• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

Köpte frakt för ca en månad sedan. Pengarna drogs, men fick aldrig några fraktsedlar. Kontaktade kundtjänst, de sa jag skulle få tillbaka pengarna, vilket självklart var en lögn. Mejlat Postnord två gånger angående ärendet, dock förgäves. Får ej respons.

Jag vet att 63kr är absolut inte mycket pengar alls, man får som bäst en öl på krogen för dom pengarna. Men jag vet att Postnord inte hade tvekat att ta mig eller någon annan till rättegång för 63kr. Så jag undrar vad för rättigheter jag har och vad jag kan göra, hur kan jag gå vidare? Vill verkligen sätta dit Postnord. Jag är beredd att slösa slösa tid, energi och massa pengar. :)

Du vet att du även slösar alla andras pengar om du ska driva det vidare upp i rätten? Glöm, gå vidare och lägg tiden på att göra en god gärning istället 🧡
 
Köpte frakt för ca en månad sedan. Pengarna drogs, men fick aldrig några fraktsedlar. Kontaktade kundtjänst, de sa jag skulle få tillbaka pengarna, vilket självklart var en lögn. Mejlat Postnord två gånger angående ärendet, dock förgäves. Får ej respons.

Jag vet att 63kr är absolut inte mycket pengar alls, man får som bäst en öl på krogen för dom pengarna. Men jag vet att Postnord inte hade tvekat att ta mig eller någon annan till rättegång för 63kr. Så jag undrar vad för rättigheter jag har och vad jag kan göra, hur kan jag gå vidare? Vill verkligen sätta dit Postnord. Jag är beredd att slösa slösa tid, energi och massa pengar. :)
Är det inte bara att köra en reklamation via kreditbolag / banken?
 
Nu fick jag svar från postnord att paketet inte ankommit till Sverige trots att det från företaget i Asien står "arrived at destination country" och hos postnord står den som "under leverans" båda för över en vecka sen. Alltså har ju uppenbarligen postnord tagit emot paketet i Sverige, annars borde det ju aldrig registrerats av postnord?

Blir så less.

Räknar med att aldrig få svar på detta:
20201210_160854.jpg
 
Nu fick jag svar från postnord att paketet inte ankommit till Sverige trots att det från företaget i Asien står "arrived at destination country" och hos postnord står den som "under leverans" båda för över en vecka sen. Alltså har ju uppenbarligen postnord tagit emot paketet i Sverige, annars borde det ju aldrig registrerats av postnord?

Blir så less.
Visst kan det bli spårbart innan det anlänt till Sverige.
 
Nånting lirar inte riktigt hos Postnord just nu. Jag lämnade in några paket i förra veckan och idag kom det en drös med e-postmeddelanden samtidigt, att jag lämnat in paketen, att de finns att hämta ut och att de blivit uthämtade av mottagaren...
 
Nu fick jag svar från postnord att paketet inte ankommit till Sverige trots att det från företaget i Asien står "arrived at destination country" och hos postnord står den som "under leverans" båda för över en vecka sen. Alltså har ju uppenbarligen postnord tagit emot paketet i Sverige, annars borde det ju aldrig registrerats av postnord?

Blir så less.

Räknar med att aldrig få svar på detta:
20201210_160854.jpg
Nja, Postnord fick nog besked om det redan när det skickades. Jag har själv ett paket som enligt Postnord är "På väg" sedan 14/11, och man kan samtidigt se en mer detaljerad spårning på t.ex. https://t.17track.net . (Det har inte landat i Sverige än.)

Jag gissar att ditt ligger i högarna på Arlanda och väntar på tullhanteringen. Jag har varit med om att paket har "fastnat" där en vecka eller två...
 
Nja, Postnord fick nog besked om det redan när det skickades. Jag har själv ett paket som enligt Postnord är "På väg" sedan 14/11, och man kan samtidigt se en mer detaljerad spårning på t.ex. https://t.17track.net . (Det har inte landat i Sverige än.)

