Hur många av er använder reservoarpennor i det dagliga livet?
Jag började snöa in på sånt här för snart tio år sedan och i början var det en hel del men sen tröttnade jag lite på kladd och torktid, och när jag insåg att alla vanliga bläck var måttligt arkivbeständiga blev det mindre och mindre... Nu är det mer för "kladdanteckningar" hemma och aldrig på kontoret eller resande fot. Kulspetspennor må vara lite tristare att skriva med, men de är lite mer praktiska.
Även om jag har ett par "finare" så är min daily driver en "Parson's Essential Fountain Pen" från Mr Pen, en penna som sommaren 2012 kostade mig £40 - idag är listpriset £59 ser det ut som. Mycket prisvärd och trevlig...
Nu när jag tittar på kvittona ser jag att jag verkar ha beställt två spetsar till den, en vanlig medium som sitter på nu och en "Fine Italic"... undrar var tusan den spetsen ligger nånstans, den borde jag prova igen. Medium-spetsen är dock underbart smörmjuk i skrivkänslan.
The Parsons Essential a truly classical fountain pen from Italix. RRP £55. £39.00 inc.VAT. In set with matching ballpoint just £58.94 (special price)
www.mrpen.co.uk