• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Postnord

Väntar på ett paket. I appen och på nätet stod det att det skulle levereras idag ca 18.00 till ombud. När klockan blev 18 hade leverans ändrats till "okänt leveransdatum".

Hur jävla svårt ska det vara?

Väntar på ett paket. I appen och på nätet stod det att det skulle levereras idag ca 18.00 till ombud. När klockan blev 18 hade leverans ändrats till "okänt leveransdatum".

Samma för mig fast omvänt. Skickade ett paket som skulle levererats idag. Istället ligger paketet kvar och lev.dat är nu okänt.

Iom att det bara är en standardiserad uppskattning kan det knappast vara så förvånade? Vilken dag gick den med posten?

Skickade en klocka idag via Postnord skicka direkt och över 3kg som skall ha ”ansvar” för upp till 50k. Läste på innan och såg inget om att klockor skulle vara ett undantag. Nån som vet något om detta? Kan nog fortfarande stoppa sändningen då det är på vischan och midsommar.
Edit: Det finstilta säger nej till klockor.

Senast ändrad:
Köpte en grej på wish men verkar åka på avgift samt moms. Trodde inte det skulle kunna fungera så.

Skickade en klocka idag via Postnord skicka direkt och över 3kg som skall ha ”ansvar” för upp till 50k. Läste på innan och såg inget om att klockor skulle vara ett undantag. Nån som vet något om detta? Kan nog fortfarande stoppa sändningen då det är på vischan och midsommar.
Edit: Det finstilta säger nej till klockor.
pratar du om värdefrakt nu?

Köpte en grej på wish men verkar åka på avgift samt moms. Trodde inte det skulle kunna fungera så.
Hör av dig till dom. Råkade ut för samma sak för ett tag sen.
Fick då förklaringen att det hade med trackingnumret att göra.
Löste sig när jag förklarat att det var från Wish, fick paketet nån dag senare utan avgifter.

Hör av dig till dom. Råkade ut för samma sak för ett tag sen.
Fick då förklaringen att det hade med trackingnumret att göra.
Löste sig när jag förklarat att det var från Wish, fick paketet nån dag senare utan avgifter.

Redan betalat men skickar iväg ett mail. Det konstiga är att paketet har ett "NL" så verkar studsat via Holland och då ska det väl absolut inte vara några tillägg. Kanske har de öppnat paketet och sett det är från Kina.

Knepigt men får väl säkert svar. Rätt ska vara rätt såna här gånger. Tack för hjälpen.

Lite blandade känslor för folk om postnord, jag har då personlige aldrig haft problem.
Kört värdefrakt två gånger utan problem, tagit emot en gång med värdefrakt och massvis med spårbart.

Kan tillägga att det alltid är en risk att skicka via PN då klockor täcks inte på deras försäkringar.. :)

Lite blandade känslor för folk om postnord, jag har då personlige aldrig haft problem.
Kört värdefrakt två gånger utan problem, tagit emot en gång med värdefrakt och massvis med spårbart.

Kan tillägga att det alltid är en risk att skicka via PN då klockor täcks inte på deras försäkringar.. :)
Helt fel, täcks mycket väl, förutom postpaket eller vad pakettjänsten nu heter.

Är det någon som vet varför de har tagit bort möjligheten att spåra skicka lätt? Tidigare såg man varje stopp på vägen där den hade ankommit/avgått terminal osv. men nu för tiden ser man bara samma som vid REK dvs. att det avgår från ombudet och att nästa uppdatering är när det anländer till mottagarens terminal/ombud. Jag ringde och frågade deras kundtjänst bara för att höra om det var något fel eller om de hade ändrat rutinerna men personen jag fick tala med hade aldrig hört talas om det och tyckte att det lät märkligt.

Jag vet inte riktigt hur länge det var sedan detta skedde men minns att det var i samband med att appen fick ett nytt utseende. Det kanske var någon månad eller två sedan?

Stämmer inte som sagt men man skall ju aldrig överstiga beloppen för respektive tjänst. Rek 10K, Rek Extra 25K och Värde 50K. Använd inte Postpaket för klockor med någorlunda värde.

Är det någon som har skickat något till USA på senaste tiden? Jag har två paket som skickats med Postens utrikes Skicka Lätt. Det ena paketet har kommit fram till en terminal i Chicago (stått där drygt 10 dagar) och den andra har stått på Arlanda sedan 27 maj. Får inga vettiga svar alls från Postnord heller utan de bara pekar på att corona-pandemin gör att allt tar längre tid. "Lägg en reklamation", var det enda de uppmanade mig att göra. Bevisligen har ju det ena paketet fått flyga över men jag förstår inte varför det andra paketet ligger kvar i Arlanda. Dessutom så lämnades det in drygt en vecka tidigare.

