• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Penna + klocka

Vad är det för något du vill sälja? :)
Har två cross pennor i stål med skruvlock klädda med Python en ballponit och en founten fine nib
Har två speace pens, en svart en i guld
Har en Montblanc 142 med broad nib. Dock graverad med MRG
Har en Montblanc urban speed fineliner (två små sprickor i locket dock aviserat till Montblanc som byter den vid behov.
Lamy får naturligtvis stanna

Har två cross pennor i stål med skruvlock klädda med Python en ballponit och en founten fine nib
Har två speace pens, en svart en i guld
Har en Montblanc 142 med broad nib. Dock graverad med MRG
Har en Montblanc urban speed fineliner (två små sprickor i locket dock aviserat till Montblanc som byter den vid behov.
Lamy får naturligtvis stanna
Synd att crosspennorna hade skruvlock annars hade du nog fått slänga iväg dom med posten :D
Glömde skriva grattis till pennan!

Jag var lite sugen på en m120
11227-Green-Black-zoom.jpg

Öppning!!
Då var äntligen Margarinkungen men Pelikan. Och inte vilket Pelikan som helst, en midnattsblå M605 med medium nib!
3E882540-97A3-4934-8836-8082BA875901.jpeg

Lite skadat paket, men innehållet var intakt.
1E44AF25-9888-431D-97EA-76E937306875.jpeg

Boom, då var vi nära, cert och annat i boxen!
0CE08FB8-433B-4D3A-B323-0F365A696E3F.jpeg

Säljaren hade lagt med 2 bläckprover, började med det blåa MB for BMW, riktigt bra bläck, förälskad direkt och måste köpa en flaska!
99F556F2-EA07-47FF-9F30-8369023E507E.jpeg

Pennan är helt rätt, diametern och längden är perfekt. Och spetsen är grym! Fyllde upp henne till bredden och började skriva direkt!
7AA59CFC-BC71-474E-9ECF-22C828765EA1.jpeg

Nibben är snygg med sina guldinlägg och mönstret kommer att fyllas med bläck och se lite naughty ut med tiden.
Sammanfattning:
Den här pennan tar allt jag tidigare skrivit med! Skriver skiten ut Montblanc och allt annat jag tidigare haft!
Så nu kommer jag sälja av en del annat om någon är intresserad.

Men hur passar den ihop med JLC? Är det en JLC-penna liksom?

Gå till NK och känn på dom, jag tror att ni kommer att finna varann! Tänk på stt det från m400/405 är guld spets och på lägre nummer är det stålspets. Guld är att föredra och ger en bättre känsla när du skriver med den.
Alltid dumt att gå till NK. Kommer alltid där ifrån med massor av kronor mindre och en penna rikare. Jag använder inte ens pennor...
Idag va första gången på 5 månader jag höll i en penna på jobbet..

Tur att det finns härligt "störda" inom pennor också..efter lite PM med @Margarinkungen så har man nu beställt Lamy penna..får se om denna hobby blir lika dyr också tillslut..hehe
Spännande! Vad blev det för något? Jag kan trösta dig med att det är svårt att komma upp i riktigt samma summor, även om man kan få ungefär samma blickar från kollegor när ämnet kommer upp.

Nån här som känner till nån som renoverar/reparerar reservoarpennor? Helst inrikes.
Jag skickade en penna till Francis Goossens i Belgien. Det var inte billigt (€70), men snabbt och trevligt. Han dök upp väldigt mycket när jag sökte på scheaffer repair, så det finns säkert andra som är duktiga på andra märken. Dra ett mess till Penstore och kolla om de vet någon?

2CC5D04F-1AF7-4D1D-A43C-B62F8D3BE652.jpeg
Efter samspråkan med @Margarinkungen så blev det inte bara en penna utan två..2*Lamy..och så min panna PAM682
Haha, underbart. Vissa vänner är inget annat än trubbel! Ber om ursäkt men ser fram emot att följa hur du utvecklas i sjukdomen... haha

Edit: älskar lamy 2000 pennan, det är otroligt att man inte ens ska se vart skraven går! Kvalitet!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp