Petrik
Silver
Det känns värdelöst att ha detTog emot värdefrakt för några veckor sedan. Den hade värde-tejp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det känns värdelöst att ha detTog emot värdefrakt för några veckor sedan. Den hade värde-tejp.
Även jag tog emot en värdefrakt strax innan jul, paketet saknade tejpen.Lämnade precis in klocka med värdefrakt, men mannen i disken sa att de slutat med den här värde-tejpen de brukat köra med. Någon mer som varit med om samma?
Varför är det värdelöst?Det känns värdelöst att ha det
De skulle sluta med detta vid årsskiftet sa de när jag skickade värdefrakt i december.Lämnade precis in klocka med värdefrakt, men mannen i disken sa att de slutat med den här värde-tejpen de brukat köra med. Någon mer som varit med om samma?
Tog emot en värdeförsändelse idag som saknade tejpen. Med tanke på hur mycket PostNords personal pustat och gnällt varje gång tejpen skulle fram är jag inte förvånad om den tagits bort.
För några år sedan skickade jag ganska ofta värdeförsändelser och det var alltid samma man bakom kassan vid postkontoret som svor över den där tejpen. Man såg verkligen hur hans min ändrades varje gång han såg att jag kom in. Kändes som att jag förstörde hela hans dag varje gång.
Även jag tog emot en värdefrakt strax innan jul, paketet saknade tejpen.
Personalen på PostNords Företagscenter hade ingen info om de kunde sluta använda tejpen, men med tanke på hur de stackarna har slitit varje gång jag skickat en värdefrakt så skulle de nog inte bli irriterade om den togs bort helt.
Skickade värde igår och då var det tejp som gällde sa hon som jobbade. Fanns ingen information om att den skulle försvinna men hon tyckte dock att det lät som en bra idé Det verkar alltså råda lite delade uppfattningar inom postnord om den ska försvinna eller ej.De skulle sluta med detta vid årsskiftet sa de när jag skickade värdefrakt i december.
https://en.wikipedia.org/wiki/Random_walk Sannolikheten att det kommer fram är 100% efter oändligt lång tid.Postnord ligger ändå i lä jämfört med TNT som ska frakta det här paketet Finland -> Halmstad. Ska bli intressant att se när det anländer.
Ta inte i nu. TNT suger kanske men Postnord är the Big League när det gäller fuck ups.Postnord ligger ändå i lä jämfört med TNT som ska frakta det här paketet Finland -> Halmstad. Ska bli intressant att se när det anländer.
Det lät väldigt officiellt på det iaf (kanske önsketänkande) sättet kvinnan på företagscentret berättade det för mig innan jul.Skickade värde igår och då var det tejp som gällde sa hon som jobbade. Fanns ingen information om att den skulle försvinna men hon tyckte dock att det lät som en bra idé Det verkar alltså råda lite delade uppfattningar inom postnord om den ska försvinna eller ej.
Ta inte i nu. TNT suger kanske men Postnord är the Big League när det gäller fuck ups.
Fick ett paket igår som kom från Thailand. Skickades 20 dec. Kom till Sverige 23e. 20+ samtal till postnord, fick betala moms 2 ggr (enda sättet pga "bugg i deras system" var alltså att betala dubbelt trots full dokumentation.) Gick sen inte att betala de de inte lyckades skapa en faktura. "Den kommer garanterat imorgon" hörde jag 5 eller 6 ggr. Fick luren i örat 1 gång och no shows till 2 bokade telefontider.
Nu är det dags för nästa följetång. Fedex express som kostade 180usd från usa att skicka skulle ha kommit till dörren igår. Istället lämnar det över det till Postnord när det kommer till Sverige. Nu "Hanteras det" och jag får vara nöjd om jag har det i Januari. .
