 (som förvisso är en klass för sig i sin enkelhet).Jag har varit på jakt efter en 5711 ett tag (har idag en 5167 som jag kommer att behålla), men tycker den ligger lite för högt på andrahandsmarknaden. Jag har därför funderat på att eventuellt utöka scopet och titta på några andra Nautilus modeller (enbart stål och med länk), tex 5726, 5980 eller 5990. Visserligen ligger dessa klart högre i pris, men jag tycker det känns som att man får mer för pengarna.
Nu är jag ingen Jedi Master på klockor så jag tänkte höra vad KS har för input – tänker jag helt baklänges?
“Help me, Obi-Wan Kenobi(s). You’re my only hope!”
Kolla 5712:an också, riktigt finJag har varit på jakt efter en 5711 ett tag (har idag en 5167 som jag kommer att behålla), men tycker den ligger lite för högt på andrahandsmarknaden. Jag har därför funderat på att eventuellt utöka scopet och titta på några andra Nautilus modeller (enbart stål och med länk), tex 5726, 5980 eller 5990. Visserligen ligger dessa klart högre i pris, men jag tycker det känns som att man får mer för pengarna.
Nu är jag ingen Jedi Master på klockor så jag tänkte höra vad KS har för input – tänker jag helt baklänges?
“Help me, Obi-Wan Kenobi(s). You’re my only hope!”
Dagsformen lutar just nu mot en 5726 (efter att ha läst flera inlägg om den på KS) ... du tycker inte att jag resonerar konstigt i sig? Ung "5711:an är för dyr och det löser jag med att köpa en ännu dyrare klocka ..." Kanske inte helt intuitivt ...5726 med vita tavlan är så otroligt jävla bra. Och är absolut en kandidat mot 5711 (som förvisso är en klass för sig i sin enkelhet).
Hade iallafall själv gått på 5726an.
Hmmm ... jag har inte sett den i verkligheten, men på bild upplever jag den som lite för plottrig ... men den kanske är helt annorlunda i verkligheten? Jag var inte speciellt imponerad av 5167:an på bild, men jag är helt såld på den nu ...Kolla 5712:an också, riktigt fin
5712 bärs lite trevligare än 5726 afaik.. @Chrisse kanske har lite input i ämnet?Hmmm ... jag har inte sett den i verkligheten, men på bild upplever jag den som lite för plottrig ... men den kanske är helt annorlunda i verkligheten? Jag var inte speciellt imponerad av 5167:an på bild, men jag är helt såld på den nu ...
Hmmm ... jag har inte sett den i verkligheten, men på bild upplever jag den som lite för plottrig ... men den kanske är helt annorlunda i verkligheten? Jag var inte speciellt imponerad av 5167:an på bild, men jag är helt såld på den nu ...
Håller helt med om "Patek-blå" - den är en klass för sig själv. Vad var det som gjorde att du använde 5726'n mycket mindre? Fel färg? Jag lutar mest åt den svarta varianten (5726), om jag förstått det rätt så är det samma svarta/mörka färg som på 5167'an (och den gillar jag skarpt). Hursomhelst - tack för bilderna!Svårt jämföra 5726 med 5712, så olika klockor.
Först och främst är det något speciellt med Patek-blå, bara är så. Men vill du ha vit så är det ju lugnt.
Sen kommer vi till hur de bärs, 5712 är som en ljum sommarbris medans 5726 är mer "toolig", både avsevärt tyngre men framförallt tjockare. 5726 sitter bra och är en övertgrym klocka, men på mig sitter 5712'an helt perfekt och skulle inte ha svårt att välja. (Sålde 5726'an för den fick ingen handledstid)
Håller helt med om "Patek-blå" - den är en klass för sig själv. Vad var det som gjorde att du använde 5726'n mycket mindre? Fel färg? Jag lutar mest åt den svarta varianten (5726), om jag förstått det rätt så är det samma svarta/mörka färg som på 5167'an (och den gillar jag skarpt). Hursomhelst - tack för bilderna!![]()
Ska du ha mörkt, så ska du byta ref och gå på blått imo. Inte alls imponerad utav 5726an med mörka tavlan.Håller helt med om "Patek-blå" - den är en klass för sig själv. Vad var det som gjorde att du använde 5726'n mycket mindre? Fel färg? Jag lutar mest åt den svarta varianten (5726), om jag förstått det rätt så är det samma svarta/mörka färg som på 5167'an (och den gillar jag skarpt). Hursomhelst - tack för bilderna!![]()
5980/1AR. Runt 500 på c24.![]()
Vad heter denna ref och kostnad?
Ifrån profilbildens instagram.
![]()
Vad heter denna ref och kostnad?
Ifrån profilbildens instagram.
Tack!5980/1AR. Runt 500 på c24.