• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pokémon hunting?

Är det någon som har fått två av samma genom att döpa om Eevee? Jag tänkte ta en till Vaporion och döpte om till Rainer, men det blev en Flareon istället. Kanske bara fungerar på den första av varje? Eller så döpte jag fel...
image.png
Börjar tro att det är helt random trots allt

Ok jag blir inte klok på det här. Pulsen höjdes smått när jag fick Pikachu som första i listan..
image.png

Jag kröp fram med bilen så skulle inte bli förvånad om husägarna gjort en polisanmälan på en misstänksam smygandes bil i området..
Hur som så tillslut åkte Pikachu längre och längre ned på listan, även fast jag vände om och åkte samma väg jag kom där han först dök upp. Sen var han helt borta.
Så hur gör man?? Ska man stå helt stilla när den är först på listan, och bara vänta??

Det där förresten med att rutan pulserar när man är nära... Nu när jag är hemma och rutan är helt tom, pulserar den ändå...

Ok jag blir inte klok på det här. Pulsen höjdes smått när jag fick Pikachu som första i listan..
image.png

Jag kröp fram med bilen så skulle inte bli förvånad om husägarna gjort en polisanmälan på en misstänksam smygandes bil i området..
Hur som så tillslut åkte Pikachu längre och längre ned på listan, även fast jag vände om och åkte samma väg jag kom där han först dök upp. Sen var han helt borta.
Så hur gör man?? Ska man stå helt stilla när den är först på listan, och bara vänta??

Det där förresten med att rutan pulserar när man är nära... Nu när jag är hemma och rutan är helt tom, pulserar den ändå...
du kommer åtminstone in i spelet

Fan så segt det går.. Varför hittar inte jag några bra pokémon med högt CP?
Dessa är mina högsta efter kvällens "lucky egg-evolvande"...
image.png

Vilket lvl är du? Inte smartare att satsa på evolve massa Pidgeys för att få mer xp?

Drygt halvvägs till lvl 23.. Jodå, evolva typ 20 st Pidgey så körde främst på alla "små" som inte tar så mkt Candy såklart men tog även några med högre CP också :)
Pidgey-Candy hade jag så extremt mycket av så även fast jag evolvade några till Pidgeot också har jag 100+ Candy kvar.

Drygt halvvägs till lvl 23.. Jodå, evolva typ 20 st Pidgey så körde främst på alla "små" som inte tar så mkt Candy såklart men tog även några med högre CP också :)

Hur kan du inte ha mer i CP? Jag är level 13 och har min bästa i 617. Har några Drowzee på 400 cirkus samt några pigeys i 250 där båda hade nått 800+.
Blir det segare med CP nr man kommer högre upp?

Hur kan du inte ha mer i CP? Jag är level 13 och har min bästa i 617. Har några Drowzee på 400 cirkus samt några pigeys i 250 där båda hade nått 800+.
Blir det segare med CP nr man kommer högre upp?

Det känns som att jag är fel kvinna att svara på det.. Jag stöter väldigt sällan på ovanliga pokémons. De högsta vilda jag hittat har legat på strax över 1000...

Just nu finns bara 132st i pokedexen så det är alla pokemon från röd/gul/blå minus några av de legendariska :)
Nej, det finns 151. Det vill säga de 150 original och Mew. Vad jag vet har inte Mew, Mewtwo och de de legendariska fåglarna som ingen sett.

Att du bara ser 132 är för att din Pokémon med högst nummer är Pokémon nummer 132.

Tillbaka
Topp