• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

Skickade tillbaka en retur den 12 juli. Mottagaren har fortfrande inte fått paket, när man spårar det har det legat på samma ställe i 1 månad. Eftersom grejerna var köpta på faktura börjar börjar både företaget och Klarna bli irriterade. Ska ringa upp Postnord och fråga va f*n dom håller på med. Lutar väl dock åt att betala för varan iaf för att slippa strul.

Skickade tillbaka en retur den 12 juli. Mottagaren har fortfrande inte fått paket, när man spårar det har det legat på samma ställe i 1 månad. Eftersom grejerna var köpta på faktura börjar börjar både företaget och Klarna bli irriterade. Ska ringa upp Postnord och fråga va f*n dom håller på med. Lutar väl dock åt att betala för varan iaf för att slippa strul.

Riktigt dåligt!

Ringde PostNord igår för att spåra ett paket (värde). Allt gick jättebra, jag fick info om att paketet var framme och att jag kunde hämta ut det. Leendet blev allt tydligare fram till att personen jag pratade sa: Dock är det öppet 8-10 nu under semestertider!

Riktigt dåligt!

Ringde PostNord igår för att spåra ett paket (värde). Allt gick jättebra, jag fick info om att paketet var framme och att jag kunde hämta ut det. Leendet blev allt tydligare fram till att personen jag pratade sa: Dock är det öppet 8-10 nu under semestertider!
Fick en uppdatering nu. Tydligen är det fel på fraktsedeln så den kan ej scannas. Men det tänkte dom ej säga om man ej ringer. Riktigt irriterande.

Fick en avi förra veckan innan jag åkte på weekendresa. Dom har så klart inte fått något paket denna gång heller. Får ringa postnord även denna gång...

Nån som har koll på om man kan fortsätta tracka paket som skickats från England med Royal Mail? Funkade fint att spåra paketet tills det blev överlämnat till svenska partnern. Troligtvis Postnord...

Nån som har koll på om man kan fortsätta tracka paket som skickats från England med Royal Mail? Funkade fint att spåra paketet tills det blev överlämnat till svenska partnern. Troligtvis Postnord...
Brukar funka men deras uppdateringar är oftast lite segare än poatnords efter det inkommit till sverige !
Sen så va inte rädd bara för att det kan ta upp till max en vecka för den att lämna inrikes på arlanda haha

Har ett rek från England som kom till Sverige i måndags. Har legat på Arlanda sen dess. Ringde idag och de sa att de har 5 dagar på sig att flytta det till sortering. Brukar ta en-två dagar annars innan det åker vidare. Fint att det ska ta minst 8 dagar i Sverige för ett rekbrev från England. Säkert samma fall med ditt, att de låter det ligga en vecka innan det sorteras.

Har ett rek från England som kom till Sverige i måndags. Har legat på Arlanda sen dess. Ringde idag och de sa att de har 5 dagar på sig att flytta det till sortering. Brukar ta en-två dagar annars innan det åker vidare. Fint att det ska ta minst 8 dagar i Sverige för ett rekbrev från England. Säkert samma fall med ditt, att de låter det ligga en vecka innan det sorteras.
Blivit av med TVÅ rekade paket från England nu, för att jag fått avierna EFTER att PostNord skickat tillbaka paketen i retur, och jag kan inte reklamera, det måste butiken i England göra... :banghead:

Blivit av med TVÅ rekade paket från England nu, för att jag fått avierna EFTER att PostNord skickat tillbaka paketen i retur, och jag kan inte reklamera, det måste butiken i England göra... :banghead:

Samma sits här. Allt från Royal Mail som går över i Postnords händer verkar fucka upp.

Ja det verkar vara kaos. Postnord bad mig reklamera hos Royal Mail om det inte har rört på sig på måndag. Sen en månads handläggningstid på det.... Som att postnord inte kan påverka sin egen sorteringsrutin. Löjligt.

Jag trackade mitt paket via Royal Mail tills det stod att ett leveransförsök hade gjorts hemma hos mig. Dock fick jag ingen avi eller liknande i postlådan och inget sms heller, så jag hade ingen aning om vart det sedan tagit vägen......
Ringde till Porstnord och jagade paketet, men de visste självklart ingenting! Var in till Postnords utlämningsställe och frågade om de kunde ha ett paket som kunde vara mitt. O se på faan... Vid andra försöket så fick jag faktiskt hjälp och lyckades få ut paketet. Men det var ju faktiskt bara rena turen.....
Finns inte ord att beskriva hur sjukt jävla dåligt porstnord blivit. Tur att min kära mamma gått bort så hon slipper se hur man kört hennes gamla arbetsplats totalt i botten!!!
:mad: :mad: :mad:

Värde har alltid fungerat utmärkt för mig, man har det på FM dagen efter oavsett om det skickats på EM dagen innan.

Så skicka med värde!! ;)

Japp, internationella rek har helt klappat ihop verkar det som. Allt går raskt i avsändarlandet oavsett det är Spanien, Italien, Tyskland eller vad som helst. Men när det kommer till Sverige så blir det tvärstopp. Först tar det ett par dagar innan det "dyker upp" på utrikesterminalen och sen ligger det där i minst två dagar. Sen inga uppdateringar alls förrän det i bästa fall dyker upp på utlämningsstället uppemot en vecka senare.

Det här verkar ha försämrats kraftigt nu under hösten. I våras och somras funkade det rätt bra vad jag minns. Köper en hel del från Europa så märker verkligen av skillnaden nu.

Brukar funka men deras uppdateringar är oftast lite segare än poatnords efter det inkommit till sverige !
Sen så va inte rädd bara för att det kan ta upp till max en vecka för den att lämna inrikes på arlanda haha

Samma sits här. Allt från Royal Mail som går över i Postnords händer verkar fucka upp.

