• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

Hämtade precis ett REK, skickades igår ifrån Göteborg innan stopptid. Ibland funkar det :)

Däremot är jag mer tveksam till hur vissa ombud hanterar uppdraget, tex. Det ombud jag har nu. Jag har sett hur paket hanteras och förvaras då jag tidigare jobbat där, vilket gör mig orolig. Vi är några här på forumet som är i farozonen kan jag säga.

Hämtade ett rekat paket, som postades i sumpan igår, idag i bjärred kl 10:04 (ungen ville kolla sommarlov). Det kan man inte klaga på.

Hämtade precis ett REK, skickades igår ifrån Göteborg innan stopptid. Ibland funkar det :)

Däremot är jag mer tveksam till hur vissa ombud hanterar uppdraget, tex. Det ombud jag har nu. Jag har sett hur paket hanteras och förvaras då jag tidigare jobbat där, vilket gör mig orolig. Vi är några här på forumet som är i farozonen kan jag säga.
Finns många ombud som inte borde vara ombud !
Finns även många postanställda som ej borde vara postanställda haha

Kan tillägga att jag inte jobbade med postärenden och påpekade ett flertal gånger (med olika resultat) när paket förvarades lite väl galet/ osäkert.

Haha en av anledningarna till att jag är allmänt kritisk till att ett företag som har hand om sveriges postgång tillåter butiker här å var ha hand om rek och liknande ärenden som inte kan något om post och paket rent allmänt..
Inte för att klanka ner på dom anställda hos dessa ombuden men posten borde fortfarande sj ha hand om dessa saker !

Är så glad att jag inte jobbar kvar på det företaget längre!!

image.jpeg
Vad sägs om denna? Beställde en Orient Ray 2 raven från en tysk återförsäljare. Gick smidigt och snabbt med tyska posten, som man kan förvänta sig.. Men sedan när Postnord tar över... Punkt. Åtskilliga telefon samtal till kundtjänst, ingen kan hjälpa en, enda svaret jag får nöja mig med är att jag får vänta tills nästa scanning av paketet. 2veckor senare dyker klockan upp hos mitt ombud. Jag blev chockad att dom fick fram det tillslut.

Den som väntar på något gott, väntar aldrig förlänge. Har aldrig förstått det talesättet kan tilläggas

Det här hände mig idag:
- Flyttade i juni och betalade för eftersändning. Igår kom ett kuvert med en dryg månads avier och påminnelser, sista dan att hämta ut är på måndag.
- Idag går jag till ombudet och får ut några brev...
-...men inte mitt REK från England. "Vi har inget paket med det numret".
- Jag får då frågan om jag har hämtat ut paketet med något annat kollinr, för "det händer ofta med REK". Bedyrar att jag inte hämtat ut NÅGOT på minst en månad. Blir inte trodd och får samma fråga tre gånger till.
- Inget paket. Hänvisad till Kundservice. På måndag skickas paketet tillbaka till England.

Skickar inget annat än värdepaket när det gäller klockor iaf. Det ända som fungerat smärtfritt för mig genom åren.

Två rekommenderade försändelser på väg till Portugal.
Fick som förslag från Postnords kundservice att reklamera båda, för de är troligtvis borta :)
Det går bra nu...

2017-07-26 20:37
PostNord Sundsvall Kolvägen
Försändelsen är vidaresänd inom Posten till sorteringsterminal
2017-07-26 17:08
ICA Supermarket Alnö
2017-07-26 11:24
ICA Supermarket Alnö
Försändelsen är inlämnad
2017-07-25 20:37
2017-07-25 17:06
ICA Supermarket Alnö
2017-07-25 13:42
ICA Supermarket Alnö
Försändelsen är inlämnad

Två rekommenderade försändelser på väg till Portugal.
Fick som förslag från Postnords kundservice att reklamera båda, för de är troligtvis borta :)
Det går bra nu...

