• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Posta dina klocklöften för 2019!

2019 ska jag våga mig på Panerai, 44mm eller större.
Våga våga 47mm
546D0DF5-9E3F-48B4-95A0-43041C49B220.jpeg

Rådda till ordentlig förvaring för klockor, tillbehör och verktyg. Serva ett par gamla trotjänare, kanske köpa den där förbannade Reverson jag velat ha i ett år.

Sälja min Globemaster.
Kanske köpa en 116234.
Eller kanske en 18238 i 30års present till mig själv och då avyttra Yacht Mastern också.. Svåra val här i livet!
Uppskatta det jag redan har, kanske är detta den svåraste punkten..? Förändring är ju kul..

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: JDH
Köpte en Vintage kvarts Certina härom veckan, sjukt kul!
Så.... 2019 ska förhoppningsvis öppna ögonen för vintage för mig som jag tidigare inte alls gillat. Behöver testa mer, Certinan gav mig mersmak! :)

2019- Mer vintage, prova nytt.

Hoppas kunna hålla mig till en samling om två "dyrare" klockor och inte mer. Speedmastern kommer aldrig säljas, den stora frågan är bara vem som blir nummer två i den permanenta samlingen...

Svårt med "klocklöften", året är lååångt ;)
Personligen har jag tänkt att kraftigt reducera inköp av nya klockor och sikta på att bara köpa vintage när det dyker upp något roligt. Men... jag ska till Tokyo i april... Kvartz firar 50 år och jag lika så, risken finns att jag kommer köpa i alla fall en (ny) klocka :bag:. Förhoppningsvis har Citizen släppt sitt cal 0.100 urverk i någon trevlig boett som man gillar, annars finns en Citizen Chronomaster ecodrive med rispapperstavla på listan, och Tokyo har ju ett sjukt utbud av vintage :)

Konsolidering fortsätter, dvs jag ska:

1. Sälja av alla klockor som inte används
2. Köpa in en trevlig klocka med mörk tavla som kan komplettera min GS Snowflake, antagligen något vintage i sportig stil eller möjligen en dykare.
3. Njuta av en härlig yin/yang dubbel! :D

Sen kommer det säkert att både köpas och säljas en del i de lägre prisklasserna, men det är ju bara kul! ;)

Svårt med "klocklöften", året är lååångt ;)
Personligen har jag tänkt att kraftigt reducera inköp av nya klockor och sikta på att bara köpa vintage när det dyker upp något roligt. Men... jag ska till Tokyo i april... Kvartz firar 50 år och jag lika så, risken finns att jag kommer köpa i alla fall en (ny) klocka :bag:. Förhoppningsvis har Citizen släppt sitt cal 0.100 urverk i någon trevlig boett som man gillar, annars finns en Citizen Chronomaster ecodrive med rispapperstavla på listan, och Tokyo har ju ett sjukt utbud av vintage :)
Tokyo bör generera stor risk i återfall ;)

Tillbaka
Topp