Ja det verkar vara kaos. Postnord bad mig reklamera hos Royal Mail om det inte har rört på sig på måndag. Sen en månads handläggningstid på det.... Som att postnord inte kan påverka sin egen sorteringsrutin. Löjligt.

Jag trackade mitt paket via Royal Mail tills det stod att ett leveransförsök hade gjorts hemma hos mig. Dock fick jag ingen avi eller liknande i postlådan och inget sms heller, så jag hade ingen aning om vart det sedan tagit vägen......
Ringde till Porstnord och jagade paketet, men de visste självklart ingenting! Var in till Postnords utlämningsställe och frågade om de kunde ha ett paket som kunde vara mitt. O se på faan... Vid andra försöket så fick jag faktiskt hjälp och lyckades få ut paketet. Men det var ju faktiskt bara rena turen.....
Finns inte ord att beskriva hur sjukt jävla dåligt porstnord blivit. Tur att min kära mamma gått bort så hon slipper se hur man kört hennes gamla arbetsplats totalt i botten!!!
:mad: :mad: :mad:

Japp, internationella rek har helt klappat ihop verkar det som. Allt går raskt i avsändarlandet oavsett det är Spanien, Italien, Tyskland eller vad som helst. Men när det kommer till Sverige så blir det tvärstopp. Först tar det ett par dagar innan det "dyker upp" på utrikesterminalen och sen ligger det där i minst två dagar. Sen inga uppdateringar alls förrän det i bästa fall dyker upp på utlämningsstället uppemot en vecka senare.

Det här verkar ha försämrats kraftigt nu under hösten. I våras och somras funkade det rätt bra vad jag minns. Köper en hel del från Europa så märker verkligen av skillnaden nu.

Har också liknande problem.. La en order från England den 24:e. Sedan den 25:e står det att paketet är på väg från Heathrow till Sverige. Sen inte ett knyst. Också Royal mail/post nord.

Tragiskt! Hade inte varit så förvånad om det handlade om Somalia, Nordkorea eller Afghanistan.....
Men det är ju för f...n Sverige vi talar om!!! Varför rullar inte huvuden!!! Ansvariga borde smetas upp på löpsedlarna och bli lika avskydda som Martin Timell.....

Problemet är för lite folk och ökade mångder hela tiden !
Sen kan dom gå till omrpdets värdemottagning på brevterminalen och invänta scanning där och det reggas inte föräns det scannas!

Beställde lite kläder från Peaceful Hooligan UK i Lördags och fick tracking i Måndags. I går trillade det in i PostNord appen och idag kom paketet så ibland lyckas dom.
Ärligt talat så har jag aldrig haft problem varken med att motta eller skicka, bör jag köpa trisslott?

Väntar paket från Italien postades den 25 e oktober. Anlänt till Sverige den 1 november. Ringde idag och kollade med postnord och fick svaret att det kan ta fem dagar. Jaha sa jag och påpekade att det är det ju den 7e idag. Det kan ta längre tid också fick jag till svar.

Väntar paket från Italien postades den 25 e oktober. Anlänt till Sverige den 1 november. Ringde idag och kollade med postnord och fick svaret att det kan ta fem dagar. Jaha sa jag och påpekade att det är det ju den 7e idag. Det kan ta längre tid också fick jag till svar.
Vilket härligt ickesvar från dem.

Hade jag haft inflytande i Postnord så hade jag infört SLA mot slutkunden och om Postnord inte håller dem så skulle hela eller en del av fraktkostnaden gå tillbaka till kunden. Sköter man det på ett bra sätt och kalibrerar organisationen för att hålla löftet så kan de åstadkomma tydlighet mot kund, nöjda kunder och hävda sig bättre i konkurrensen. Och de får ett incitament till att ständigt bli bättre.
Jag tror dock inte att ledningen i Postnord har det modet. Men SJ har ju något liknande så inget är väl omöjligt ;)

• Like
Reactions: GWD
Mitt paket har kommit fram nu. Tog 1-2 dagar i England. Sen 13 dagar från Arlanda till mitt postombud. Världsklass.

Tog 10 dagar innan den var inscannad i Postnords system så flaskhalsen verkar ju vara på Arlanda.

Har faktiskt haft flyt nu på sistone med snabba och precisa leveranser utan strul. Väntar dock hem två "nya" ur nu så hoppas att jag inte jinxat ngt med denna post :)
Mvh
Ola G

Mitt paket fuckades upp också. Beställde från https://www.cousinsuk.com/ och självklart rek med avi som inte kom fram till mig, så när jag fick påminnelsen och åkte till Posten hade det gått tillbaka samma dag.

För att få det från engelsmännen måste jag beställa något mer stod det, vilket jag gjorde, men inte kom de gamla med, utan jag måste beställa igen.

https://www.cousinsuk.com/ är bra, men det går inte att snacka med dem och frågarna man via hemsidan, så har de bara färdiga frågor som inte passar med den jag vill ha svar på. Trött man blir! Hade den jag bara fått första avin så hade jag sluppit detta strul

Läste du inte artikeln? :)

– Vi har jobbat praktiskt taget från förra julen med att planera och titta på vad som behöver stärkas upp för att klara volymerna, säger Blom.

Fler medarbetare, ökat antal transporter och lastbilar, varor som sorteras på söndagar och lördagsleveranser i storstäderna är några åtgärder som Postnord uppger har vidtagits inför den kommande julhandeln. Antalet ombud för utlämning av varor har ökat med ett 80-tal i hela landet sedan förra julen och dessutom ska ombuden ha fått mobil scanningsutrustning för snabbare service.

Tillbaka
Topp