• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

Fick ett vanligt brev i måndags som var postat i söndags, och då postades det runt lunch på söndagen i en vanlig postlåda utanför en butik på "landet".

Jag har noll problem med postutdelningen där jag bor och paket- och rekhanteringen hos det lokala ombudet krånglar inte heller.
 
Bara jag som aldrig haft problem med PostNord?:)

Förutom @Kugghjul
Enda problemet med Postnord är när de skall samarbeta med andra länders postväsende, och då misstänker jag att det är de andra ländernas postbolag som strular.

Företag jag gärna undviker är USPS i USA och Parcel Force i UK.

Det absolut värsta är när man skall ta emot ett paket skickat med någon sorts mindre utländsk fraktfirma, och man inte vet vem som skall hantera paketet i Sverige, det är ju ofta Posten men inte alltid. Paketen försvinner och de byter tracking-nummer. Speciellt om det är lite större skrymmande paket har jag haft problem, men det är ju en detalj som sällan påverkar just klockhobbyn.
 
Jag väntar på ett pkt vilket enligt Postnord är ankommet till utrikesterminalen för sortering den 26 oktober. Efter det är det borta och på frågan om var det kan tänkas befinna sig får jag till svars att paketet inte är spårbart efter ankomstregistrering så jag får kontakta avsändaren för reklamation. På frågan om de inte kan söka efter det i och med att det varit Postnord tillhands sedan ankomst får jag till svars att nej, de gör inte sånt utan reklamation är den enda vägen.
 
Jag väntar på ett pkt vilket enligt Postnord är ankommet till utrikesterminalen för sortering den 26 oktober. Efter det är det borta och på frågan om var det kan tänkas befinna sig får jag till svars att paketet inte är spårbart efter ankomstregistrering så jag får kontakta avsändaren för reklamation. På frågan om de inte kan söka efter det i och med att det varit Postnord tillhands sedan ankomst får jag till svars att nej, de gör inte sånt utan reklamation är den enda vägen.
Den kan nog ligga där ett tag. Jag vet inte om det är alla kinespaket från wish appen
https://m3.idg.se/2.1022/1.683228/wish-shoppa
som ställer till det. Mitt senaste utrikespaket låg lite länge och väntade också. Ge det någon vecka till, om du inte har en deadline på något sätt.
 
Jag väntar på ett pkt vilket enligt Postnord är ankommet till utrikesterminalen för sortering den 26 oktober. Efter det är det borta och på frågan om var det kan tänkas befinna sig får jag till svars att paketet inte är spårbart efter ankomstregistrering så jag får kontakta avsändaren för reklamation. På frågan om de inte kan söka efter det i och med att det varit Postnord tillhands sedan ankomst får jag till svars att nej, de gör inte sånt utan reklamation är den enda vägen.
Samma för mig, låg 10 dagar i ankomst sen rasslade det till och jag fick en avi. När jag ringde skyllde de på att de hade haft otroligt mycket importer denna månaden. Så det lossnar nog snart.
 
Mitt paket fuckades upp också. Beställde från https://www.cousinsuk.com/ och självklart rek med avi som inte kom fram till mig, så när jag fick påminnelsen och åkte till Posten hade det gått tillbaka samma dag.

För att få det från engelsmännen måste jag beställa något mer stod det, vilket jag gjorde, men inte kom de gamla med, utan jag måste beställa igen.

https://www.cousinsuk.com/ är bra, men det går inte att snacka med dem och frågarna man via hemsidan, så har de bara färdiga frågor som inte passar med den jag vill ha svar på. Trött man blir! Hade den jag bara fått första avin så hade jag sluppit detta strul
Har beställt hos dom några gånger och alla gånger tagit vanlig ”airmail” utan rek eller likande. Varit framme på under 1 vecka, konstigt att det ska ta sån tid med rek. Men det beror väll på vad man beställer såklart
 
Har beställt hos dom några gånger och alla gånger tagit vanlig ”airmail” utan rek eller likande. Varit framme på under 1 vecka, konstigt att det ska ta sån tid med rek. Men det beror väll på vad man beställer såklart
Helt rätt! Jag var dock nojig över att det skulle komma bort i PostNordhärvorna, men när jag gjorde andra beställningen för att få ettan så körde jag som du, det gick snabbt, men mina andra saker är fortfarande kvar tills jag beställer något igen.
 
Sålde ett klock-tillbehör för 1200:- och valde att skicka det med spårbar frakt "skicka lätt" för 60:- för att vara säker på att det kom fram. Paketet försvann och svaret från Postnord är att de inte ersätter något.....vad är då meningen med att skicka spårbart??. Blir rek framöver, om man nu använder Postnord???
1200:- spänn i papperskorgen :(
 
Sålde ett klock-tillbehör för 1200:- och valde att skicka det med spårbar frakt "skicka lätt" för 60:- för att vara säker på att det kom fram. Paketet försvann och svaret från Postnord är att de inte ersätter något.....vad är då meningen med att skicka spårbart??. Blir rek framöver, om man nu använder Postnord???
1200:- spänn i papperskorgen :(
du kan bevisa att paketet kommit fram och är uthämtat
 
Älskar postnord! Vart hemma i lägenheten hela dagen går in och spårar försändelsen nu... Tydligen gick paketet inte att leverera så jag får en avi istället.
Var med om samma sak i måndags. Ringde deras kundtjänst och frågade vad som händer och fick svaret "Ja alltså vi har ju varit där och kollat." De varken ringde mig på mobilen eller ringde på porttelefonen, verkar som de vill att man ska stå post utanför porten för att inte missa sin leverans som kommer "innan 18" :banghead:
 
Samma hände mig och då dröjde det ytterligare tre dagar innan jag kunde hämta ut den. Älskar Postnord. :)
Underbar service!

Var med om samma sak i måndags. Ringde deras kundtjänst och frågade vad som händer och fick svaret "Ja alltså vi har ju varit där och kollat." De varken ringde mig på mobilen eller ringde på porttelefonen, verkar som de vill att man ska stå post utanför porten för att inte missa sin leverans som kommer "innan 18" :banghead:
Det är väl standard att folk inte har något jobb och kan stå utanför sitt hem och bevaka brevlådan hela dagarna? Tror postnord resonerar så iaf
 
Underbar service!


Det är väl standard att folk inte har något jobb och kan stå utanför sitt hem och bevaka brevlådan hela dagarna? Tror postnord resonerar så iaf
Ja ibland undrar man verkligen... Jag fick försändelsen hemlevererad idag iallafall efter att ha ringt både i måndags och igår. Den här gången ringde dom innan och kollade så att jag var hemma, betydligt bättre.
 
Tar tydligen fem arbetsdagar för Postnord att hantera ett paket på Arlanda...
Har de fysiska personer som sorterar paket eller vad är det frågan om?

Bild från PostNords terminal på Arlanda. Inte riktigt superautomatiserat.

Skärmavbild 2017-12-06 kl. 13.42.20.png
 
Även jag fick ett meddelande om att paketet inte kunde levereras, trots att tjejen var hemma och väntade. Inget telefonsamtal eller dylikt, trots att de har telefonnumret. Jävla slarv.
 
Förra veckan skickade jag ett paket till Nederländerna och igår fick jag de här bilderna från mottagaren. Helt makalöst, nu väntas reklamation.
P1050071.JPG
P1050072.JPG
 
Tillbaka
Topp