2017-07-26 20:37
2017-07-26 17:08
ICA Supermarket Alnö
2017-07-26 11:24
ICA Supermarket Alnö
Försändelsen är inlämnad
2017-07-25 20:37
2017-07-25 17:06
ICA Supermarket Alnö
2017-07-25 13:42
ICA Supermarket Alnö
Försändelsen är inlämnad
Varför tyckte de att du ska reklamera? Min erfarenhet är att de ploppar upp i Portugal på några dagar. Gissar på att de bara missat att scanna den på Arlanda. Jag hade ett liknande paket som skickades 17/7 och försvann på samma sätt till dess det dök upp i rätt land den 27:e.

Varför tyckte de att du ska reklamera? Min erfarenhet är att de ploppar upp i Portugal på några dagar. Gissar på att de bara missat att scanna den på Arlanda. Jag hade ett liknande paket som skickades 17/7 och försvann på samma sätt till dess det dök upp i rätt land den 27:e.
Tjejen jag pratade med sa att paketen säkert var borttappade så för att spara tid skulle jag reklamera dem.

Däremot försökte jag spåra paketen med CTT, båda ska ha ankommit Portugal den 26e respektive den 27e juli.
Men det står bara, så jag vet faktiskt inte riktigt hur det går för dem med utleveransen.
  • Jul 27, 2017
    04:28 am

Objeto expedidoPortugal CTT

• Jul 27, 2017

Expedição internacionalPortugal CTT
    STOCKHOLM UTR
  • Jul 26, 2017
    11:24 am

AceitaçãoPortugal CTT
    MALMO TOFTANAS

Tjejen jag pratade med sa att paketen säkert var borttappade så för att spara tid skulle jag reklamera dem.

Däremot försökte jag spåra paketen med CTT, båda ska ha ankommit Portugal den 26e respektive den 27e juli.
Men det står bara, så jag vet faktiskt inte riktigt hur det går för dem med utleveransen.
  • Jul 27, 2017

Objeto expedidoPortugal CTT

• Jul 27, 2017

Expedição internacionalPortugal CTT
    STOCKHOLM UTR
  • Jul 26, 2017
    11:24 am

AceitaçãoPortugal CTT
    MALMO TOFTANAS
Sommarjobbare.. Dock skönt att hon förutsätter att de tappat bort dem. Tryggt när de anställda har en sån tillförlit till sin arbetsgivare. :)

Reklamation av utlands-REK tar 60d från reklamationsdatum så det tar en evighet oavsett om du reklamerar idag eller när det väl är klart att det är försvunnet. Iom det ploppat upp i Portugal så skulle jag inte oroa mig nu.

Sommarjobbare :)

Reklamation av utlands-REK tar 60d från reklamationsdatum så det tar en evighet oavsett om du reklamerar idag eller när det väl är klart att det är försvunnet. Iom det ploppat upp i Portugal så skulle jag inte oroa mig nu.
Okej, tack för hjälpen :)

Uppdatering. CTT säger sig inte ha paketen. Ska enligt dem inte ha kommit in i Portugal ännu. Spännande.

Kan inte annat än instämma i kritiken mot PostNord, det verkar som om de är på väg i fel riktning gällande kvalité och leveranssäkerhet.

För 2 månader sen beställde jag ett paket från USA. Det lyckades posten skicka till Jakobsberg och det är inte direkt i närheten. Det var bara snällt att köra dit och hämta. Skickade ett REK för över en vecka sen, men det har enligt posten inte kommit till sorteringsterminalen än. Mottagaren har dock redan hämtat ut brevet... Känns som en pålitlig tjänst.

