• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

Förra veckan skickade jag ett paket till Nederländerna och igår fick jag de här bilderna från mottagaren. Helt makalöst, nu väntas reklamation.
P1050071.JPG
P1050072.JPG
Hahaha förlåt men det där är knappt något....
Efter att ha jobbat på posten i en del år så har man sett det mesta!

Tyvärr ligger problemet till 90% hos avsändaren tackvare dålig embalering..
Och i detta fallet skulle jag påstå att embaleringen är lite si och så!
Du skulle för det första smällt på rejält mer tejp än vad du verkar ha gjort på sidorna!

Tejpa alltid alla kanter...
Eller hey, jag brukar köra tejp runt HELA paketet ibland ..då gör man det dessutom mer väderdugligt haha

Det många ej vet är att det står i det finstilta att ett paket ska kunna klara av ett fall på 1.5m... vilket dom flesta ej är embalerade för!

Tyvärr kommer du nog inte komma långt med den reklamationen....

Inget personligt..är bara ärlig!

Hahaha förlåt men det där är knappt något....
Efter att ha jobbat på posten i en del år så har man sett det mesta!

Tyvärr ligger problemet till 90% hos avsändaren tackvare dålig embalering..
Och i detta fallet skulle jag påstå att embaleringen är lite si och så!
Du skulle för det första smällt på rejält mer tejp än vad du verkar ha gjort på sidorna!

Tejpa alltid alla kanter...
Eller hey, jag brukar köra tejp runt HELA paketet ibland ..då gör man det dessutom mer väderdugligt haha

Det många ej vet är att det står i det finstilta att ett paket ska kunna klara av ett fall på 1.5m... vilket dom flesta ej är embalerade för!

Tyvärr kommer du nog inte komma långt med den reklamationen....

Inget personligt..är bara ärlig!
Om det är som du säger vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Paketet var väl tejpat och inga skador öht på kartongen + helt fylld med bubbelplast. Ska man behöva skicka sina grejer i någon jäkla rymdlåda som ska klara av allt från kärnvapentester till djuphavsdykningar? Högst tvek på den.

Vafan ni har ju småtjafs bara, hör och häpna här.

Säljer Breitling till medlem på forumet
Skickar denna REK (vad är det värsta som kan hända?)
Använder låda från Junkyard.com med deras loggor på (som jag handlar mycket från)
Skickar paketet
Paketet hamnar i Trollhättan på sorteringscentral
Paketet försvinnner spårlöst
Undrar vart fan paketet tog vägen
Junkyards lager råkar ligga i Trollhättan, samma som postens sorteringscentral
Paketet har tagit sig hela vägen in på Junkyards lager och blivit öppnat
Köpare ringer och gapar på Postnord i omgångar tills de skickar ut bud till Junkyards lager för att hämta paket
Skickas sedan vidare till mottagare två dagar senare

Sorteringsidioten har med andra ord bara sett lådan som en av alla returlådor till Junkyard som hamnar i Trollhättan och bara sulat skiten i högen som skulle skeppas till deras lager.

Fakking jävla idiot...

Skickar bara värdefrakt försäkrat på klockor över 10k nu...

Fuck Postnord

/A

Om det är som du säger vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Paketet var väl tejpat och inga skador öht på kartongen + helt fylld med bubbelplast. Ska man behöva skicka sina grejer i någon jäkla rymdlåda som ska klara av allt från kärnvapentester till djuphavsdykningar? Högst tvek på den.
It's true !
Har sett det mesta i paketeringsväg..

Säg som såhära...
Man ska skicka en skxlåda och lägger den i ett större paket och fyller på med bubbelplast..
När den sen läggs i en vagn så beroende på hur full vagnen är så kanske den hamnar i mitteln med lite tyngre paket ovanför vilket ej är ovanligt.
Har man då embalerat det dåligt så blir det rätt ofta ihoptryckt och då släpper sidorna..
Har man iatället tex tejpat alla sidor(eller istortsätt tejpat hela paketet) så har man rätt mycket extra kraft i bara tejpen så det hjälper lite!

Men tyvärr borde alla börja läsa det finstilta före man acepterar och betalar för en tjänst!
Posten avtalar sig bort en hel jäkla del via det finstilta... både bra och dåligt

It's true !
Har sett det mesta i paketeringsväg..

Säg som såhära...
Man ska skicka en skxlåda och lägger den i ett större paket och fyller på med bubbelplast..
När den sen läggs i en vagn så beroende på hur full vagnen är så kanske den hamnar i mitteln med lite tyngre paket ovanför vilket ej är ovanligt.
Har man då embalerat det dåligt så blir det rätt ofta ihoptryckt och då släpper sidorna..
Har man iatället tex tejpat alla sidor(eller istortsätt tejpat hela paketet) så har man rätt mycket extra kraft i bara tejpen så det hjälper lite!

Men tyvärr borde alla börja läsa det finstilta före man acepterar och betalar för en tjänst!
Posten avtalar sig bort en hel jäkla del via det finstilta... både bra och dåligt
Men paketet hade ju sett precis lika illa ut om jag hade köpt kartongen av PostNord själva? Det är ju närmast skrattretande det du säger om att tejpa hela kartongen, och inte ens då är det säkert att innehållet klarar sig undan skada. Med det sagt har jag svårt att se att problemet ligger hos avsändaren/paketeringen utan hos postens hantering av gods.

Vafan ni har ju småtjafs bara, hör och häpna här.

