Laplander
Guld
Det ska till ett annat ställe i Norrland, det är tyvärr lite för långt att ta bilen upp till Lycksele och hämta paketet...Vart ska det då? Till Lycksele eller Umeå, eller någon annan stans?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det ska till ett annat ställe i Norrland, det är tyvärr lite för långt att ta bilen upp till Lycksele och hämta paketet...Vart ska det då? Till Lycksele eller Umeå, eller någon annan stans?
Oj, det va konstigt.Finns ingen uppdatering från att det lämnat Sverige där heller.
Japp REK 2000kr eller vad standard är, så ja paketet verkar vara borta tyvärr.Oj, det va konstigt.
Är det skickat som vanligt rek? Det tyder ju tyvär på att något kanske gått fel
Samma här. Brukar komma fram inom 1 vecka.Japp REK 2000kr eller vad standard är, så ja paketet verkar vara borta tyvärr.
Har skickat till Norge flera gånger tidigare utan problem.
Liten uppföljning: Det visade sig att Postnord helt enkelt struntade i att spåra försändelsen. Det enda de någonsin visade var det som överförts automatiskt från Royal Mail. Sedan damp det plötsligt ner i brevlådan 10 dagar senare. Varför det tog 10 dagar och varför de inte spårade vete f-n. (Någon tull var som sagt inte inblandad.) Det ironiska var även att det var meningen att det skulle vara "Express"...
Jag hade tur, paketet hamnade inte i en oändlig loop, utan kom faktiskt fram nu, "bara" 4 dagar försenat (med en helg).Jo, efter att ha tröttnat på den Artificiella Ointelligensen så hamnade jag också på sidan där man skulle betala för att få det skickat till rätt adress, men det vägrar jag. Jag kontaktade avsändaren (ett företag) i stället, och de tog tydligen Pestnord i örat, så nu ska det vara på väg igen. Vi får väl se om de lyckas med att skicka det rätt den här gången, eller om det hamnar i någon ny avkrok...
Ta med försändelse-id och leg och gå till ditt företagscenter där finns i regel alltid dagen efter det skickas med undantag från norra Sverige tror jag då kan det ta 2 dagar ibland.Hur får man avisering när det fler värdepaket, sms? Fått försändelse-ID, men går ju inte att spåra av säkerhetsskäl.
Jag bor i Stockholm, finns ett par företagscenter. Är det då den närmast min adress som jag bör gå till?Ta med försändelse-id och leg och gå till ditt företagscenter där finns i regel alltid dagen efter det skickas med undantag från norra Sverige tror jag då kan det ta 2 dagar ibland.
Man du ska även få en avi i din brevlåda.
Finns bara 1 där jag bor så kan inte svara, i värsta fall får du åka och testa på flera eller vänta in avinJag bor i Stockholm, finns ett par företagscenter. Är det då den närmast min adress som jag bör gå till?
Jag bor i Stockholm, finns ett par företagscenter. Är det då den närmast min adress som jag bör gå till?
Ska ringa Postnord och se vad de säger, annars åker jag till de två närmsta. Skickades innan kl 09 från västra Sverige, så bör ju vara framme idag.Finns bara 1 där jag bor så kan inte svara, i värsta fall får du åka och testa på flera eller vänta in avin
Okej, tack.Det borde det vara, de har olika geografiska upptagningsområden.
Brukar funka att ringa kundtjänst och fråga om paketet är framme så kan de säga var nånstans det finns att hämta.Ska ringa Postnord och se vad de säger, annars åker jag till de två närmsta. Skickades innan kl 09 från västra Sverige, så bör ju vara framme idag.
Okej grymt! Tack.Brukar funka att ringa kundtjänst och fråga om paketet är framme så kan de säga var nånstans det finns att hämta.
Ja det har jag aldrig varit med om, värdefrakt ska alltid ha egna postgångar och blandas inte med de vanliga paketen som jag förstått det.Ringde precis Postnord, tydligen har paketet gått till vanlig postombud (Coop) och inte företagscenter. Försändelse-ID:et börjar dessutom på VV. Är inte detta skumt?
Det löste sig, kunde hämta ut paketet och allt är som det ska vara.Ja det har jag aldrig varit med om, värdefrakt ska alltid ha egna postgångar och blandas inte med de vanliga paketen som jag förstått det.
är med om samma sak för tillfället. PostNord tog över i måndags och det är det sista som har hörts av expressleveransen från England. Är som tur bara ett klockarband så svider inte supermycket i plånboken om det aldrig kommer fram, men irriterande är det. PostNord har trollat bort två paket som skulle till mig från Tyskland tidigare så förtroendet är ju inte direkt skyhögt.
Du menar alltså vanligt postpaket nu? Inte värdefrakt.Skulle skicka paket idag och fick upp att man kunde välja till ”försäkrat värde upp till 50 000” på paket under 3kg och tror det ingick vid paket 3+kg.
Det gör ju eventuellt värde något mer noga att använda även om just värde innebär en större trygghet än att något ska gå i det vanliga flödet.
Precis!Du menar alltså vanligt postpaket nu? Inte värdefrakt.
Har diskuterats många gånger - postpakets försäkring täcker inte klockor.Skulle skicka paket idag och fick upp att man kunde välja till ”försäkrat värde upp till 50 000” på paket under 3kg och tror det ingick vid paket 3+kg.
Det gör ju eventuellt värde något mer noga att använda även om just värde innebär en större trygghet än att något ska gå i det vanliga flödet.
Precis det jag syftade på. Rek, rek extra och värdefrakt ser jag som de alternativ som finns för klockor.Har diskuterats många gånger - postpakets försäkring täcker inte klockor.