Är det någon som har skickat något till USA på senaste tiden? Jag har två paket som skickats med Postens utrikes Skicka Lätt. Det ena paketet har kommit fram till en terminal i Chicago (stått där drygt 10 dagar) och den andra har stått på Arlanda sedan 27 maj. Får inga vettiga svar alls från Postnord heller utan de bara pekar på att corona-pandemin gör att allt tar längre tid. "Lägg en reklamation", var det enda de uppmanade mig att göra. Bevisligen har ju det ena paketet fått flyga över men jag förstår inte varför det andra paketet ligger kvar i Arlanda. Dessutom så lämnades det in drygt en vecka tidigare.

Har fått paket från USA och Australien via DHL som väntade i över två resp fyra veckor på att hamna på ett flyg så det kan säkert vara samma åt andra hållet med... helt galna förseningar.

Har fått paket från USA och Australien via DHL som väntade i över två resp fyra veckor på att hamna på ett flyg så det kan säkert vara samma åt andra hållet med... helt galna förseningar.
beställde från japan förra veckan
paketet gick iväg i torsdags morgon och fredagkväll så fanns det i paris sen i söndagskväll dök det upp i cph och måndag morgon så fanns det på plats i den skånska huvudstan!

Fedex är bra skit!

Stötte på en ny variant igår.
Bor på norra Öland och beställde några klockband på Amazon. Skulle levererats till mitt ombud igår, men istället fick jag ett sms med en fråga om jag ville hämta paketet i Kalmar eller om jag ville få det skickat till mitt ombud. Det skulle ta 1-2 dagar extra att få det skickat hela vägen, men jag har 8 mil enkel resa, så det fick bli att vänta lite extra.

Fattar inte varför jag ska behöva komma och möta dom längs vägen.:rage:

Bor på norra Öland och beställde några klockband på Amazon. Skulle levererats till mitt ombud igår, men istället fick jag ett sms med en fråga om jag ville hämta paketet i Kalmar eller om jag ville få det skickat till mitt ombud. Det skulle ta 1-2 dagar extra att få det skickat hela vägen, men jag har 8 mil enkel resa, så det fick bli att vänta lite extra.

det snålas som fan hos posten helt enkelt

har så svårt att våga skicka saker med PN efter att själv ha jobbat där och varit med om att "kasta klump" som det så fint kallas....
man sorterar alla större paket och folk blir jävligt bra på att kasta klump efter ett tag:hilarious:

enda jag litar på hos PN är egentligen värdefrakten!

det snålas som fan hos posten helt enkelt

har så svårt att våga skicka saker med PN efter att själv ha jobbat där och varit med om att "kasta klump" som det så fint kallas....
man sorterar alla större paket och folk blir jävligt bra på att kasta klump efter ett tag:hilarious:

enda jag litar på hos PN är egentligen värdefrakten!
Jag hämtade en matta i Kalmar för några år sedan. Trodde att jag skulle till ett utlämningsställe med en tant i för trång uniform bakom en glasruta. Fick ringa på en porttelefon och blev till slut insläppt på postens lager och fick själv leta efter mitt paket ihop med en stackare som hade sagt upp sig på grund av arbetsmiljön. Dom hade bara varit en omlastningscentral månaden tidigare, men plötsligt börjat med utlämning utan att någon tillhörande infrastruktur hade installerats.

Ett jävla skämt hela verksamheten vad det verkar.

Jag tyckte uppriktigt synd om dom som jobbade där. Oklart om det vara var tillfälligt, men det skulle inte förvåna mig om det var där jag hade fått leta efter mina band igår om jag åkt...

Jag hämtade en matta i Kalmar för några år sedan. Trodde att jag skulle till ett utlämningsställe med en tant i för trång uniform bakom en glasruta. Fick ringa på en porttelefon och blev till slut insläppt på postens lager och fick själv leta efter mitt paket ihop med en stackare som hade sagt upp sig på grund av arbetsmiljön. Dom hade bara varit en omlastningscentral månaden tidigare, men plötsligt börjat med utlämning utan att någon tillhörande infrastruktur hade installerats.

Ett jävla skämt hela verksamheten vad det verkar.

Jag tyckte uppriktigt synd om dom som jobbade där. Oklart om det vara var tillfälligt, men det skulle inte förvåna mig om det var där jag hade fått leta efter mina band igår om jag åkt...
kommer ihåg hur vissa tävlade vem som kunde kasta paketen längst och pricka rätt vagn...

vet att där krossats en hel del perfymflaskor på det sättet:hilarious:

tänk om paket kunde tala....

Blir vanligare och vanligare att just PN gör så. Trots att jag beställde saker specificerat till mitt ombud hemma så kom det ändå precis som du sa, att jag skulle hämta i Kalmar om jag inte ville vänta. Det komiska i det hela är att då skickas paketet tillbaks till Växjö för att sen levereras på utlämningsstället.. En extra resa på 17mil istället för direkt 3,5mil:banghead:

Då ska jag ta tillfället i akt och dela ut lite rosor till PostNord istället... Har både skickat paket själv samt tagit emot, sammantaget ca 10 försändelser senaste månaden och samtliga (!) har kommit i tid och utan konstigheter. :)

Tillbaka
Topp