• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pokémon hunting?

Nu börjar det hända lite. Lyckades få mycket nytt idag, dels genom evolve, dels ägg, men jag fångade en del också. Det smärtsamma var 7-8h på cykel med spurter för att hinna till andra delen av Linköping (i alla fall andra delen av centrum) på de 10 minuter som man oftast hade på sig när något nytt dök upp alldeles för långt borta.
Dagens skörd (där godbitarna medelst bollkastning var en Snorlax (CP 1850) och en Gyarados (CP 1650ish) som jag redan hade sedan tidigare):
image.png

Jag lyckades gå upp till level 24 också och nu ser det ut så här i toppen:
image.png

Surt värre var att jag kastade 4 bollar på en Dragonair på 1050ish innan den smet. Hade jag tagit den hade jag varit redo för en 2000+ Dragonite... :(

Senast ändrad:
Nu börjar det hända lite. Lyckades få mycket nytt idag, dels genom evolve, dels ägg, men jag fångade en del också. Det smärtsamma var 7-8h på cykel med spurter för att hinna till andra delen av Linköping (i alla fall andra delen av centrum) på de 10 minuter som man oftast hade på sig när något nytt dök upp alldeles för långt borta.
Dagens skörd (där godbitarna medelst bollkastning var en Snorlax (CP 1850) och en Gyarados (CP 1650ish) som jag redan hade sedan tidigare):
image.png

image.png

Surt värre var att jag kastade 4 bollar på en Dragonair på 1050ish innan den smet. Hade jag tagit den hade jag varit redo för en 2000+ Dragonite... :(
Dyker aldrig upp pokemons en bit bort för mig ? kanske 50-100m men dom kan man ju trycka på endå så får man upp "mini gamet" att fånga dom ändå!
ser du pokemons på 10mins cykelavstånd?

Fram tills idag fungerade pokevision.com där man kunde se exakt vart Pokémons befann sig i realtid.
Precis. Jag använde det och det gjorde jagandet roligt. Nu finns det ingen chans att hitta något mer än på slump. När dessutom deras eget trackingsystem för de som är nära är avstängt går det ju inte att hitta ens dem. Bara lotto nu. Jag hoppas det kommer upp någon mapp nu. Jag behöver få ihop till en Dragonite...

Precis. Jag använde det och det gjorde jagandet roligt. Nu finns det ingen chans att hitta något mer än på slump. När dessutom deras eget trackingsystem för de som är nära är avstängt går det ju inte att hitta ens dem. Bara lotto nu. Jag hoppas det kommer upp någon mapp nu. Jag behöver få ihop till en Dragonite...

Känns lite som att Nintendo borde agerat när de fixat fotstegen. Nu är de bara allmänt elaka mot alla spelare.

Känns lite som att Nintendo borde agerat när de fixat fotstegen. Nu är de bara allmänt elaka mot alla spelare.
Precis. Vad är det för vits om jag inte ens kan leta upp det som de faktiskt säger finns nära mig. Som att dingla med en morot i ett snöre framför en häst, men bara rycka undan den...

Trodde man skulle få något gjort på jobbet ikväll men så dyker den där djävulen upp! (BTW, jävla tjockis. kan man inte hitta något roligare?)
Skärmavbild 2016-07-31 kl. 22.53.25.png

• Like
Reactions: joF
Var precis ute 2 timmar med tjejen :) Roligt spel, bara hunnit bli level 6 ännu men sprang på en Abra iallafall!

image.png

Funderar på att smyga mig ut på en barnvagnspromenad snart. Central park ser ut att vara bra jaktmark!

Central Park anses vara det bästa stället upptäckt hittills. Promenader upp och ned längsmed den gör så att du aldrig får slut på Pokébollar och du har kontinuerlig ström av sällsynta och bra Pokémon. Lycka till på jakten där!

