• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Posta dina klocklöften för 2019!

Vidareutveckla affärsidén med ett klockdagis på cykel. När ni sover är mina cykelhjul er winder. Hämta på kvällen, cykla hela natten med klockor i ekrarna i en konstant fart, lämna uppdragna automatare lagom till frukost.
Bli bättre på att följa mitt motto att sova på saken innan jag tar beslut.
Hela 2018 har varit som en enda lång startramp. 2019 blir detsamma, sen ska jag in i snabbköpet och fylla kundvagnen med en vit Milgauss, en äldre Vacheron Constantin overseas, en Reverso till, en Explorer 1 36 mm, en Cartier Roadster i gult guld, en vit Panerai med subsekund på bettariniboett, en 40 mm Radiomir i guld med Zenithverk. Finns det plats över blir det en Frank Muller Square. Sen får det vara bra. I morse när jag vaknade visste jag inte att jag skulle köpa en Bretling Chronomat, men så blev det. Sannolikt blir det fler vintage än jag hade en aning om, innan 2019 är slut. Närmast är Basculante.

Senast ändrad:
Fick nytt jobb i november och om de fortfarande vill ha mig kvar efter provanställningen ska jag börja jaga en Rolex Explorer 14270 igen... :)

Inte min bild men... vill ha!
970C9BB1-3AB4-4A32-92A7-C992DDDCC0A2.jpeg

Någon slags sportdressare! Infriade inte förra årets löfte att köpa en dressare så ändrar definitionen till sportdressare för större chans att lyckas denna gång. GS ligger såklart nära till hands, gärna kvarts.

Utöver en sportdressare blir det nog svårt att stå emot trycket om GS släpper en ny dykarmodell i mer modest storlek.

Försöka lista ut vad som är en vettig sportstålis.
Och känna efter vad jag verkligen vill ha kvar, och spara de jag vill ha, inte de som "bara" är svåra att få tag på om jag ångrar mig.

Om ekonomin tillåter, köpa mig något roligt i 30års present. Listan är dock fortfarande alldeles för spretig. Det är IWC, GS, ROLEX, JLC, årsklockor, mycket är intressant just nu, få som är intressant allt för länge innan nästa dyker upp. För att boosta ev inköp så ska jag sälja av några klockor jag inte använder alt. använder så ofta, även om det inte handlar om några större ekonomiska summor.

Jag ska försöka komma till ro med att dyrare inte alltid är bättre och att Quartz faktiskt är det som passar mig bäst.
På klockfronten ligger nog en GS näst på tur.

- Köpa en 25-års present till mig själv i februari-mars (ish).
-hinna bestämma mig vad jag ska köpa så att jag inte ångrar mig
-köpa något lite billigare, typ seiko eller en till victorinox (utöver den andra)

Skulle vilja införskaffa en Pepsi eller Coke 16710 före ev. bostadsköp och barn sätter stopp för den möjligheten, så det köpet har jag tänkt låta gå under radarn inom ett år.. :D

Altrnativ 1) sälja av några klockor, möjligen köpa en vittavlad stålsport (nej, inte Rolex. Badbar klocka på länk. Kanske Ingy, SS, Omega AT eller nåt annat.)
Alternativ 2) Jag får mitt avgångsvederlag, skiter i framtiden och kör en PP Nautilus till överpris. Går på fjället med mina hundar och begrundar att jag har en fjällfastighet på armen.

1. En GS till skall in, SBGN005
2. Min explorer skall vara kvar minst till Mars (då den fyller ett år), sen får vi se.
3. En bra dykare, möjligtvis en GS om de släpper en i vettig storlek.
4. Försöka njuta mer av vad jag har, inte jaga så.

- Klämma på en Rolex explorer II... Faktiskt ända Rolex jag kan tycka om...
- Hitta något snyggt, som tål stryk, lagom stort (39-42mm) och som kan va med överallt....
- Gräva fram modet till att investera 20000+ i en klocka...

Tillbaka
Topp