• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

Lyden

Panerai
Fan va arg jag blir på postnord
Har varit hemma hela dagen och skulle få ett paket hemlevererat.
Fick ett sms nu.
"Vi har besökt dig 20160719 kl. 1654, för att lämna ditt paket från .... men kunde inte levereras. Ditt paket kan hämtas nästa vardag efter kl 16"
Problemet är att dom jävlarna inte varit här!
Vilket jävla skämt

Standard! Likadant på jobbet, "Leverans mellan våra öppettider 12:00 - 19:00" - Vi har besökt dig kl. 10:48 för att lämna ditt paket från XXX men kunde inte leverera.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fan va arg jag blir på postnord
Har varit hemma hela dagen och skulle få ett paket hemlevererat.
Fick ett sms nu.
"Vi har besökt dig 20160719 kl. 1654, för att lämna ditt paket från .... men kunde inte levereras. Ditt paket kan hämtas nästa vardag efter kl 16"
Problemet är att dom jävlarna inte varit här!
Vilket jävla skämt
Känner igen det. Verkar som det är standard.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
De är magiska helt enkelt. Min badklocka har nu varit Mia sedan 14e. Skulle från Södermalm till ekerö och är reggad som rek utland. Skulle hellre skicka inrikes med post Rwanda.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Känner igen det. Verkar som det är standard.
Standard! Likadant på jobbet, "Leverans mellan våra öppettider 12:00 - 19:00" - Vi har besökt dig kl. 10:48 för att lämna ditt paket från XXX men kunde inte leverera.
Detta gör mig ännu mer förbannad.
Då är det fan bättre att Postnord skriver att dom endast skickar till ombud. Synd att jag inte är egenföretagare. Då skulle jag fakturerat tiden det tar att åka till ombudet samt milersättning.

Vet en kille som hade strul med sin telefon från Telia. Han fakturerade sedan Telia för den tiden han fick lägga för att fixa det. Och dom betalade :D
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Dagens händelse:

Inväntar paket och kollade fraktnummer....
Står att de vart hos mig två gånger under gårdagen.
Var hemma och inte någon från post nord var här. Sedan stod det att paketet skulle sändas åter idag ...

What???

Kontaktar postnord via telefon och uppger fraktnummer och får till svar: avsändaren har skrivit fel adress så vi kan inte leverera utan måste skicka tillbaka det.

Va??? Seriöst...de hade ju gjort två försök enl dem. Snackar lite med kundtjänst och får samma svar hela tiden... Måste skicka tillbaka det.

Jag frågar var som är fel på adressen...får till svar stt första delen av gatans namn inte finns med men mitt namn och postnummer finns...

Alltså om gatan skulle heta Asker Troppgatan så saknades alltså Asker på paketet.... Därför skall paketet åter...

Tänkte att jag chansar och går till posten företagscenter och pratar med dem då jag är rätt känd för dem.
Förklarar dilemmat och de tycker allt verkar konstigt.

Går iväg någon minut och kommer med ett paket i handen... Mitt paket.

Kollar adressen som STÄMMER!

Jag fick paketet och slutet gott men jag undrar vad fan postnord håller på med....
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Dagens händelse:

Inväntar paket och kollade fraktnummer....
Står att de vart hos mig två gånger under gårdagen.
Var hemma och inte någon från post nord var här. Sedan stod det att paketet skulle sändas åter idag ...

What???

Kontaktar postnord via telefon och uppger fraktnummer och får till svar: avsändaren har skrivit fel adress så vi kan inte leverera utan måste skicka tillbaka det.

Va??? Seriöst...de hade ju gjort två försök enl dem. Snackar lite med kundtjänst och får samma svar hela tiden... Måste skicka tillbaka det.

Jag frågar var som är fel på adressen...får till svar stt första delen av gatans namn inte finns med men mitt namn och postnummer finns...

Alltså om gatan skulle heta Asker Troppgatan så saknades alltså Asker på paketet.... Därför skall paketet åter...

Tänkte att jag chansar och går till posten företagscenter och pratar med dem då jag är rätt känd för dem.
Förklarar dilemmat och de tycker allt verkar konstigt.

Går iväg någon minut och kommer med ett paket i handen... Mitt paket.

Kollar adressen som STÄMMER!

Jag fick paketet och slutet gott men jag undrar vad fan postnord håller på med....
Sommarjobbare?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Beställde klocka från tyskland förra veckan. Ankom till sverige innan helgen men där försvinner alla spår.
Postnord säger att det är deras spårningsnr men kan inte heller svara på varför de inte får upp någon information alls om paketet.

Spårlöst försvunnet och får bara "Håll tummarna eller gör en reklamation till säljaren"...
Kul...

Någon som varit med om liknande? Har det löst sig?
 

naggge

Panerai
Fick en avi i brevlådan igår till någon med ett helt annat namn, som bor på en helt annan gata men har samma postnummer som mig. Får med andra ord agera brevbärare själv nu...
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Beställde klocka från tyskland förra veckan. Ankom till sverige innan helgen men där försvinner alla spår.
Postnord säger att det är deras spårningsnr men kan inte heller svara på varför de inte får upp någon information alls om paketet.
Spårlöst försvunnet och får bara "Håll tummarna eller gör en reklamation till säljaren"...
Kul...
Någon som varit med om liknande? Har det löst sig?

