Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg, skulle gärna se lite bilder på sunburst i dagsljus!
Jag har ju fått förmånen att följa med lite i utvecklingen. Stort grattis till att den äntligen börjar bli produktionsfärdig. Hur passarounds funkar vet jag inte eftersom jag aldrig har varit delaktig i en sådan. Jag har ju redan en Pedral hemma så jag behöver inte belasta listan.Så nu när julen närmar sig och jag fått de senaste samples så har jag tänkt att ge en passaround klocka. Ni som vill vara med får gärna säga till så skickar jag ut det inom två veckor (PS det blir en annan färg som ska skickas runt)
sist men inte minst skulle nån av er veteraner kunna dela med sig av reglerna för passaround?
Kul! Jag är gärna med på en passaround med efterföljande tankar/recensioner.Så nu när julen närmar sig och jag fått de senaste samples så har jag tänkt att ge en passaround klocka. Ni som vill vara med får gärna säga till så skickar jag ut det inom två veckor (PS det blir en annan färg som ska skickas runt)
sist men inte minst skulle nån av er veteraner kunna dela med sig av reglerna för passaround?
Det har snarare varit tvärtom där jag fått komplimanger för varumärkesnamnet.Du är den första av bokstavligt talat 100+ personer jag talat med som säger att varumärkesnamnet flyter så bra ur munnen på varken svenska eller engelska. Därför är jag otroligt tacksam för att dessa språk inte är de enda språken i världenKul initiativ och bra driv bakom idén och utförandet.
Undrar var namnet kommer från och ifall du tror det är bra från ett marknadsföringsperspektiv. Hur kom du fram till just Pedral? Låter nämligen som ett ganska hårt ord som inte flyter så bra ur munnen varken på svenska eller engelska, så tänker jag omedelbart på epidural (som visserligen flyter lite bättre- bokstavligen talat men ingenting man vill tänka på)
Det har kanske nämnts innan i tråden, ursäkta om så är fallet.
Då löser vi detJag är gärna med på en passaround![]()
Ordnas+1 på att deltaga i passaround![]()
Självklart löser vi detFinns det plats över så skulle jag gärna vilja vara med i en passaround![]()
FixartÄr gärna med på en passaround!
Vilken feedback, självfallet ska en passaround lösas för dig. Jag kommer att skicka med två olika prototyper och modeller. Jag ska kolla igenom tråden och se vilka som anmält sig så får jag ordna vilka som ska få vad och i vilken turordning. Ett stort tack för tipset @thewordfoxKul! Jag är gärna med på en passaround med efterföljande tankar/recensioner.
Brukligt är väl så här:
Du bestämmer först och främst vad du vill ha ut av deltagandet. Lämpligtvis en recension och bilder på klockan. Du bestämmer hur många som ska få vara med och hur länge varje person ska få ha klockan (en vecka känns väl bra?). Du bestämmer hur den ska skickas mellan deltagarna (rek är väl lämpligt) och i vilken ordning detta ska ske. Ibland tar man hänsyn till var deltagare bor så att den kan lämnas F2F om avstånden är väldigt korta, men det är ju lite upp till var och en i dessa tider.
Till sist bestämmer du om klockan ska returneras till dig och leva vidare som t ex recensionsex eller om den ska lottas ut bland deltagarna. Väljer du det sista så kan du ju antingen köra ren lottning bland deltagarna eller låta alla rösta på vem som t ex skrivit bäst eller tagit bäst bilder.
Kör hårt!![]()
Upp till dig att avgöra men du får gärna vara med på listan av mottagare för passaround om du villKul design, och som sagt innan, kul med lite mer unik design.
Vissa bilderna ger mig en känsla av att jag ser oskarpt, men jag tror det är en illusion i bilden, och ser nog annorlunda ut i verkligheten. På kanterna vid 1-2, 4-5, 7-8 och 10-11 känns det lite som man ser den genom en lins som ger distortion så att linjen böjer sig, men tror som sagt det ger ett annat intryck i verkligheten.
Du är såklart välkommen att stå på listan för passaroundNu har jag inte hängt med i tråden från början men misstänker att designen är inspirerad av klockan ovan, men istället för en kraschad Cartier, utgår man från en överkörd AP?![]()
Med det sagt gillar jag verkligen designen, coolt med något annorlunda som sticker ut och gillar stl på runt 38 mm. Frågan är vilken prisklass talar vi om? Är jättesugen att delta om de blir någon passaround!![]()
Det har snarare varit tvärtom där jag fått komplimanger för varumärkesnamnet.Du är den första av bokstavligt talat 100+ personer jag talat med som säger att varumärkesnamnet flyter så bra ur munnen på varken svenska eller engelska. Därför är jag otroligt tacksam för att dessa språk inte är de enda språken i världen.
Tack för input men det finns flera varumärken som inte gör sig fint på varken svenska eller engelska, BillerudKorsnäs,Audemar Piguet, Lanvin, Cartier eller Orrefors, men folk köper fortfarande deras produkter.
ställ gärna upp på passaround runda och prova klockan för att sen se vad du tycker om produkten?
Det är jag gärna med på. Som sagt, spännande design så den vill jag gärna prova ordentligt!Du är såklart välkommen att stå på listan för passaround
Konstruktivt inlägg.Namnet gav mig rysningar, låter som någon form av hostmedicin från Tjeckien. Sedan såg jag klockan, det gjorde inte saken bättre alls. Enligt mig finns det inte ett enda rätt på denna klocka...
Namnet gav mig rysningar, låter som någon form av hostmedicin från Tjeckien. Sedan såg jag klockan, det gjorde inte saken bättre alls. Enligt mig finns det inte ett enda rätt på denna klocka...