Har du converter eller kör du patroner? Jag köpte ett paket av varje av lamys alla T10, samt monteverdes T10-kompatibla patroner. Det var ett ganska billigt sätt att få en känsla för vilka färger jag gillar (och tillgång till ganska mycket variation). Jag är inte så jätteförtjust i blått, svart och mellantingen (även om det börjar växa lite), men jag tycker lamys blåsvart är ett ganska trevligt och billigt neutralt bläck. Annars gillar jag de lite mer dämpade "seriösa" tonerna, som brunt, oxblod, och lamys petrol. Lamy Crystal Agate (grått) är jag välsigt sugen på att testa, och det har blivit mycket uppskattat på forumen, och jag har en flaska diamine mossgrönt som jag också ser fram emot. De lite bjärtare färgerna (turkos, lila, grönt, etc) använder jag när jag korrekturläser, eller som highlighter. Kolla Diamine bläcken på penstore.se (billiga och finns hur mycket som helst), och sök gärna på reviews av bläcken innan du köper. Det finns nördar och så finns det nördar, om vi säger så.