Skulle skicka värdefrakt för första gången för någon vecka sedan. Började åka till min lokala kiosk, men han tog inte emot paket alls. Blev då hänvisad till Ica. Väl på Ica pratar jag men en snubbe som såg ut som ett frågetecken när jag nämnde värdefrakt. ”Nej, vi har bara REK och något som heter REK+ där det är försäkrat till 25000 (klockan va värt 30+). Jaha, vart skickar jag värdefrakt då?
Blev hänvisad till postnords terminal på andra sidan stan. Åker dit, rycker i dörren. Stängt. Tittar klockan, 10:01. De stängde 10... Googlar fram en annan terminal som ligger 15 min bort. Sanslöst svårt att hitta dit då det fan inte ligger där det står. Får hjälp av några byggarbetare och hittar tillslut rätt. Sen till mitt möte springer jag in där och säger att jag vill skicka värdefrakt. ”Jaja, inga problem.”. Betalar och hoppar in i bilen och skyndar hem. Efter mötet så tittar jag på inlämningskvittot, vad står där? Jo, REK..... Ringer kundtjänst, ”Aha, vad tokigt att det blev fel. Men vill du ändra så får du skynda dig dit och betala för det kostar extra med värdefrakt, annars kan du chansa med rek, det brukar gå bra..”.