Postnord verkar ha att göra. Vem är det som beställer allt detta? Någon här? Allvarligt talat så förklarar det en del varför de har problem. Dessutom såg jag ett Tv-program om den amerikanska tullen som överöses av paket från Kina där flera paket innehåller droger. Det är nog inte bara att lämna ut allt som kommer.
http://www.expressen.se/dinapengar/tech/postnord-larmar-om-kinesisk-brevskord/

Usch nu får man dåliga minnen !
Vi brukade få burar fulla av den skiten med små små kuvert oftast med riktigt kassa adresser där postnummert stod på helt fel ställe ...
De där skiten tog alltid jävla lång tid att sortera ...

Det är ett under att postnord går så bra som det gör med tanke på hur det styrs !

Usch nu får man dåliga minnen !
Vi brukade få burar fulla av den skiten med små små kuvert oftast med riktigt kassa adresser där postnummert stod på helt fel ställe ...
De där skiten tog alltid jävla lång tid att sortera ...

Det är ett under att postnord går så bra som det gör med tanke på hur det styrs !
Jag skickade värdetfrakt häromdagen. Det brukar kostar ca 700 kr. Nu betalade jag 350 kr och det var framme dagen efter och killen på postnord som hjälpte mig var skittrevlig och enkel att ha att göra med. Jag betalade 7 kr extra för att tvinga fram att ingen annan än den som köpt klockan av mig kunde hämta ut den. Dessutom var det inge spårbart vilket ökar tryggheten. Postnord överträffade mina förväntningar.

Senast ändrad:
Jag skidade värdetfrakt häromdagen. Det brukar kostar ca 700 kr. Nu betalade jag 350 kr och det var framme dagen efter och killen på postnord som hjälpte mig var skittrevlig och enkel att ha att göra med. Jag betalade 7 kr extra för att tvinga fram att ingen annan än den som köpt klockan av mig kunde hämta ut den. Dessutom var det inge spårbart vilket ökar tryggheten. Postnord överträffade mina förväntningar.
Vadå brukar kosta 700?

Vadå brukar kosta 700?
Att skicka paket som är försäkrade till belopp upp till 100K. Iofs tänker jag senast på ett paket till sydtyskland, men det är de priserna jag sett på Dedex, UPS, DHL m.m. När jag fick paket från USA kostade det ca 1200 kr om jag minns rätt. Jag kollade med DHL inför denna frakt inom Sverige. Försäkringen kostade 300 kr, men till slut, efter två timmar i telefon insåg de att de inte för teckna den här typen av leveranser. Det blir struligt.

Att skicka paket som är försäkrade till belopp upp till 100K. Iofs tänker jag senast på ett paket till sydtyskland, men det är de priserna jag sett på Dedex, UPS, DHL m.m. När jag fick paket från USA kostade det ca 1200 kr om jag minns rätt. Jag kollade med DHL inför denna frakt inom Sverige. Försäkringen kostade 300 kr, men till slut, efter två timmar i telefon insåg de att de inte för teckna den här typen av leveranser. Det blir struligt.
Posten försäkrar 50k, och har i alla fall för mig aldrig kostat mer än typ 400kr :)

Jag måste tilläga, men det kanske alla redan vet, att man är tvungen att gå till ett postnordkontor med företagsservice så ombuden är inte inblandade i en värdeförsändelse. Det kan vara tryggt att veta.

Det är ett påstående, inte en fråga? Ja, jag tror bestämt att det hette så. Bra var det iaf och bra funderade det. I det här fallet översteg värdet 50K, men den risken var mottagen beredd att ta och det gick bra, den här gången.
Jag berättar för dig att Värdefrakt är Postens tjänst. Blir snett att kalla all försäkrad frakt från alla företag för Värdefrakt. :)

Jag berättar för dig att Värdefrakt är Postens tjänst. Blir snett att kalla all försäkrad frakt från alla företag för Värdefrakt. :)
Ok, då förstår jag. Risken är stor att det blir ett samlande begrepp för frakter med större värden, när de väljer ett så allmängiltigt namn, fast det är ett bra namn för det är tydligt vad det handlar om. Jag tror DHL kallar sitt Express och det är inte lika beskrivande.

Tillbaka
Topp