• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Penna + klocka

Amme

Cartier
Tillbaks på jobbet och börjar arbetsveckan med två asiater

409BB7F4-DF93-42F1-AEBE-457D58DBBBDA.jpeg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Berätta mer, vad är det för penna? Klockan känner jag igen :)
Detta är en Fisher AG7 Space Pen
När USA skulle upp i rymden konstaterade dom att en vanlig kulspetspenna inte skulle fungera då den behöver gravitation för att fungera. Fisher utvecklade då denna med en tryckatt patron och speciellt bläck för väldigt många pengar och skickade med austronauterna. Ryssland löste det genom att ta en blyertspenna istället..
CA6ED75E-A748-4A83-AB78-7C3988238BE7.jpeg

https://www.smithsonianmag.com/arts...ites-where-no-man-has-written-before-1020748/
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor

Amme

Cartier
Nån som kan tipsa om en grön penna likt pelikan m1000? Inget från jinhao eller lamy men något som ger pelikan känsla och look utan att bränna hål i plånboken :)
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Dagens penna blev en vintage som jag inte har någon aning om, utöver att den skriver riktigt mjukt, dock är det troligen en guldpläterad udd.
IMG_20190515_140925.jpg


// Edit den är märkt VÄSTERÅS FOLKSK 466 någon som har en ide? blattspitz feder 4 på spetsen. Är en "piston filler"
 
Senast ändrad:

TLalle

Omega
Någon som kan rekommendera ett anteckningsblock med tjockare blad och helst inga linjer? Upplever allt som oftast att bladen blöder. Märkligt nog inte på billigare anteckningsböcker, där är det den generella kvalitén som är tråkig.
 

Psykel

Patek
Någon som kan rekommendera ett anteckningsblock med tjockare blad och helst inga linjer? Upplever allt som oftast att bladen blöder. Märkligt nog inte på billigare anteckningsböcker, där är det den generella kvalitén som är tråkig.
Jag använder Leuchtturm, finns alla möjliga format och linjerat, rutat, prickat och olinjerat. Tillräckligt tjockt papper för reservoar.
https://www.penstore.se/leuchtturm
 
Topp