• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pokémon hunting?

Nya fångster idag, nöjd med Magmarn:) Inget fusk eller dylikt använt:angel: Även runt 30 evolves klara, väntar bara på dubbel xp.
image.png

Rätt slut i fötterna nu. Har kört fem timmar kanske. Gått från level 7 till 14, så jag är nöjd. Testade det där med att ställa till aka klockan som någon nämnde, men verkade bara som om jag lurade mig själv. Nedräkningen på Lucky Egg förlängdes, men det verkade inte som om jag fick dubbla poäng. Dessutom gick det inte att återbesöks PokeStopen eftersom tiden var densamma hela tiden.

Rätt slut i fötterna nu. Har kört fem timmar kanske. Gått från level 7 till 14, så jag är nöjd. Testade det där med att ställa till aka klockan som någon nämnde, men verkade bara som om jag lurade mig själv. Nedräkningen på Lucky Egg förlängdes, men det verkade inte som om jag fick dubbla poäng. Dessutom gick det inte att återbesöks PokeStopen eftersom tiden var densamma hela tiden.
Låter rimligt. Är appen vettigt kodad visas nedräkning på klienten rent grafiskt, men kontrollen om det blir dubbel xp sker på servern som har koll på när ägget aktiverades. Server/klient programmering 101 typ - never trust the client :)

Jävlar vad det var hi tech snack här, känner att jag är lååååångt från att lärt mig spelet. Spelat ca 30min totalt så bara gått runt o kastat lite bollar på saker. Dags att kolla upp hur man verkligen spelar!

Jävlar vad det var hi tech snack här, känner att jag är lååååångt från att lärt mig spelet. Spelat ca 30min totalt så bara gått runt o kastat lite bollar på saker. Dags att kolla upp hur man verkligen spelar!
Det är bara spela så lär du dig!
Tänk på att INTE börja evolvea dina gubbar så fort det går, utan vänta tills du har typ 10st som du kan göra det samtidigt på!
När det väl är dags, aktivera även ett LuckyEgg så att du får dubbel XP när det är dags

Det är bara spela så lär du dig!
Tänk på att INTE börja evolvea dina gubbar så fort det går, utan vänta tills du har typ 10st som du kan göra det samtidigt på!
När det väl är dags, aktivera även ett LuckyEgg så att du får dubbel XP när det är dags

Du jag förstod nada av det du skrev, söker på någon video istället hehe, tack för hjälpen iaf :)

Du jag förstod nada av det du skrev, söker på någon video istället hehe, tack för hjälpen iaf :)
Eftersom du får dubbla poäng när du använder Lucky Eggs och evolve av Pokémons samt att hitta helt nya är det som ger mest XP så är det bra att fånga så mycket att du har Candy nog att köra Evolve på många på en gång. Jag köpte Lucky Eggs, aktiverade ett och evolve:ade sedan allt jag kunde, samt sprang runt för att kläcka ägg och hitta nya Pokémons. Då rasslade det på rätt bra.

Det finns några som bara behöver 12 Candy för att utveckla, och dessa har jag lyckats fånga många av. Jag har därför ut utveklat dem så snart jag haft ett Lucky Egg och kunnat.

Men ligger fortfarande på level 14 och det maffigaste jag har är på 650 CP.

Jävla röv att man drog igång ett LuckyEgg för att börja evolvea, och då dör skiten!
Har lyckats med typ 5 evolves och nu är den slut

Tillbaka
Topp