• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Jeg vet. Ändå har jag till och med en tandpetare i klocklådan för just det ändamålet :happyhappy:

Annars skall det ju räcka med att ställa den på 1/3 varje år :)

(och glöm inte att Patek rekommenderar att man endast använder medföljande verktyg för att trycka på knapparna, vääääldigt viktigt :D )

Saknar min 5726 btw :(

Kan inte riktigt släppa ett eventuellt byte av min 5167 mot en Nautilus.
Det sjuka är att varje gång man kollar läget så har priserna ökat med 10K :banghead:.
Varje gång jag tänker tanken på att skjuta till en hundring så blir jag även lätt spyfärdig...........
Varför, varför kan man inte bara slå ihop datorn och vara nöjd.
Ja ja, är det mot förmodan någon som vill slippa dra runt på dessa generösa mängder skramligt stål och köra sommar
med badbart gummi så får ni skicka ett PM.

Detta var bar lite inre tankar men värt att lufta för att dumpa "bästa tråden".
/J
IMG_8860.JPG

Jag har varit på jakt efter en 5711 ett tag (har idag en 5167 som jag kommer att behålla), men tycker den ligger lite för högt på andrahandsmarknaden. Jag har därför funderat på att eventuellt utöka scopet och titta på några andra Nautilus modeller (enbart stål och med länk), tex 5726, 5980 eller 5990. Visserligen ligger dessa klart högre i pris, men jag tycker det känns som att man får mer för pengarna.

Nu är jag ingen Jedi Master på klockor så jag tänkte höra vad KS har för input – tänker jag helt baklänges? o_O

“Help me, Obi-Wan Kenobi(s). You’re my only hope!”

Jag har varit på jakt efter en 5711 ett tag (har idag en 5167 som jag kommer att behålla), men tycker den ligger lite för högt på andrahandsmarknaden. Jag har därför funderat på att eventuellt utöka scopet och titta på några andra Nautilus modeller (enbart stål och med länk), tex 5726, 5980 eller 5990. Visserligen ligger dessa klart högre i pris, men jag tycker det känns som att man får mer för pengarna.

Nu är jag ingen Jedi Master på klockor så jag tänkte höra vad KS har för input – tänker jag helt baklänges? o_O

5726 med vita tavlan är så otroligt jävla bra. Och är absolut en kandidat mot 5711 (som förvisso är en klass för sig i sin enkelhet).

Hade iallafall själv gått på 5726an.

Kolla 5712:an också, riktigt fin

5726 med vita tavlan är så otroligt jävla bra. Och är absolut en kandidat mot 5711 (som förvisso är en klass för sig i sin enkelhet).

Hade iallafall själv gått på 5726an.
Dagsformen lutar just nu mot en 5726 (efter att ha läst flera inlägg om den på KS) ... du tycker inte att jag resonerar konstigt i sig? Ung "5711:an är för dyr och det löser jag med att köpa en ännu dyrare klocka ..." Kanske inte helt intuitivt ... :)

• Like
Reactions: JLW
Hmmm ... jag har inte sett den i verkligheten, men på bild upplever jag den som lite för plottrig ... men den kanske är helt annorlunda i verkligheten? Jag var inte speciellt imponerad av 5167:an på bild, men jag är helt såld på den nu ...

Svårt jämföra 5726 med 5712, så olika klockor.
Först och främst är det något speciellt med Patek-blå, bara är så. Men vill du ha vit så är det ju lugnt.
Sen kommer vi till hur de bärs, 5712 är som en ljum sommarbris medans 5726 är mer "toolig", både avsevärt tyngre men framförallt tjockare. 5726 sitter bra och är en övergrym klocka, men på mig sitter 5712'an helt perfekt och skulle inte ha svårt att välja. (Sålde 5726'an för den fick ingen handledstid)
2016-08-12 07.53.14-2.jpg

2016-08-01 14.24.36.jpg
DSC05145.JPG

Bilagor

• 2016-08-01 14.24.36.jpg
    2016-08-01 14.24.36.jpg
    181 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:
Svårt jämföra 5726 med 5712, så olika klockor.
Först och främst är det något speciellt med Patek-blå, bara är så. Men vill du ha vit så är det ju lugnt.
Sen kommer vi till hur de bärs, 5712 är som en ljum sommarbris medans 5726 är mer "toolig", både avsevärt tyngre men framförallt tjockare. 5726 sitter bra och är en övertgrym klocka, men på mig sitter 5712'an helt perfekt och skulle inte ha svårt att välja. (Sålde 5726'an för den fick ingen handledstid)
Håller helt med om "Patek-blå" - den är en klass för sig själv. Vad var det som gjorde att du använde 5726'n mycket mindre? Fel färg? Jag lutar mest åt den svarta varianten (5726), om jag förstått det rätt så är det samma svarta/mörka färg som på 5167'an (och den gillar jag skarpt). Hursomhelst - tack för bilderna! :)

• Like
Reactions: JLW
Håller helt med om "Patek-blå" - den är en klass för sig själv. Vad var det som gjorde att du använde 5726'n mycket mindre? Fel färg? Jag lutar mest åt den svarta varianten (5726), om jag förstått det rätt så är det samma svarta/mörka färg som på 5167'an (och den gillar jag skarpt). Hursomhelst - tack för bilderna! :)

5712'an sitter bättre på mig helt enkelt, sen är den ju blå :)

Tror den mörka 5726 är med svart/grå medans 5167 är svart/brun.

Hursomhelst kan det inte gå fel vilken du än väljer, så kbk :D

Ska du ha mörkt, så ska du byta ref och gå på blått imo. Inte alls imponerad utav 5726an med mörka tavlan.

Kör 5712! 5980 är jättefin den med men lite för top heavy. 5726 är den som ligger sämst till tillsammans med 5990 bland nautilus i min bok. Håller med att 5711 har stuckit iväg alldeles för mycket. En patek ska ha lite komplikationer! :)

Tillbaka
Topp