• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Penna + klocka

Gillar ju Cartiers pennor. Högkvalitativa lyxpennor. Vad tror ni om denna? Rätt glammig.. :)
Cartier Trinity kulspets. Saknar väl rätt klocka till denna, skulle ha en sådan Santos du bär @Aurum !

upload_2018-9-24_12-55-7.png

auktionsvara_901255_stor.jpg

73FD807A-F6FB-4FEB-BBFA-3B3027BE09C7.jpeg.jpg

https://klocksnack.se/threads/den-officiella-cartiertråden.15432/page-74#post-2506735
Nice! Måste skaffa en Cartierpenna en dag.

Slår ett slag för de mindre emaljerade Montegrappa rollerball pennorna.
Blå färgen mathar även mkt bra Rolex Blå 16613/116613

Trodde att jag hade postat min PD och den satans klockan, som bör bytas ut om något år eller två (eller egentligen igår).
Stål/guld omspunnen penna. Trevlig är den, men det är nog en vanlig BIC ”insats”.
Pennan kan jag behålla, då jag knappt är skrivkunnig. Någon exklusivare modell behövs inte...även om det är vackert med pennor.

F644D00B-6E97-45ED-AE0B-AA2A83C7EDE2.jpeg

Kan ej uttala mig om just den eller deras bläckpennor men deras färgpennor håller en hög kvalité
Trevligt! :)

Högkvalitativ finish och ett välkänt märke, säger att det inte finns någon risk att satsa på en :)
Vad kul, då kanske det blir en. Jag gillar nämligen designen på många av deras pennor.
Jag Rolex-pennan (849 antar jag) samt blyertsvarianten. Jag är mycket nöjd, väldigt nätta och sköna.
Snygg!
DSC_0612-01.jpeg

Jag kör också med en Alchemix på jobbet. Tjockare och jag är inte helt nöjd med kvaliteten på den mekaniska biten.
Ah! Då skippar jag den iallafall, tack för info! :)

Köpte detta anteckningsblock https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/moleskin-ruled-soft-notebook-large-sapphire-blue-.html
Skulle det funka med reservoarpenna?
Extra arbete har jag inget emot, tvärt om. :)
moleskine är inte kända för att ha bäst papper när det kommer till hur bra pennan glider, men hur bläcket sprider sig vet jag inte. Har inte själv testat tyvärr.
Tipset är väl att testa billigare resovaour pennor innan du invensterar. Fast allt är ju relativt inget fel att börja med GS eller Heuer men man vet inte om man gillar det :D

Tillbaka
Topp