Jag gissar att ditt ligger i högarna på Arlanda och väntar på tullhanteringen. Jag har varit med om att paket har "fastnat" där en vecka eller två...
Möjligt men när de som skickade det till Sverige (minns inte vad företaget heter) skrev att det ankommit till Sverige så dök paketet upp och gick att spåra hos postnord. Alltså precis efter jag fick mailet om att det var i landet.

Jo det tror jag med. Men då har ju postnord fel eftersom Arlanda är i Sverige. Bättre om de är ärliga då och skriver att de väntar på tullen.
 
Möjligt men när de som skickade det till Sverige (minns inte vad företaget heter) skrev att det ankommit till Sverige så dök paketet upp och gick att spåra hos postnord. Alltså precis efter jag fick mailet om att det var i landet.

Jo det tror jag med. Men då har ju postnord fel eftersom Arlanda är i Sverige. Bättre om de är ärliga då och skriver att de väntar på tullen.
Hur har det gått för dig @Kessler ? Jag är ju i exakt samma sits som du och har ett paket från Australien som enligt avsändarens postbolag ligger på Arlanda men enligt Postnord så har det absolut inte under några som helst omständigheter ankommit dit. Det har legat där sedan mitten av november...
 
Hur har det gått för dig @Kessler ? Jag är ju i exakt samma sits som du och har ett paket från Australien som enligt avsändarens postbolag ligger på Arlanda men enligt Postnord så har det absolut inte under några som helst omständigheter ankommit dit. Det har legat där sedan mitten av november...
Jag har hamnat så det blivit två ärenden från två olika personer. Men de skriver nästan exakt samma sak även om frågorna skiljer sig... är som att man skriver till en robot. Sen får man "svar" ungefär var tredje dag. Med "svar" menar jag icke-svar.

De skyller allting på avsändaren och svarar inte på mina frågor alls "vänta eller kontakta avsändaren" trots att jag skrivit att avsändaren gjort sitt. Att det syns i Sverige via deras spårning och igår dök det även upp en gång till hos postnord "under leverans" när jag frågar varför det dyker upp i deras app får jag inget svar.

Skulle kunna fråga vad 1+1 är och de skulle skriva nåt icke-svar.

Har för övrigt 3 andra julklappar köpta inrikes som inte är klockrelaterade som det är problem med. Blir helt galen...
 
Senast ändrad:
Vill inte jinxa kommande leveranser men tycker att postnord har skött sig utmärkt mot mig senaste tiden, allt jag beställde kom inom 3 dagar efter köp.
 
Hur har det gått för dig @Kessler ? Jag är ju i exakt samma sits som du och har ett paket från Australien som enligt avsändarens postbolag ligger på Arlanda men enligt Postnord så har det absolut inte under några som helst omständigheter ankommit dit. Det har legat där sedan mitten av november...

Enligt Aliexpress/GOT har jag haft ett paket liggandes hos tullen sedan 30/11. Idag fick jag en notis om att den behandlas. Hoppas kunna betala tull/moms/postmordavgift på den snart iaf.
 
Vill inte jinxa kommande leveranser men tycker att postnord har skött sig utmärkt mot mig senaste tiden, allt jag beställde kom inom 3 dagar efter köp.
Jag har 4 paket det varit stora problem med... Ett för 2v sen som postnord skickade fel, sen ändrades det till ett ombud där jag inte bor och till slut reklamerade företaget så jag slapp oroa mig för det, beställde via schenker istället, tog en dag att leverera. Ett där postnord hade sönder paketet... Ett som tog flera veckor inrikes.

Samt mitt utrikes som jag iaf. idag fick momsa för efter 3v i landet.
 
Det verkar som Postnord nu erbjuder försäkring för upp till 50.000 kronor när man skickar med postpaket inrikes (en tillägstjänst) . Någon som har erfarenhet av denna tjänst? Det är ju mycket smidigare för båda parter att inte behöva ta sig till en företagscenter...
 
Det verkar som Postnord nu erbjuder försäkring för upp till 50.000 kronor när man skickar med postpaket inrikes. Någon som har erfarenhet av denna tjänst? Det är ju mycket smidigare för båda parter att inte behöva ta sig till en företagscenter...
Täcker det klockor?
Har för mig de har erbjudit försäkring på vanliga försändelser tidigare men då gäller det inte klockor tex.
 