Jag har bara goda erfarenheter av fedex, tills postnord tar över det...Samma hände mig innan jul, FedEx lämnar över till Postnord och paketet blev tre dagar försenat. Jag ringde och gapade på Postnord tills de körde ut paketet till mig…
Alltid en liten seger när man lyckas få Postnord att köra ut ett paket. Gratulerar! Fick mitt igår på det mer vanliga sättet. Det plingar till och säger att de försökt leverera (inte sant) sen fick jag åka o hämta.Samma hände mig innan jul, FedEx lämnar över till Postnord och paketet blev tre dagar försenat. Jag ringde och gapade på Postnord tills de körde ut paketet till mig…
Monday, 2022-12-12 | 9:06 AM Shipment information sent to FedEx |
Tuesday, 2022-12-13 | 1:25 PM Picked up ST OUEN FR 5:21 PM In transit ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR 5:36 PM Left FedEx origin facility ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR 6:32 PM Picked up ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR 10:30 PM In transit ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR |
Wednesday, 2022-12-14 | 1:06 AM In transit ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR 3:04 AM In transit ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR 4:12 AM Departed FedEx hub ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR 6:51 AM In transit STOCKHOLM-ARLANDA SE 6:51 AM At destination sort facility STOCKHOLM-ARLANDA SE 3:20 PM Local DelayDelay beyond our control AULNAY SOUS BOIS FR |
Thursday, 2022-12-15 | 8:00 AM At local FedEx facility UPPLANDS VASBY SE 8:00 AM In transit UPPLANDS VASBY SE 8:00 AM In transit UPPLANDS VASBY SE 2:02 PM In transit STOCKHOLM-ARLANDA SE |
Friday, 2022-12-16 | 1:47 AM In transit STOCKHOLM-ARLANDA SE |
Monday, 2022-12-19 | 7:39 AM In transit STOCKHOLM-ARLANDA SE |
Tuesday, 2022-12-20 | 5:10 AM In transit STOCKHOLM-ARLANDA SE 7:48 AM On FedEx vehicle for delivery STOCKHOLM-ARLANDA SE 9:38 AM Delivered VISBY SE 3:10 PM At local FedEx facility UPPLANDS VASBY SE |
Thursday, 2022-12-22 | 2:06 PM At local FedEx facility UPPLANDS VASBY SE |
Friday, 2022-12-23 | 4:09 PM At local FedEx facility UPPLANDS VASBY SE |
Wednesday, 2022-12-28 | 3:06 PM At local FedEx facility UPPLANDS VASBY SE |
Thursday, 2022-12-29 | 5:29 PM At local FedEx facility UPPLANDS VASBY SE |
Tuesday, 2023-01-03 | 11:30 AM At local FedEx facility UPPLANDS VASBY SE |
Monday, 2023-01-09 | 11:57 AM At local FedEx facility UPPLANDS VASBY SE |
Tuesday, 2023-01-10 | 11:33 AM At local FedEx facility UPPLANDS VASBY SE |
Friday, 2023-01-13 | 2:42 PM On FedEx vehicle for delivery UPPLANDS VASBY SE 2:42 PM At local FedEx facility UPPLANDS VASBY SE |
Va inget de ringde precisNån som vet hur lång tid det brukar ta för Norge till Sverige med postnord?
Är till klockmaster och inte till mig paketet ska men det kanske inte spelar roll
Har väntat sedan förra tisdagen:/
Bizniz as usualHennes paket har rest runt i Sverige i två veckor
Göteborgaren Emelie:”Det är helt sjukt. Den har åkt fram och tillbaka”www.gp.se
Ska vi gissa på att det är mosat också när (om) det kommer fram?Bizniz as usual
Det där har hänt mig ngn gng, helt plötsligt fanns paketet att hämta ut efter att jag fått en avi i brevlådan (men inga uppdateringar i appen eller sms eller dylikt).Är det postnord eller uropenn man ska vara trött på. Beställde i tisdags eftermiddag och de har fortfarande inte skickat klockan:/ Ringde pratade med kundtjänst som sa att de hade lämnat över paketet men postnord inte scannat det…
Riktigt skumt asså får se när klockan kommer fram. Jobbigt när man har 0 tålamod på sånt härDet där har hänt mig ngn gng, helt plötsligt fanns paketet att hämta ut efter att jag fått en avi i brevlådan (men inga uppdateringar i appen eller sms eller dylikt).