• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

Lämnade precis in klocka med värdefrakt, men mannen i disken sa att de slutat med den här värde-tejpen de brukat köra med. Någon mer som varit med om samma?
Även jag tog emot en värdefrakt strax innan jul, paketet saknade tejpen.
Personalen på PostNords Företagscenter hade ingen info om de kunde sluta använda tejpen, men med tanke på hur de stackarna har slitit varje gång jag skickat en värdefrakt så skulle de nog inte bli irriterade om den togs bort helt.
 
Tog emot en värdeförsändelse idag som saknade tejpen. Med tanke på hur mycket PostNords personal pustat och gnällt varje gång tejpen skulle fram är jag inte förvånad om den tagits bort.

För några år sedan skickade jag ganska ofta värdeförsändelser och det var alltid samma man bakom kassan vid postkontoret som svor över den där tejpen. Man såg verkligen hur hans min ändrades varje gång han såg att jag kom in. Kändes som att jag förstörde hela hans dag varje gång.

Även jag tog emot en värdefrakt strax innan jul, paketet saknade tejpen.
Personalen på PostNords Företagscenter hade ingen info om de kunde sluta använda tejpen, men med tanke på hur de stackarna har slitit varje gång jag skickat en värdefrakt så skulle de nog inte bli irriterade om den togs bort helt.

Aha se där. Visste inte att det var så omständigt att tejpa ett paket, bara tagit emot paket med värde så aldrig sett hur processen går till vid disken.
 
Jahapp, väntat 6 dagar nu på ett paket som borde vart framme senast i tisdas.
Fattar nada, den uppdaterades i tisdas för första gången sen fredan sen har det varit tyst igen.
 
Postnord ligger ändå i lä jämfört med TNT som ska frakta det här paketet Finland -> Halmstad. 😁 Ska bli intressant att se när det anländer.
RcNCnfr.jpeg
 
De skulle sluta med detta vid årsskiftet sa de när jag skickade värdefrakt i december.
Skickade värde igår och då var det tejp som gällde sa hon som jobbade. Fanns ingen information om att den skulle försvinna men hon tyckte dock att det lät som en bra idé 😂 Det verkar alltså råda lite delade uppfattningar inom postnord om den ska försvinna eller ej.
 
Postnord ligger ändå i lä jämfört med TNT som ska frakta det här paketet Finland -> Halmstad. 😁 Ska bli intressant att se när det anländer.
RcNCnfr.jpeg
Ta inte i nu. TNT suger kanske men Postnord är the Big League när det gäller fuck ups.
Fick ett paket igår som kom från Thailand. Skickades 20 dec. Kom till Sverige 23e. 20+ samtal till postnord, fick betala moms 2 ggr (enda sättet pga "bugg i deras system" var alltså att betala dubbelt trots full dokumentation.) Gick sen inte att betala de de inte lyckades skapa en faktura. "Den kommer garanterat imorgon" hörde jag 5 eller 6 ggr. Fick luren i örat 1 gång och no shows till 2 bokade telefontider.

Nu är det dags för nästa följetång. Fedex express som kostade 180usd från usa att skicka skulle ha kommit till dörren igår. Istället lämnar det över det till Postnord när det kommer till Sverige. Nu "Hanteras det" och jag får vara nöjd om jag har det i Januari. 🤣.
 
Senast ändrad:
Skickade värde igår och då var det tejp som gällde sa hon som jobbade. Fanns ingen information om att den skulle försvinna men hon tyckte dock att det lät som en bra idé 😂 Det verkar alltså råda lite delade uppfattningar inom postnord om den ska försvinna eller ej.
Det lät väldigt officiellt på det iaf (kanske önsketänkande) sättet kvinnan på företagscentret berättade det för mig innan jul. 😁
 
Ta inte i nu. TNT suger kanske men Postnord är the Big League när det gäller fuck ups.
Fick ett paket igår som kom från Thailand. Skickades 20 dec. Kom till Sverige 23e. 20+ samtal till postnord, fick betala moms 2 ggr (enda sättet pga "bugg i deras system" var alltså att betala dubbelt trots full dokumentation.) Gick sen inte att betala de de inte lyckades skapa en faktura. "Den kommer garanterat imorgon" hörde jag 5 eller 6 ggr. Fick luren i örat 1 gång och no shows till 2 bokade telefontider.

Nu är det dags för nästa följetång. Fedex express som kostade 180usd från usa att skicka skulle ha kommit till dörren igår. Istället lämnar det över det till Postnord när det kommer till Sverige. Nu "Hanteras det" och jag får vara nöjd om jag har det i Januari. 🤣.

