• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Posta dina klocklöften för 2019!

Dessa 3 ska ut!

Sbgj001 - underbar klocka men något för stor för mig. Vilket jag visste innan jag köpte men var bara tvungen att testa.
IMG_20181130_111831-01.jpeg

Orient Ray - försöker döda den på jobbet men den överlever än.
IMG_20181120_063605-01.jpeg

Certina DS - riktigt trevlig och skön vintage men jag är helt enkelt inte riktigt där att jag uppskattar vintage för vad det är.. ännu :)
IMG_20180801_112817-01.jpeg

Lära mig uppskatta dessa 2 eftersom jag inte vågar sälja dom.

Seiko 7a28-7040 - hittar inte dessa lätt längre och den är ju sjukt cool. Används sällan, för sällan.
IMG_20180824_095438-01.jpeg

Cwc rn diver - quartz, nodate och riktigt T-tavla. Samma här, dessa hittar man knappt längre. Optimala beatern dessutom. Bör skaffa ett Falkland band och uppskatta den.
IMG_20180807_140703-01.jpeg

Denna ska in!
Sbgn003 - efter allt testande av olika märken, modeller och storlekar måste denna vara fan optimal! Höga förväntningar!
design-img01.jpg

Efter att ha köpt och sålt friskt i några år har jag en samling som jag är ganska nöjd med.
Räknar därför att det blir lite lugnare 2019. Inga planer på avyttringar och därmed färre köp. En del klockor kommer också behöva service under året som kommer. Planerar dock för i alla fall två köp:
1. Rolex DJ 16234 med silvertavla
883BA6BE-4E10-4A0C-AA34-82219864E4F3.jpeg

2. Cartier Santos Galbee 1564
B66E8A3E-006A-4CC7-A716-6BF80BF3A961.jpeg

Jag har bara ett klocklöfte och de är att köpa min första riktiga klocka, det blir med största sannolikhet en Omega seamaster aqua terra 150 co-axial.
Då det är min första riktiga så kommer jag köpa en frabiksny, hoppas (inge löfte) oxå att köpa en begagnad i slutet av 2019 vad de blir för klocka vet jag inte finns så mycket gott att välja mellan.... Men troligtvis någon med läderband.

Det går fort i hockey! Men idag är sannolikheten att en Reverso kommer trilla in under nästkommande år VÄLDIGT STOR!
0eef7294-a8d6-4987-8820-4625f1bfd12f.jpg

Vi får se vad magkänslan säger imorgon...... En panna vore ju förstås trevligt också.... Vintage Air-king också..... 1601..... 1675.....
Det är det som är kul med den här tråden, man kan om ett år gå tillbaka och se var man befann sig klockmässigt just då. Hur det sedan blev är en annan femma.

Sälja sälja sälja innan nästa köp. Sedan står en ny Panerai högt upp på önskelistan. Jag skulle vilja testa en submersible men vet inte vilken ännu. Och kanske en Speedy på original alligator:) Och nya Rolexen från 2019 års Basel:)

För 2018 vill jag minnas att min plan var att köpa max. en klocka, men det blev både en Speedmaster och en Sub. Under 2019 skall jag verkligen anstränga mig för att inte köpa någon klocka alls (inte heller sälja), men finns viss risk att det inte lyckas. Det slog mig precis att jag dessutom fyller 40 nästa år :arghh: så kanske man borde trösta sig med en Grand Seiko, DJ eller JLC....:rolleyes:

Efter att sprungit runt på Malmös klockbutiker och testat olika kandidater är det bestämt, mitt enda inköp 2019 om jag får råd är en Aqua terra. I År kommer huset bli färdigbyggt så förhoppningsvis kan jag lägga mer pengar i klockbudgeten

• Like
Reactions: bvb
Det har funnits många kandidater, allt ifrån Explorer 2/GMT till RO 15202st eller en Ingenieur. Nu lutar det åt en Grand Seiko, hi-beat eller springdrive. Jagar allra helst en SBGH267 eller den US-unika spring driven... :) Hur går funderingarna hos dig?

Kul, GS är ju fantastiska.. Oj många tankar och funderingar. Haha men vågar ej lova något här. Förra gången jag skulle unna mig tog de slut med Sambon och fick lägga pengarna på att köpa ut henne ur bostaden. Hahaha.

Så det beror lite på, nalkas köp av både ny bostad och bil nästa sommar/höst.. Men har tänkt något i ädemetall. Sen utifrån livshistorian ovan får vi se Märke och modell, men en vitguld gmt, smurf eller gulguldssub vore mysigt med gravering..

Kul, GS är ju fantastiska.. Oj många tankar och funderingar. Haha men vågar ej lova något här. Förra gången jag skulle unna mig tog de slut med Sambon och fick lägga pengarna på att köpa ut henne ur bostaden. Hahaha.

Så det beror lite på, nalkas köp av både ny bostad och bil nästa sommar/höst.. Men har tänkt något i ädemetall. Sen utifrån livshistorian ovan får vi se Märke och modell, men en vitguld gmt, smurf eller gulguldssub vore mysigt med gravering..
Trevligt!! Är också sugen på gravering men man vet aldrig om flippardjävulen slår till :facepalm:

1. Lära mig mer om alla dessa fantasktiska ur som finns där ute!
2. Eftersom jag fyller jämnt (40 :confused:) så tänkte jag nog att jag får ta och hålla ögonen öppna efter en Tudor Black Bay 58.

60B2084F-766D-449F-AA15-C3DB029766D8.jpeg

Jag hoppas att jag bara köper någon eller några Sjöö Sandström under 2019. Tänker mig en Chronolink och 25 årsklockan.
51356AA3-0EB7-41A8-A66A-888962DBFBC2.jpeg

Har fått ett erbjudande att köpa tillbaka min gamla... som fick lämna för någon Rolex under medeltiden...
2154CEA0-C562-4784-8B4B-F28C35BEBD48.jpeg

Sen har jag den här som ligger hos Krons och väntar

Men i övrigt är jag helnöjd.

Ska jaga rätt på en boett till mitt Reverso lik som jag ska försöka få liv i, eftersom tavlan är så rostig och skitig så kommer det bli en riktig-skit-beater-Reverso.
Faan, ville ju säga att jag inget skulle ha....

Behålla PAM 422 och köpa fler straps :) Om möjligheten ekonomiskt finns där mot förmodan så skulle en examensklocka eller bröllopsklocka sitta fint men är i nuläget nöjd med klocklivet!

Tillbaka
Topp