Det verkar som Postnord nu erbjuder försäkring för upp till 50.000 kronor när man skickar med postpaket inrikes (en tillägstjänst) . Någon som har erfarenhet av denna tjänst? Det är ju mycket smidigare för båda parter att inte behöva ta sig till en företagscenter...
Inget nytt. Täcker inte klockor.
 
Vet någon om det är möjligt att byta ombud för en rek försändelse efter den anlänt på det ursprungliga?
 
Vet någon om det är möjligt att byta ombud för en rek försändelse efter den anlänt på det ursprungliga?
Jag vet inte om det är speciella regler för rek., men för vanliga paket kan man få det skickat vidare från ett ombud, mot en avgift. Borde gå att hitta en länk för det via spårningen.
 
Ett paket jag mottog i November förra året levererades till en ödsligt belägen bensinstation drygt fyra mil från min bostad. Paketet skulle till ica som ligger tvärs över gatan från min bostad. Ringde PN men var på plats 600~ i kön så jag åkte och hämtade det ändå.
 
  • Like
Reactions: SFS
Hejsan!
Någon som har handlat i UK på senare tid och vet hur lång tid det brukar ta för varor att anlända?
Ringt postnord 2 ggr, första gången sa de att paketet var i sverige och lämnat tullen medan de andra gången sa att paketet inte ens va i sverige.
Deras spårnings sida uppdateras inte heller som vanligt :/
 
Nån som kan PNs rutiner för importpaket från USA?
Jag har en klocka som kom till Sverige 2/1, som fortsatt ligger hos Postens Tull/Moms/Importhantering..
Horribelt, ett paket kan skeppas från USA till Sverige inkl Exporthantering etc på 4dagar, sen ligga orört hos Posten i 21dagar (Blir säkert fler).
 
Mitt paket har inte uppdaterats sen det lämnade ursprungslandet (CH) den 18 december. Ringt PN men de hävdar bara att det inte finns i Landet och att avsändaren måste felanmäla.

Vi har reklamerat för undersökning till posten i Schweiz, vad mer kan man göra - några idéer?

Jag vill inte riktigt tro att ett rek bara försvinner, fick ett julkort postat i Chicago den 7/12 förra veckan så har inte gett upp hoppet ännu....
 
Mitt paket har inte uppdaterats sen det lämnade ursprungslandet (CH) den 18 december. Ringt PN men de hävdar bara att det inte finns i Landet och att avsändaren måste felanmäla.

Vi har reklamerat för undersökning till posten i Schweiz, vad mer kan man göra - några idéer?

Jag vill inte riktigt tro att ett rek bara försvinner, fick ett julkort postat i Chicago den 7/12 förra veckan så har inte gett upp hoppet ännu....
Jodå. Jag har ett rekommenderat brev som försvann i slutet av förra året. Det är försäkringsärende nu.
 
Sedan de skickade ett paket till helt fel ort i höstas så har Postnord nu levererat inte mindre än tre försändelser till rätt adress inom förväntad tid. Tänkte bara att jag skulle nämna det. :)
 
Hejsan!
Någon som har handlat i UK på senare tid och vet hur lång tid det brukar ta för varor att anlända?
Ringt postnord 2 ggr, första gången sa de att paketet var i sverige och lämnat tullen medan de andra gången sa att paketet inte ens va i sverige.
Deras spårnings sida uppdateras inte heller som vanligt :/
Det tog cirka 2 veckor senast, men det va i november.
 
Hejsan!
Någon som har handlat i UK på senare tid och vet hur lång tid det brukar ta för varor att anlända?
Ringt postnord 2 ggr, första gången sa de att paketet var i sverige och lämnat tullen medan de andra gången sa att paketet inte ens va i sverige.
Deras spårnings sida uppdateras inte heller som vanligt :/
Jag har 2st paket som gick den 6:e från UK, har inte ens fått tull fakturan ännu fast dom anlände till Sverige den 15:e 😩
 
Går ju inte och handla från UK längre... eller går går det ju. Men moms+tull och numera lång leveranstid.

C24 säljarna från UK måste drabbas rejält av brexit nu...
 
Tillbaka
Topp