• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

Tycker nästan det har blivit ännu värre med PostNord på senaste tiden, själv har jag råkat ut för 3 brev som aldrig kom fram senaste året.
 
Liten uppföljning: Det visade sig att Postnord helt enkelt struntade i att spåra försändelsen. Det enda de någonsin visade var det som överförts automatiskt från Royal Mail. Sedan damp det plötsligt ner i brevlådan 10 dagar senare. Varför det tog 10 dagar och varför de inte spårade vete f-n. (Någon tull var som sagt inte inblandad.) Det ironiska var även att det var meningen att det skulle vara "Express"...

är med om samma sak för tillfället. PostNord tog över i måndags och det är det sista som har hörts av expressleveransen från England. Är som tur bara ett klockarband så svider inte supermycket i plånboken om det aldrig kommer fram, men irriterande är det. PostNord har trollat bort två paket som skulle till mig från Tyskland tidigare så förtroendet är ju inte direkt skyhögt. :D
 
Jo, efter att ha tröttnat på den Artificiella Ointelligensen så hamnade jag också på sidan där man skulle betala för att få det skickat till rätt adress, men det vägrar jag. Jag kontaktade avsändaren (ett företag) i stället, och de tog tydligen Pestnord i örat, så nu ska det vara på väg igen. Vi får väl se om de lyckas med att skicka det rätt den här gången, eller om det hamnar i någon ny avkrok...
Jag hade tur, paketet hamnade inte i en oändlig loop, utan kom faktiskt fram nu, "bara" 4 dagar försenat (med en helg).
 
Hur får man avisering när det fler värdepaket, sms? Fått försändelse-ID, men går ju inte att spåra av säkerhetsskäl.
 
Hur får man avisering när det fler värdepaket, sms? Fått försändelse-ID, men går ju inte att spåra av säkerhetsskäl.
Ta med försändelse-id och leg och gå till ditt företagscenter där finns i regel alltid dagen efter det skickas med undantag från norra Sverige tror jag då kan det ta 2 dagar ibland.
Man du ska även få en avi i din brevlåda.
 
Ta med försändelse-id och leg och gå till ditt företagscenter där finns i regel alltid dagen efter det skickas med undantag från norra Sverige tror jag då kan det ta 2 dagar ibland.
Man du ska även få en avi i din brevlåda.
Jag bor i Stockholm, finns ett par företagscenter. Är det då den närmast min adress som jag bör gå till?
 
Ringde precis Postnord, tydligen har paketet gått till vanlig postombud (Coop) och inte företagscenter. Försändelse-ID:et börjar dessutom på VV. Är inte detta skumt?
 
PostNord ja... Beställde 8 st däck till våra bilar i våras, från en och samma leverantör i Tyskland med tillägg för hemleverans. En måndag dök lastbilen från PostNord upp, och levererade... 1 däck. På tisdagen dök de upp igen och levererade ett däck till. Då frågade jag om de tänkte komma med ett däck åt gången i en vecka. Chauffören svarade att det var knepigt, kanske hade pallen med däck gått sönder och däcken spridits ut på terminal? Sedan väntade jag en vecka utan att några fler däck dök upp. Ringde deras kundtjänst, och efter ett flertal samtal fram och tillbaka under två dagar lyckades de lokalisera resterande 6 däck - som nu var utspridda hos 3 olika ombud på olika platser i Skåne!
Helt obegripligt hur de lyckades med detta. Efter många om och men lyckades de åtminstone samla alla däck hos ett ombud. Dock inte mitt eget utan ett som låg 2 mil bort men det fick ju gå.
Hemleverans á la PostNord! :bag:
 
Ringde precis Postnord, tydligen har paketet gått till vanlig postombud (Coop) och inte företagscenter. Försändelse-ID:et börjar dessutom på VV. Är inte detta skumt?
Ja det har jag aldrig varit med om, värdefrakt ska alltid ha egna postgångar och blandas inte med de vanliga paketen som jag förstått det.
 
är med om samma sak för tillfället. PostNord tog över i måndags och det är det sista som har hörts av expressleveransen från England. Är som tur bara ett klockarband så svider inte supermycket i plånboken om det aldrig kommer fram, men irriterande är det. PostNord har trollat bort två paket som skulle till mig från Tyskland tidigare så förtroendet är ju inte direkt skyhögt. :D

Paketet dök upp i USA i lördags enligt Royal Mail. Enligt postnord har dock ingenting uppdaterats sedan 7/9 då försändelsen påbörjades :woot:
 
Skulle skicka paket idag och fick upp att man kunde välja till ”försäkrat värde upp till 50 000” på paket under 3kg och tror det ingick vid paket 3+kg.

Det gör ju eventuellt värde något mer noga att använda även om just värde innebär en större trygghet än att något ska gå i det vanliga flödet.
 
Skulle skicka paket idag och fick upp att man kunde välja till ”försäkrat värde upp till 50 000” på paket under 3kg och tror det ingick vid paket 3+kg.

Det gör ju eventuellt värde något mer noga att använda även om just värde innebär en större trygghet än att något ska gå i det vanliga flödet.
Du menar alltså vanligt postpaket nu? Inte värdefrakt.
 
PostNord ej haft problem med faktiskt funkar bäst för mig
Bring och FedEx värre bokar upp tid dyker inte upp och säger kommer imorgon 3 dagar samma svar
Ups och DHL bra

Min erfarenhet
 
Du menar alltså vanligt postpaket nu? Inte värdefrakt.
Precis!
60340C84-4336-4B15-AF5E-C411172B550E.png
 
Skulle skicka paket idag och fick upp att man kunde välja till ”försäkrat värde upp till 50 000” på paket under 3kg och tror det ingick vid paket 3+kg.

Det gör ju eventuellt värde något mer noga att använda även om just värde innebär en större trygghet än att något ska gå i det vanliga flödet.
Har diskuterats många gånger - postpakets försäkring täcker inte klockor.
 
Typiskt när man har ett importpaket som inte uppdaterats på en vecka, nu vet man varför:banghead:
04A6A31D-5AC6-4A45-9304-0D0DC2CDF08D.png
 
Tillbaka
Topp