• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pokémon hunting?

YES! Fångade äntligen en till Eevee, till på köpet riktigt hög (ser det ut som), så nu blir det äntligen evolve, så får vi se om jag kan få en riktigt hög en av rätt sort...
Många säger att namnge den och stänga av spelet sen starta det så ska det fungera. Har ingen aning om de stämmer dock.

image.png
image.png

Funka ju inte alls. Skulle jag crashade appen också?

Googlade och fick fram en snubbe som skrev att man kunde göra det med alla Pokémons, antar att jag är lättlurad. Har även märkt en udda grej:

image.png
image.png

Samma ras men en jäkla skillnad på slagstyrka, två olika attacker dessutom, udda.
Den ena "superattacken" kräver hela "superattack-reserven" medan den andra bara kräven en av de tre bars som finns tror jag.

Jag fick den här Vapereon. Grundattacken ser ut att vara bra i alla fall.
image.png

Och nu är jag bara 5000XP från level 22, så nu börjar jag få lite roligare Pokémons också. Tidigare hade jag bara oändligt med Hypnos. Jag testade även att flytta mig närmare vattnet och det ser ut som det finns en chans att få tag på 400 guldfiskgodis också. Men det lär ta ett tag.
image.png

Namngav Eevee till Rainer, startade om appen och fick Vaperon, precis som det var sagt. Så jag tror stenhårt på namnet!

Sparky => Volteon
Pyro => Flareon
ja det funkade första gången för mig med. moment of truth senare när jag fångat lite mer och kan använda Lucky egg.

Läste på nätet att den skulle vara den starkaste av de tre.

Står mycket tips på dessa sidor:
https://rankedboost.com/pokemon-go/catching-locations/
https://rankedboost.com/pokemon-go/tier-list/

hört att det ska va
vaporeon
flareon
jolteon

Det funkar att byta namn på Eevee när man ska evolva den. Denna är den bästa av dom tre. Som ni ser så ska den döpas till Rainer :)

image.png

Dök för övrigt upp en Snorlax med CP 1100-nånting igår. Den smet från mig! :banghead: :rage: Har inte kommit över det än....
Läxan lärd: ha Alltid minst 1 RazzBerry + bra bollar kvar i ryggsäcken..

Vore roligt om man kunde modda spelet så det känns "vuxnare".

Här kommer mitt förslag på Chronomon:

image.jpg

Chronostops där man kan få natos, zulus, reservdelar etc. Gym där Rolex fightar Omega osv.

Om det finns någon apputvecklare där ute som liksom jag har allt för gott om tid så dra iväg ett PM :)

Och Tudor black bay är Motsvarigheten till Zubat då eller? ;)

Googlade och fick fram en snubbe som skrev att man kunde göra det med alla Pokémons, antar att jag är lättlurad. Har även märkt en udda grej:

image.png
image.png

Samma ras men en jäkla skillnad på slagstyrka, två olika attacker dessutom, udda.
Jäklar, skiljer ju 2.25kg på den med. Har jag inte märkt förut :wideyed:

Tillbaka
Topp