• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Perfekt duo!

Perfekt duo vet jag inte (med förlov sagt, på det här forumet vet jag inte om den perfekta duon existerar; galna flippsjukan verkar härja fritt), men det här är min och den är jag riktigt nöjd med: modern-vintage.

image.jpeg

Min rosa-gulds vintageduo. IWC:n har precis varit på stor service utomlands och anlände i veckan så skoj att ha duon samlad igen. Angående service läser jag ofta om service som tar längre tid än beräknad, jag fick tvärtom en mycket positiv överraskning då den kom tillbaka 4 månader(!) innan beräknat datum. IWC levererar!

Min duo består av:
- Omgega Cosmic Tripple Date Moonphase Cal.381 37,5 mm tillverkad den 1 oktober 1951 och svensksåld.
- IWC Cal. 89, 18k Roséguld 35mm tillverkad 1955 och svensksåld med endast 1 ägare innan mig.
1.JPG
2.JPG
3.JPG

Den trippeln skulle jag också kunna tänka mig vilket du vet. https://klocksnack.se/threads/klassisk-triell.45426/. Inte slagit till på någon än. Sambon vill ordna med husköp innan vilket kanske är en rimlig prioriteringsordning rent objektivt.

Hus går naturligtvis före. När det väl är dags att välja klocka, så kommer det att bli bra oavsett vilken av de tre du väljer. Just nu känner jag att om jag bara kunde ha en klocka, så skulle det bli sub:en.

Min rosa-gulds vintageduo. IWC:n har precis varit på stor service utomlands och anlände i veckan så skoj att ha duon samlad igen. Angående service läser jag ofta om service som tar längre tid än beräknad, jag fick tvärtom en mycket positiv överraskning då den kom tillbaka 4 månader(!) innan beräknat datum. IWC levererar!

Min duo består av:
- Omgega Cosmic Tripple Date Moonphase Cal.381 37,5 mm tillverkad den 1 oktober 1951 och svensksåld.
- IWC Cal. 89, 18k Roséguld 35mm tillverkad 1955 och svensksåld med endast 1 ägare innan mig.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
Fantastisk duo!

Tillbaka
Topp