Händer hela tiden, posten är ett stort svart hål som inte ens Stephen Hawking kan lösa.
Det som brukar hända är någon av dessa scenarion:
1. Den dyker mirakulöst upp 2-3 veckor senare (säkert legat mellan några hyllor/backar någonstans i multiverse)
2. Den returneras tillbaka till säljaren och påstås att de inte kunde leverera då du är en sådan hemlig person eller att du har flyttat (välj en lögn av 1000)
3. Helt magiskt borta (Bli inte förvånad om din postgubbe har en ny klocka ifrån Tyskland)

Skickar post ofta genom jobbet.
Reklamationen är en fars där de återkommer och säger tyvärr efter 5-6 dagar.
Paketet kan ändå dyka upp efter någon vecka även efter reklamationen...svart hål broder svaaaart hål.
Black_9dae4a_2268837.jpg


Lycka till och hoppas den dyker upp snart.
 

Josef B

Bestraffaren
Det är sådana här händelser som får mig att tveka att sälja och skicka klockor annorstädes än där jag bor, föredrar helt enkelt f2f. Dock så beställer jag en hel del saker via nätet.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon som vet om det går att skicka paket försäkrade (samma som när man skickar som värde) till arbetsplats (tänkte till pappa eller någon kompis) eller ännu bättre till dörren istället för att paketen dyker upp hos företagscenter?

Jag är sjukskriven och sängliggandes...
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Händer hela tiden, posten är ett stort svart hål som inte ens Stephen Hawking kan lösa.
Det som brukar hända är någon av dessa scenarion:
1. Den dyker mirakulöst upp 2-3 veckor senare (säkert legat mellan några hyllor/backar någonstans i multiverse)
2. Den returneras tillbaka till säljaren och påstås att de inte kunde leverera då du är en sådan hemlig person eller att du har flyttat (välj en lögn av 1000)
3. Helt magiskt borta (Bli inte förvånad om din postgubbe har en ny klocka ifrån Tyskland)

Skickar post ofta genom jobbet.
Reklamationen är en fars där de återkommer och säger tyvärr efter 5-6 dagar.
Paketet kan ändå dyka upp efter någon vecka även efter reklamationen...svart hål broder svaaaart hål.
Black_9dae4a_2268837.jpg


Lycka till och hoppas den dyker upp snart.
Spännande är det i alla fall! Postnord gav domen igår att paketet är förlorat och slöseri med tid att spåra.

Helt plötsligt idag finns det i min stad.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ang värde.

Går det att ringa Postnord och få ett svar på frågan var paketet kommer att hamna? Vi har flera företagscenter i staden men som ligger långt ifrån varandra... Jag ska få ett värdepaket i tjejens namn och hon har aldrig fått ett värde. Tänker så att jag slipper vänta på avin och bara kan visa siffrorna som vanligt.

"Det är bara ni klocknördar som får såna där dyra paket" :D
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Asså va fan är problemet? Hur svårt kan det vara att göra sitt jobb på ett respekterande och rimligt sätt?

Installera kameror i varje bil och tydliga repressalier på sån här skit är vad som behövs, men det lär ju aldrig hända i ett statligt företag...
Får börja köra med att man ej betalar frakt vid köp utan att man köper tågbiljetter så allt sker f2f. Betydligt trevligare och så slipper man lita på dessa stolpskott.
 

Rulle

Audemars
Jobbar du på posten eller..?
Har jobbat och helt ärligt så blir jag irriterad på folk och detta klagande
Posten är en av sveriges största arbetsgivare och det är kanske 0.1 % av dessa som strular till det och ger alla anställda dåligt rykte ! 98% av fallen där paket är skadade så beror det på att dom är dåligt emballerade från början mm
Och nej man ska inte kasta paket men sen bör det tilläggas att ett paket ska klara av en fallhöjd på 1.5 m !

Sen är det väldigt lätt att lägga skulden på en enskild individ när skurken i det hela egentligen är staten som kräver att ett företag som utför en samhällsfuntion ska gå med vinst och där staten kräver 5% av intäkterna i sin egen ficka. Statens krav gör att postnords sparande går ut över arbetstagarna.

Det hära med att paket handskas på dåliga sätt händer på ALLA fraktterminaler landet runt av dom flesta fraktföretagen.

På postnord idag så är det väldigt få budbilsförare som tex hinner ta lunch för cheferna tvingar på varje gubbe mer stopp än vad dom hinner på en dag och i längden, vilken människa mår bra av det ?

I grund och botten är det företaget själva som skapar detta kaoset för dom behandlar inte sina anställda bra så kritiken borde lägga mer på dom styrande istället för enskilda fel !

Pröva istället att ge din brevbärare/budbilsförare beröm för att han eller hon orkar jobba kvar på ett företag som körs i botten av svenska staten istället för att skriva att alla på företaget borde sparkas !
 
Topp