Säljer Breitling till medlem på forumet
Skickar denna REK (vad är det värsta som kan hända?)
Använder låda från Junkyard.com med deras loggor på (som jag handlar mycket från)
Skickar paketet
Paketet hamnar i Trollhättan på sorteringscentral
Paketet försvinnner spårlöst
Undrar vart fan paketet tog vägen
Junkyards lager råkar ligga i Trollhättan, samma som postens sorteringscentral
Paketet har tagit sig hela vägen in på Junkyards lager och blivit öppnat
Köpare ringer och gapar på Postnord i omgångar tills de skickar ut bud till Junkyards lager för att hämta paket
Skickas sedan vidare till mottagare två dagar senare

Sorteringsidioten har med andra ord bara sett lådan som en av alla returlådor till Junkyard som hamnar i Trollhättan och bara sulat skiten i högen som skulle skeppas till deras lager.

Fakking jävla idiot...

Skickar bara värdefrakt försäkrat på klockor över 10k nu...

Fuck Postnord

/A
Det där var ju inte svinsmart av dig

Men paketet hade ju sett precis lika illa ut om jag hade köpt kartongen av PostNord själva? Det är ju närmast skrattretande det du säger om att tejpa hela kartongen, och inte ens då är det säkert att innehållet klarar sig undan skada. Med det sagt har jag svårt att se att problemet ligger hos avsändaren/paketeringen utan hos postens hantering av gods.
Haha tejpen är bara mitt personliga tips men sen kan man ju gå längre med att ha tex saker so stabiliserar paketet helt men det är svårt att säga var misstaget ligger eftersom ingen vet hur tubga paket som legat ovanför ditt men det har antagligen legat långt ner nånstans..

Haha tejpen är bara mitt personliga tips men sen kan man ju gå längre med att ha tex saker so stabiliserar paketet helt men det är svårt att säga var misstaget ligger eftersom ingen vet hur tubga paket som legat ovanför ditt men det har antagligen legat långt ner nånstans..

Jag förstår vad du säger. Det är skoj att höra från dig som har insyn i hur det fungerar, dessvärre får det mig bara att bli ännu mer kritiskt till detta företag. Aja, vi får se vad som händer när de behagar svara på min reklamation.

Sen så tror jag att folk inte tänker på att det är en jäkla skillnad mellan kartong och kartong. De av den sämre sorten utan mellanlager som stärker upp konstruktionen är inte mycket att använda sig av, men om man nu gör det har tejp precis som du påpekar en viktig funktion.

Jag förstår vad du säger. Det är skoj att höra från dig som har insyn i hur det fungerar, dessvärre får det mig bara att bli ännu mer kritiskt till detta företag. Aja, vi får se vad som händer när de behagar svara på min reklamation.
Ärligttalat är det lika illa på alla transportföretagen...
Fast posten har sin charm!
Alla större försändelser utan rek som kommer till postkontoren sorteras upp i stålkundvagnar(en vagn per postnr..)
Man har två rader kundvagnar en gång mellan dom och en behållare med klump (stora försändelser) sen kör man på och kastar klump som man säger..
Efter några år på posten blir man rätt bra på att pricka haha
Men har sett liknande saker när jag häntade post hos schenker bland annat..

Men detta gäller bara försändelser utan spårning!

Alla rek,värde och skicka lätt går för sig själva och tas hand om på ett helt annat sätt

Det är ett "problem" som funnits länge

Sen så tror jag att folk inte tänker på att det är en jäkla skillnad mellan kartong och kartong. De av den sämre sorten utan mellanlager som stärker upp konstruktionen är inte mycket att använda sig av, men om man nu gör det har tejp precis som du påpekar en viktig funktion.
Stod i ett företagscenter i några år innan och har sett det mesta i embalageväg och rätt ofta blir man lite rädd om vart mänskligheten är på väg eftersom folk nästan bara kastar ner saker i vilke kartong som helst och slänger på minimalt med tejp...
För att sen klaga, skälla och skrika som aldrig förr när det visar sig att det blivit skadat på vägen

Man vill ju inte verka otrevlig men det gäller inte bara att "embalera" utan man måste lägga lite mer möda på att göra det bra !

REK var inte smart. Lådan är inte mitt problem. Det blev mitt problem.

Som tur var värdet på klockan typ 13k så det skulle göra ont som fan men inte vara ohanterbart.

Har en helt annan rutin nu för tiden.
Det tradiga om den kommit bort och du kört rek 10k (?) Och klockan är värd 13k så får man inte ut en spänn från posten...

Tejpar hela paketet, alla sidor, alla kanter extra, extra allt helt enkelt. Fyller kartongen med allt möjligt så paketet sitter ordentligt !
En kartong är svag, men med bra/mycket tejp kan den bli ganska stark!

Jag skickade min secret santa med en grävling. Visade honom adressen bara och sa ”Spring Evert, spring!!!”.
Anser mina chanser som goda.

Skrattade högt irl :D Kraftigt trött dock så skyller på det.

Om ni klagar på postnord så antar jag att ni ej prövat Spaniens motsvarighet. Så fantastiskt jävla långsamma. Den 5:e dagen efter inlämning, lämnade paketet centralen och är på G till nästa stop :hungover:

Jag blev förvånad när jag fick ett paket av postMord förra veckan. Dock missade att meddela mig att paketet hade kommit fram så jag kontaktade dom och mitt paket hade legat 1 vecka hos mitt ombud

Har tre swatch som alla landat i Sverige enligt tracking för 1-2v sedan. Efter det radiotystnad.. PostNord torskar ju tom. emot Poste Italiane som är ökända WW

Tillbaka
Topp