Jag
Central Park anses vara det bästa stället upptäckt hittills. Promenader upp och ned längsmed den gör så att du aldrig får slut på Pokébollar och du har kontinuerlig ström av sällsynta och bra Pokémon. Lycka till på jakten där!
har hört att Kungsholmen är i samma klass som central park,det va(är?) en bugg där så många sällsynta ploppar upp där då och då

image.png

image.png

Vafalls!! Det är i Linköping man ska hänga alltså.. :arghh:

Varför har ingen nämnt det här tidigare?!? Trodde vi på KS hjälpte varandra! :shifty:
Jag tror det är någon som skrivit om det i tråden tidigare. Men det har väl försvunnit bland alla andra inlägg. Jag snappade upp det eftersom jag hörde andra som pratade om det när jag var ute.
I Linköping har det funnits mycket Magikarp runt Stångån, det kryllade av Pikachu vid Domkyrkan i helgen och Trädgårdsföreningen vad full av Pinsir. Jag har dessutom hittat ett par väldigt bra rundor man kan ta på cykeln för att samla bollar. :)

På vilka pokemon ska man använda great ball?
Jag använder dem om jag hittar något nytt som är hyggligt stark (upp mot tusen) eller något som jag verkligen vill ha. Annars använder jag den blå bollen om det egentligen inte gör något om de smiter. Kastade bort 10 bollar av varje på en Nidoqueen som egentligen inte var i närheten av lika stark som den jag redan hade. Lite dumt i efterhand.

Jag tror det är någon som skrivit om det i tråden tidigare. Men det har väl försvunnit bland alla andra inlägg. Jag snappade upp det eftersom jag hörde andra som pratade om det när jag var ute.
I Linköping har det funnits mycket Magikarp runt Stångån, det kryllade av Pikachu vid Domkyrkan i helgen och Trädgårdsföreningen vad full av Pinsir. Jag har dessutom hittat ett par väldigt bra rundor man kan ta på cykeln för att samla bollar. :)
Måste ha missat.. Typiskt att man "upptäcker det" just när appen ligger nere... Eller alla tycks göra det. Tog hem 3 st appar men ingen verkar fungera..

Ja jag behöver bara en Magikarp till så kan jag evolva :D finns gott om dom här :)

Jag använder dem om jag hittar något nytt som är hyggligt stark (upp mot tusen) eller något som jag verkligen vill ha. Annars använder jag den blå bollen om det egentligen inte gör något om de smiter. Kastade bort 10 bollar av varje på en Nidoqueen som egentligen inte var i närheten av lika stark som den jag redan hade. Lite dumt i efterhand.
är inte den blå bollen en great ball?

är inte den blå bollen en great ball?
Jo, jag såg det precis. Jag tänkte på Ultrabollen som man får efter level 20.
Den blå började jag använda på på de Pokémons som hade lite högre CP. Jag tror att färgen på ringen (den som ändrar storlek över den när man ska kasta) säger hur svår den är att fånga, grön lättast, röd svårast. Men annars ungefär samma resonemang. Offrar bra bollar om jag verkligen vill ha dem. Rattata bevärdigas bara röda bollar och slentrialkast numera. ;)

Vad har er bästa Magikarp för CP förresten? Dom verkar vara väldigt låga överlag.. Min bästa har CP 131o_O
Ska man vänta och hoppas på en med högre CP eller köra evolve med den?

Jo, jag såg det precis. Jag tänkte på Ultrabollen som man får efter level 20.
Den blå började jag använda på på de Pokémons som hade lite högre CP. Jag tror att färgen på ringen (den som ändrar storlek över den när man ska kasta) säger hur svår den är att fånga, grön lättast, röd svårast. Men annars ungefär samma resonemang. Offrar bra bollar om jag verkligen vill ha dem. Rattata bevärdigas bara röda bollar och slentrialkast numera. ;)
får man great balls från pokestops också

Vad har er bästa Magikarp för CP förresten? Dom verkar vara väldigt låga överlag.. Min bästa har CP 131o_O
Ska man vänta och hoppas på en med högre CP eller köra evolve med den?
Samma här, aldrig stött på en magikarp på mer än 100. Men det finns gott med vilda gyrados där jag bor så magikarp bryr jag mig inte om

Tillbaka
Topp