• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pokémon hunting?

Vaporion i alla lägen. Funkar SÅ mycket bättre när du fightas i gym..
Har du lite extra Eevee candy över är det bättre att köra Power up innan du kör evolv. Blir "dyrare" att power up'a dom efter evolve..

Kör, lätt värt det.

Den tredje då är inte den värd att ha med?

Jag har alla tre men använder endast vaperion när jag ska ta över gym. (Jolteon fick jag i ett ägg)
Dom andra två dör rätt snabbt mot de flesta i jämförelse med den. Visst, det är kul att ha alla 3 i sin samling, men det är helt enkelt inte värt att slösa Eevee-Candy för dom andra två. Och förr eller senare får du dom säkert endå antingen i ägg eller att du fångar vild :)

Trots att jag döpte om den till Rainer och startade om spelet blev det en Jolteon. 779 i CP.

Screenshot_2016-07-26-22-04-40.png

Kasta på en pokemon, stäng ner spelet,
vänta 3 sek. Den är fångad. Tror d var så. Inte testat själv men varit närvarande vid ett test.

Jag laddade ner. En ful filur fanns direkt i lägenheten. Slösade ett gäng bollar. Träffade inkräktaren till slut. Gick ut ett varv runt stan. Hittade inga nya filurer. Tröttnade. Vet inte om jag ser nöjet eller om jag kommer att spela igen.

Skulle vara roligare om det var ett zombiespel. :)
/partypooper

Det blev lyckat idag. Kom tillbaka från kompisars sommarstuga utan möjlighet att jaga Pokémons. Knäppte på appen i bilen för att ta ett PokeStop i en korsning och hittade denna. Bara att köra till första bästa ställe att parkera på.
image.png

Sedan var jag ute från 19-24! Cyklade runt och kläckte ägg. Fick mycket trevligt. Första Charmandern och Cubone samt flera andra som jag inte får så ofta. Dessutom är de ju starka när de kommer från ägg. Blir bra att evolva så småningom. En hög Eevee också som ska transformeras i morgon. :)
image.png

Men bäst var när jag hörde några nämna Snorlax vid Platå när vi var en bit bort längs Stångån (för er Linköpingsbor). Hängde på och cyklade som fan, han dit precis för att fånga honom, och fick den bästa av de som han dit. :happyhappy:
image.png

Senast ändrad:
Ja tyvärr, kan dock vara att man måste ta bort alla andra nick som har "Rainer", kanske bara får vara 1 som är döpt tillde...
Första gången funka de för mig ,
Du ska bara ha en som är döpt till det. Funkade precis likadant på Gameboy på 90-talet, då döpte man om just eevee för att få olika evovle

Du ska bara ha en som är döpt till det. Funkade precis likadant på Gameboy på 90-talet, då döpte man om just eevee för att få olika evovle
Nja på spelet på gameboy så använde man stenar på eevee beroede på vad man ville utveckla den till. Fire stone gav flareon osv..

Hur gör ni för att kläcka äggen? Måste man sätta skärmen på att inte slockna för att det ska räknas? Har inte lyckats kläcka någon än :)

När en går ut för en lång pokénad och en ska precis börja ta över gym för att sen collecta pikachu-guld. Så dör appen och bara detta kommer upp
image.png

:banghead:

Har jag uppfattat det rätt om man gör bäst i att spara sina evolves (och lucky egg) även efter lvl nio tills man har sjukligt många som man evolvar samtidigt istället vid senare level? Är på en liten ort över sommaren så får ändå inte mycket levlande gjort jämför med folk i städerna.. Noll chans på alla pokestop

Har jag uppfattat det rätt om man gör bäst i att spara sina evolves (och lucky egg) även efter lvl nio tills man har sjukligt många som man evolvar samtidigt istället vid senare level? Är på en liten ort över sommaren så får ändå inte mycket levlande gjort jämför med folk i städerna.. Noll chans på alla pokestop
Man får en på lvl 10 också. Vad jag vet så får man mibdte xp när man evolvar om man redan fångat just den. Därför sparar jag ett ägg och evolvar ca 10 så snart jag kan. Sen hör jag bara om det men med flera denna gången. Jag tror att CP på dom du fångar är baserat på din level. Så det du evolvar påbtyp level 10 kommer du kassera senare i spelet.

Jag tänkte också vänta men jag slog till ändå, gick från 9 till 13 under min massevolve. Nu har jag ett ägg kvar (sedan level 10) samt att jag har en chans på gymen och kan tjäna poképoints vilket genererar fler ägg. Pokemonen jag har ligger nu på 300-617 CP vilket är hyfsat användbart i alla fall i min stad, kan dock inte ta några gym själv. Tänker göra samma sak igen när jag runt 50+ evolves med ägg nummer 2, sen kan jag nog kunna köra gym på riktgt.

Jag tänkte också vänta men jag slog till ändå, gick från 9 till 13 under min massevolve. Nu har jag ett ägg kvar (sedan level 10) samt att jag har en chans på gymen och kan tjäna poképoints vilket genererar fler ägg. Pokemonen jag har ligger nu på 300-617 CP vilket är hyfsat användbart i alla fall i min stad, kan dock inte ta några gym själv. Tänker göra samma sak igen när jag runt 50+ evolves med ägg nummer 2, sen kan jag nog kunna köra gym på riktgt.
Fan i min lilla stad är varenda gym fyllt med +2500. Jag som knappt hinner lira har ingen chans

Är det någon som har fått två av samma genom att döpa om Eevee? Jag tänkte ta en till Vaporion och döpte om till Rainer, men det blev en Flareon istället. Kanske bara fungerar på den första av varje? Eller så döpte jag fel...
image.png

Fan i min lilla stad är varenda gym fyllt med +2500. Jag som knappt hinner lira har ingen chans

Det blir bara värre och värre också. Dock kan man hitta guldägg fortfarande. Men om man kollar eBay så ser man att ett lvl 20 account har gått från 2000;- förra veckan till 197;- (billigaste köpnu) idag vilket gör att jag anklagar botarna som nu släppts. Vad jag läst till mig kan man nå ca 50 000 exp i timmen med dessa bots vilket gör saker och ting lite svårare. Så länge det är så lätt och billigt att slippa springa omkring kommer folk att göra det tills det får större konsekvenser.

Tillbaka
Topp