Inget om Postnord nu menmen, har en klocka som anlände i Sverige i förrgår via UPS, spårar det med jämna mellanrum och ser hur det närmar sig. Rätt var det är så får jag igår vid typ 13 ett mail om att de har försökt att leverera den, ringer då till min sambo som jobbade hemma hela dagen, ingen plingade på. Något mycket intressant dock var att hon såg UPS-bilen åka förbi vårat hus, ner till vändplatsen för att sedan bränna förbi vårt hus igen och iväg. Detta strax innan jag fick mailet.
Antar att de håller på med sånt här trams för att de ändå ska till ett service point och hellre dumpar av alla paket där?
Något som är ännu mer störande (nu är det mer bara en allmän rant från mitt håll) är att paketet ligger hos nån livs som har väldigt luddiga uppgifter om öppettider, lyckades hitta 20:00 till slut, perfekt tänkte jag och kom dit igår vid 19:30, precis när jag sladdade in med bilen utanför så ser jag en låsa inifrån och försvinna i mörkret, idag jobbade jag över men lyckades ändå hinna dit till 18:30 och tänkte att då är det ju garanterat öppet, nope, kolsvart i butiken.
Mailade då UPS om detta och deras uppgifter sa 18:00.
Så imorgon smäller det, inget projekt som måste bli färdigt imorgon på jobbet och jag ska se till att vara där senast 16:30, är det stängt då så får jag väl knacka en ruta eller nåt
Lol urbota dumt att ens försöka låtsas att de försökt leverera paketet till dörren när väldigt många jobbar hemma under pandemin