• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pokémon hunting?

image.png
image.jpeg

Körde värsta Pokémonmassakern i Sisjön (421) idag, 8st Pokémon på under en timma. :D

Skulle man köra "transfer" om man hade massa dubletter eller hur får man cash?? Vägrar köpa.

Om du kör transfer på t.ex. en Pidgey, så får du en pidgey-candy per transfer. Alltså inga pokecoins, pokecoins kan du endast få om du håller ett gym i 24h eller något sådant eller om du köper för riktiga pengar.
OK, tack. Får väl hitta ett gym i närheten då och vakta det IRL med mina ninja-skills. ;)

Power Up höjer CP på Pokemon, Evolve utvecklar den till en "ny" Pokemon. Den nya är t.ex. Pidgeys uppgraderade variant. Du bör egentligen vänta med både evolve och power up till cirka level 20, åtminstone power up.
OK, tack, hög cp är bra, det fattar jag. Fattar dock inte varför minska vänta med power up om man kan redan nu.

En annan fråga: har läst att drt spelar roll vad man har för "starter", varför spelar det roll? Har ju fångat nya som är lika bra som den första jag fångade.

OK, tack, hög cp är bra, det fattar jag. Fattar dock inte varför minska vänta med power up om man kan redan nu.

En annan fråga: har läst att drt spelar roll vad man har för "starter", varför spelar det roll? Har ju fångat nya som är lika bra som den första jag fångade.
ju högre level du är desto bättre CP på dona fångster som jag förstår det. På level 9 så får du ett Lucky egg som ger dubbelt Exp i 30 minuter. Därför är det bäst att vänta med evolve tills du har minst 10 stycken så du får 10k gratis Exp

När du är högre level, t.ex. level 20 så kan du lätt hitta en Drowsee med 550 CP, vilket är nästintill omöjligt i lägre level. Om du i sådana fall använder Stardust för att power up i lägre level, från 70 till 200 ungefär så kommer det bara vara slöseri med Stardust. Vänta istället och spara stardust till senare.

Tror inte att starter spelar någon som helst roll, alla är väldigt låga i CP. Det handlar nog mer om att vissa vill ha en Pikachu eller dylikt.

Fan vad koll ni har, tack!
Nu behöver jag tydligen välja team också, vad fan ska man välja? Spelar det någon roll? Har en kollega i instinct, bra att joina det då antar jag?

Fan vad koll ni har, tack!
Nu behöver jag tydligen välja team också, vad fan ska man välja? Spelar det någon roll? Har en kollega i instinct, bra att joina det då antar jag?
Rykten säger att det är "bäst" att välja Instinct eftersom du kan ta över flest gym då (då flest väljer blå/röd).
Verkar stämma i Stockholms innerstad tycker jag.

Annars är det kul att vara samma lag som kompisarna (vilket det ju blir) så ni kan köra gym tillsammans :)

Masspsykos på jobbet. Vi når ett Pokéstop inifrån jobbet så får ju nya grejer hela tiden. Nyhetstorka nu också så gör inget att ta några promenader om dagen.

Jag har fångat groteskt många Rattata, Pidgey och Drowzee, så där har jag Evolvat den bästa så fort jag kunnat för att gå upp i level fort. Men jag har köpt Lucky Eggs och springer runt med det för jämnan...
Har kommit upp i level 19 men inte fångat några fantastiskt bra Pokémons ännu. :(

Jag har fångat groteskt många Rattata, Pidgey och Drowzee, så där har jag Evolvat den bästa så fort jag kunnat för att gå upp i level fort. Men jag har köpt Lucky Eggs och springer runt med det för jämnan...
Har kommit upp i level 19 men inte fångat några fantastiskt bra Pokémons ännu. :(
Har du använt dina lucky eggs än? Level 20-21 kräver 50 000xp och 21-22 75 000xp:banghead: Ganska orimlig summa i och med att alla Pokemons ger lika mycket xp, till exempel en CP1100 Blastoise som en CP10 Pidgey...

Har du använt dina lucky eggs än? Level 20-21 kräver 50 000xp och 21-22 75 000xp:banghead: Ganska orimlig summa i och med att alla Pokemons ger lika mycket xp, till exempel en CP1100 Blastoise som en CP10 Pidgey...
Ja, jag har köpt 16 ägg och använt drygt 10. Sitter på landet nu men har varit in till närmsta stad och kört ca 3h per dag med Lucky Egg större delen av tiden.
Jag har för mig att jag gick från 7 till 14 en dag, 14-17 igår och 17-19 idag. Det börjar helt klart bli kämpigt nu.

Tillbaka
Topp