Jag är också gärna med på passarounden. Har precis lämnat ifrån mig en annan passaroundklocka, Snåldraken, och känner ett sug efter en ny.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skriver upp dig på listan, jag ska förbereda en lista samt skapa en liten tråd med upplägg för alla som anmält sig för passaround. Det kommer att vara 2-3 olika klockor på vift så slipper alla vänta så länge på sin turJag är också gärna med på passarounden. Har precis lämnat ifrån mig en annan passaroundklocka, Snåldraken, och känner ett sug efter en ny.
Klockan här ovan skulle jag kunna tänka mig att köpa ett provex av. Den såg helt ok ut!![]()
Fick Cartier crash vibbar av den första bilden inte alls lika men åt samma gata iaf enligt mitt tycke. Kanske bara renderingen dock som är sne? Lycka till!
Kul färg på tavlan.Jag skriver upp dig på listan, jag ska förbereda en lista samt skapa en liten tråd med upplägg för alla som anmält sig för passaround. Det kommer att vara 2-3 olika klockor på vift så slipper alla vänta så länge på sin tur
tills dess bjuder jag på denna bild tagen med mobilen så ursäkta den lågkvalitativa upplösningen
Kul färg på tavlan.
Har du gjort fonten själv eller är det en font som är köpt eller som kommer från lego-tillverkaren? Jag frågar eftersom den är väldigt lik fonten som specifikt utvecklades för Slim d'Hermes - bortsett från en extra "serif" och någon genomstrykning här och där. Jag gissar att Hermes värnar om den signatur-fonten och det vore tråkigt om du blir inblandad i någon legal tvist.
![]()
Tror han menar index på den gröna kontra index på Hermesen. Väldigt lika.Hur menar du?
Det är en seriffont. Eller är det "paris" du syftar på? Det är ganska stor skillnad på dem ser det ut som. Titta på A:et. Det finns många olika fonter det inte skiljer så mycket från andra så att det skulle bli legal tvist vore förvånande.
Tror han menar index på den gröna kontra index på Hermesen. Väldigt lika.![]()
Och har man inte längre något intresse är jag gärna med som ersättare.Ni som är taggade ipå detta inlägg får gärna ”Gilla” denna post så att jag vet att intresset fortfarande är aktuellt.
MVH
Du kan få ta min platsOch har man inte längre något intresse är jag gärna med som ersättare.![]()
Tack! Om det är ok för @pedral gör vi så.Du kan få ta min plats![]()
Det är lugnt, självklart ska du också vara medTack! Om det är ok för @pedral gör vi så.
Aaa jag fattar vad du menar, det var nog helt unintentional men kan se att grafikern Philippe Apeloig har gjort fonten hos Slim d’Hermes Slim, får bara se till att ändra lite utan att det blir för mycket av en kopia på indexen. Tack för att du kallade ut det. Jag vill verkligen inte ha nån lawsuit då själva helheten på klockan inte alls.Kul färg på tavlan.
Har du gjort fonten själv eller är det en font som är köpt eller som kommer från lego-tillverkaren? Jag frågar eftersom den är väldigt lik fonten som specifikt utvecklades för Slim d'Hermes - bortsett från en extra "serif" och någon genomstrykning här och där. Jag gissar att Hermes värnar om den signatur-fonten och det vore tråkigt om du blir inblandad i någon legal tvist.
![]()
Jag skulle nog säga att Timeless font skiljer sig ännu mer från Hermes.. Men justeringar är bra för att slippa problem framöver. Klockorna är ju ändå snyggast med stavindex.Aaa jag fattar vad du menar, det var nog helt unintentional men kan se att grafikern Philippe Apeloig har gjort fonten hos Slim d’Hermes Slim, får bara se till att ändra lite utan att det blir för mycket av en kopia på indexen. Tack för att du kallade ut det. Jag vill verkligen inte ha nån lawsuit då själva helheten på klockan inte alls.
Såg även att det finns märken utöver Hermes använder den fonten
Även jag ställer min plats till förfogande om det finns nån annan intresserad?
jag verkar vara uppsatt på både 2 och 3. Var det avsiktligt?
/ Pack för info, måste vara
Du är så välkommen. Notera att du kommer att få prova alla 3 klockmodellerna (ska börja skickas nästa vecka så jag ser till att förbereder allt det logistiska under veckan)Jag skulle nog säga att Timeless font skiljer sig ännu mer från Hermes.. Men justeringar är bra för att slippa problem framöver. Klockorna är ju ändå snyggast med stavindex.
Jag ser att det är några avhopp från passarounden. Finns det lediga platser så kan jag ta någons plats - det var ett tag sedan jag var med på en passaround.![]()
Owg med pedral?Fick ett paket tillsänt mig. Ska se hur den känns! Varmt tack unge herr @pedral
Första anblick;
Förpackning/låda. Fint och hög kvalitet. Bra färger och fint papper. Hög finish.
![]()
![]()
![]()
länken och låset känns bra!
![]()
boetten. Ja kul! Bra känsla. Integrerade länken är bra. Jag har ca 18,5cm runt handleden även om @Palenkovich
Tror jag har 33 cm.
![]()
tavlan, Nice. Ja!
helhet. Ja, känns bra! Riktigt kul! Ska nog köra några dagar nu för att se. Kanske t.o.m. blir OWG klockan
Ja varför inte !Owg med pedral?
Kul, ser riktigt bra utFick ett paket tillsänt mig. Ska se hur den känns! Varmt tack unge herr @pedral
Första anblick;
Förpackning/låda. Fint och hög kvalitet. Bra färger och fint papper. Hög finish.
![]()
![]()
![]()
![]()
boetten. Ja kul! Bra känsla. Integrerade länken är bra. Jag har ca 18,5cm runt handleden även om @Palenkovich
Tror jag har 33 cm.
![]()
tavlan, Nice. Ja!
helhet. Ja, känns bra! Riktigt kul! Ska nog köra några dagar nu för att se. Kanske t.o.m. blir OWG klockan
Bifall! Känns bra, mycket bra. Kul med formen också.Kul, ser riktigt bra ut
Bra färg på tavlan, passar formen om man kan säga så![]()
Haha sant, kör på!Ja varför inte !
Jag som hopparat du skulle få den laxrosa till OWG marchFick ett paket tillsänt mig. Ska se hur den känns! Varmt tack unge herr @pedral
Första anblick;
![]()
![]()
![]()
![]()
Tror jag har 33 cm.
![]()
tavlan, Nice. Ja!