• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pokémon hunting?

Det funkar att byta namn på Eevee när man ska evolva den. Denna är den bästa av dom tre. Som ni ser så ska den döpas till Rainer :)

image.png

Dök för övrigt upp en Snorlax med CP 1100-nånting igår. Den smet från mig! :banghead: :rage: Har inte kommit över det än....
Läxan lärd: ha Alltid minst 1 RazzBerry + bra bollar kvar i ryggsäcken..
Min vägde bara 2 kg, din 8 kg. Båda XS...

Det här med "nearby". Det är väl dom som är närmast om jag fattar det rätt, men gör det nån skillnad om jag trycker på en av dom?

J

Det här med "nearby". Det är väl dom som är närmast om jag fattar det rätt, men gör det nån skillnad om jag trycker på en av dom?

J
Jag tycker inte att jag fått det att fungera så bra. En jag mötte ute sa att trackingsystemet där fotavtrycken minskar när man kommer närmare har stängts av pga för hög belastning.

Någon som gått ner i vikt pga appen? :)
Jag har försökt motivera mig själv att börja springa under en längre tid nu, har inte tränat ett skit de senaste 3 åren, tror att appen kommer få mig över kanten. :D

Jag tycker inte att jag fått det att fungera så bra. En jag mötte ute sa att trackingsystemet där fotavtrycken minskar när man kommer närmare har stängts av pga för hög belastning.

Det kan nog stämma. När jag körde med "USA-appen" blev stegen färre när jag gick. Nu när jag istället laddade hem den Svenska är det konstant 3 fotsteg..

Det kan nog stämma. När jag körde med "USA-appen" blev stegen färre när jag gick. Nu när jag istället laddade hem den Svenska är det konstant 3 fotsteg..

Du behöver inte stegen, om du trycker på en specifik poké i nearby så pulserar "nearby rutan" när du går i rätt riktning. Varse sig de har 3 steg eller mindre :)

Sitter också på en satans massa, han räknat på vad som behövs och det är en Rattata och en Pidgey kvar. Sen kan allt evolvas!

Någon som gått ner i vikt pga appen? :)
Jag har försökt motivera mig själv att börja springa under en längre tid nu, har inte tränat ett skit de senaste 3 åren, tror att appen kommer få mig över kanten. :D
Skulle sitta fint att tappa några cm runt midjan till ett bröllop om en månad, så jag ska använda spelet som motivation. :)

om man är reggad i sverige med svenskt "konto" kan den användas var som helst i världen? t.ex. kan man ta med den till kina och köra där? eller bör man skaffa ett kinesiskt konto då istället?

Hur mkt data drar spelet? antar att man måste va uppkopplad på 3G/4G?

image.png

Var inne i GBG-centrum för första gången sedan jag lade in appen och det är ju pokestops i varje gathörn. Inte konstigt att folk levlar upp mycket snabbare än jag.

image.png image.png image.png
Försöker förstå det här med attacker och CO, om du skulle behålla 1 av dessa 3, vilken skulle det vara då och varför?

om man är reggad i sverige med svenskt "konto" kan den användas var som helst i världen? t.ex. kan man ta med den till kina och köra där? eller bör man skaffa ett kinesiskt konto då istället?

Hur mkt data drar spelet? antar att man måste va uppkopplad på 3G/4G?
Drar inte särskilt mycket jämfört med tiden du spelar.

Har verkligen kroppsvikt någon påverkan?
Beror på från Pokemon till Pokemon. Vet dock inte säkert i Rattatas fall. Om det är hög kroppvikt attackerar den oftast något långsammare, men har högre skada. T.ex. en Drowsee som attackerar något långsamt kan tjäna på högre kroppsvikt, medan en pokemon som attackerar snabbt kan förlora på det. Baserar på fakta från Reddit, så rätta mig om jag har fel:p

Beror på från Pokemon till Pokemon. Vet dock inte säkert i Rattatas fall. Om det är hög kroppvikt attackerar den oftast något långsammare, men har högre skada. T.ex. en Drowsee som attackerar något långsamt kan tjäna på högre kroppsvikt, medan en pokemon som attackerar snabbt kan förlora på det. Baserar på fakta från Reddit, så rätta mig om jag har fel:p
Hm okej, hittade en tråd på reddit och nån sammanställning över zubats som tyder på att det bara är onödiga siffror men inget nån verkar veta med säkerhet.
GVYcC0L.png

Angenäm fundering. Jag sitter på en Vaporion på 790 i CP som min just nu bästa Pokemon. Har nyss dock fångat en Eevee med 390 i CP. Vad tycker ni? Ska jag utveckla den till en till Vaporion med cirka 1100 i CP eller en Flareon med typ 950 i CP?

Screenshot_2016-07-26-20-32-31.png

Angenäm fundering. Jag sitter på en Vaporion på 790 i CP som min just nu bästa Pokemon. Har nyss dock fångat en Eevee med 390 i CP. Vad tycker ni, ska jag utveckla den till en till Vaporion med cirka 1100 i CP eller en Flareon med typ 950 i CP?

Screenshot_2016-07-26-20-32-31.png
Vaporion i alla lägen. Funkar SÅ mycket bättre när du fightas i gym..
Har du lite extra Eevee candy över är det bättre att köra Power up innan du kör evolv. Blir "dyrare" att power up'a dom efter evolve..

Den tredje då är inte den värd att ha med?

Jag har alla tre men använder endast vaperion när jag ska ta över gym. (Jolteon fick jag i ett ägg)
Dom andra två dör rätt snabbt mot de flesta i jämförelse med den. Visst, det är kul att ha alla 3 i sin samling, men det är helt enkelt inte värt att slösa Eevee-Candy för dom andra två. Och förr eller senare får du dom säkert endå antingen i ägg eller att du fångar vild :)

Tillbaka
Topp