Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Roligt att du satsar och klockan har som du skriver en något egen design. Bra att du gick ner i storlek till 38mm, det tror jag klockan vinner mycket på samt att den är relativt låg/tunn.
Jag har läst igenom ditt beskrivning och tänkte ge dig lite feedback. Du får själv avgöra om du ignorerar eller tar till dig av kritiken.
Likt allt för många Kickstarter och parfymklockor drar du på med alldeles för mycket floskler och klyschor.
Inte ens Gerald Gentas Royal Oak hade en ikonisk design när den släpptes år 1972. Idag är designen ikonisk, men inte då. På samma sätt är inte din klockas design det ännu. Eller menar du att den inspirerats av andra tillverkares tidlösa ikoniska designer? Vilka då i så fall?
Vad är premium design?
Är klockan verkligen premium kvalité, på vilket sätt?
”We don’t compromise our identity, neither should you.”
Så vaddå, gå därför och köp dig en kinaklocka? Tror du det lockar till köp?
Förresten, beskrivs det var klockan är tillverkad någonstans? Står det på klockan? Om inte, varför?
Hur kommer ni bli en prisvärd lyxtillverkare? För vilka är detta lyxklockor? Kan klockorna verkligen tåla tidens tand och gå i arv i generationer (Patek floskel..)? Den svarta och den guldiga är pvd:ade antar jag? Hur väl är detta gjort? Teknik? Tjocklek? För det första, guld-pvd (eller svart) kommer aldrig bli lyx. Använd klockan dagligen och beläggningen kommer repas och slitas och klockorna kommer inte se roliga ut inom tre år.
Era samarbetspartners, ”high-end iconic brands”, är det urverks tillverkaren Ronda ni avser?
Beskriv gärna vad som utmärker er ”after-sale service” gentemot andra?
Jag tycker ni bör speca boettmaterialet på samtliga klockor i specen. Även vilket som är tillverkningsland. Skäms inte över att det är Kina, även dom kan.
För övrigt önskar jag dig lycka till med projektet och heja, heja!
/Rozzy
(Minut och timvisaren är lika långa på er
ritning. Det finns för övrigt en del att önska rent ritningstekniskt, men det är oväsentligt i sammanhanget..)
Även jag vill delta i passaround. Som Paneristi är jag både optimistisk och lätt skeptisk till boettformen. Kan jämföra med en Panerai (även om jag inte har någon Radiomir).
Det här har jag missat helt
Kul design, inte min kopp, men gillade kronan på en av dom senare bilderna.
Kör hårt och lycka till
Fast nu ändrade jag mig, det här är lite min kopp. Jag besökte din instagram och det var ju en annan story
Gillade denna tavla skarpt, index, finish, till och med pedral texten
Stal bilden från din IG (ok gissar jag)
Sen när man läser marknadsföringen så ligger en del krut på att man ska kunna "skapa sin egen stil" alltså byta band lätt och mixa och matcha.
Jag förstår tanken, men där glider man direkt in i modespåret. Vilket inte behöver vara fel givetvis men där får jag mixed feelings.
Klockan bör i första hand bära sig själv och det gör den tycker jag. Sen kan folk mixa och pula med band varianter på egen hand tycker jag annars blir det lite "billig feeling"
Men bra jobbat så långt.
perfekt kommer komma väldigt snart.Kul idé och det är alltid spännande att se vartåt det bär. Jag är gärna med på en passaround om det skulle bli av
Är även jag gärna med på passaround om det blir av.
Anmäler också mitt intresse för deltagande i passaround
Jag är också med på en passaround, om möjligtJag hoppas inte att jag kommer göra dig besviken
tack så mycket men många brukar ändra sig när de sett klockorna live samt prova dem.
tack för feedbacken jag tar till mig det.
därför har vi valt ut färg kombon själva som kunden får acceptera, sen kan de köpa till extra straps sen på egen hand.
perfekt kommer komma väldigt snart.
desutom vill jag tillägga att passaround klockorna kommer vara en av kvartsur och den andra kommer vara Miyota kaliber 8245
ha en trevlig helg
självklart, ska bara hitta hur man går tillväga med det, man måste väl gå via admin om jag inte fått det om bakfoten?Jag är också med på en passaround, om möjligt
Du har ju alla namn här, bara skapa en meddelande- grupp med förlag på hur du vill göra.självklart, ska bara hitta hur man går tillväga med det, man måste väl gå via admin om jag inte fått det om bakfoten?
Den gråa tavlan såg riktigt trevlig ut.Hoppades på att skicka över dessa nu i januari men verkar som att passaround får vänta i nån vecka till pga chinese new years but but its definitely coming.
jag har ändart lite på den automatiska klockan jämfört med den Quartzdrivna
Trevlig julklapp du fick, den var ganska trevlig när man hade möjligt att klämma på den i verkligen.Snygging!
sorry, jag kunde inte låta bli
Ett konstverk som lämnar intryck med andra ordsorry, jag kunde inte låta bli
Never gets oldJag tänkte på denna
Det har du helt rätt i Jag hoppas du tar det med ro, inget illa mentEtt konstverk som lämnar intryck med andra ord
Ser mycket trevlig ut. Formen på glasring osv förstår jag dock inte.Jag vet att det varit lite tyst från mig men får väl skylla på pandemin och annat skit son man gått igenom provat. Ville bara säga att vi fortfarande är i labbet och försöker skapa något annorlunda och inte bara knock offs som man brandar om och försöker försöker sälja som ”Hommage”klockor.
vad tycker designen och storleken på 38,5mm design?
Prototypen är en Miyota 8N40 men slutprodukten kommer antingen vara 8n40 eller en Miyota Cal 9015 med datum och Fumé dial