Samma hände mig innan jul, FedEx lämnar över till Postnord och paketet blev tre dagar försenat. Jag ringde och gapade på Postnord tills de körde ut paketet till mig…
 
Samma hände mig innan jul, FedEx lämnar över till Postnord och paketet blev tre dagar försenat. Jag ringde och gapade på Postnord tills de körde ut paketet till mig…
Alltid en liten seger när man lyckas få Postnord att köra ut ett paket. Gratulerar! Fick mitt igår på det mer vanliga sättet. Det plingar till och säger att de försökt leverera (inte sant) sen fick jag åka o hämta.
 
Fedex till postnord verkar gå sådär, paket med express från Frankrike den 12:e dec. Skall ha levererats till någon som heter R.ETUR Lenna (????) den 20:e (Jag var hemma hela den dagen, ingen var där)
Sedan får jag meddelade från Fedex den 28:e att jag måste boka ny utkörning inom 5 dagar annars går den tillbaka till avsändaren. Problemet är att det inte går eftersom den ligger som levererad i deras system. Nu 4 samtal till deras kundtjänst senare så har det fortfarande inte hänt något förrän i fredags när det verkar ligga på bil igen?? Får se om det dyker upp något idag.



Monday, 2022-12-129:06 AM

Shipment information sent to FedEx
Tuesday, 2022-12-131:25 PM

Picked up
ST OUEN FR
5:21 PM

In transit
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
5:36 PM

Left FedEx origin facility
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
6:32 PM

Picked up
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
10:30 PM

In transit
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
Wednesday, 2022-12-141:06 AM

In transit
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
3:04 AM

In transit
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
4:12 AM

Departed FedEx hub
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
6:51 AM

In transit
STOCKHOLM-ARLANDA SE
6:51 AM

At destination sort facility
STOCKHOLM-ARLANDA SE
3:20 PM

Local DelayDelay beyond our control
AULNAY SOUS BOIS FR
Thursday, 2022-12-158:00 AM

At local FedEx facility
UPPLANDS VASBY SE
8:00 AM

In transit
UPPLANDS VASBY SE
8:00 AM

In transit
UPPLANDS VASBY SE
2:02 PM

In transit
STOCKHOLM-ARLANDA SE
Friday, 2022-12-161:47 AM

In transit
STOCKHOLM-ARLANDA SE
Monday, 2022-12-197:39 AM

In transit
STOCKHOLM-ARLANDA SE
Tuesday, 2022-12-205:10 AM

In transit
STOCKHOLM-ARLANDA SE
7:48 AM

On FedEx vehicle for delivery
STOCKHOLM-ARLANDA SE
9:38 AM

Delivered
VISBY SE
3:10 PM

At local FedEx facility
UPPLANDS VASBY SE
Thursday, 2022-12-222:06 PM

At local FedEx facility
UPPLANDS VASBY SE
Friday, 2022-12-234:09 PM

At local FedEx facility
UPPLANDS VASBY SE
Wednesday, 2022-12-283:06 PM

At local FedEx facility
UPPLANDS VASBY SE
Thursday, 2022-12-295:29 PM

At local FedEx facility
UPPLANDS VASBY SE
Tuesday, 2023-01-0311:30 AM

At local FedEx facility
UPPLANDS VASBY SE
Monday, 2023-01-0911:57 AM

At local FedEx facility
UPPLANDS VASBY SE
Tuesday, 2023-01-1011:33 AM

At local FedEx facility
UPPLANDS VASBY SE
Friday, 2023-01-132:42 PM

On FedEx vehicle for delivery
UPPLANDS VASBY SE
2:42 PM

At local FedEx facility
UPPLANDS VASBY SE
 
Nån som vet hur lång tid det brukar ta för Norge till Sverige med postnord?
Är till klockmaster och inte till mig paketet ska men det kanske inte spelar roll😅
Har väntat sedan förra tisdagen:/
 
Vet inte om detta passar här, men jag köpte en klocka av ett företag via Amerikanska Amazon (alltså inte av amazon själva).
Säljaren tog 16,59 dollar för ”estimated tax to be collected”, vilket jag tolkade som moms. Säljaren skickade med UPS.

Nu fick jag brev från PostNord att de vill ha 100 spänn i moms och 75 i hanteringsavgift.

Har det inte blivit fel här? Första gången jag köper utanför EU så jag vet inte hur det går till, men känns märkligt att betala moms både vid köp och vid import, eller är det så man gör?
 
Har Post Nord uppdaterat sina fraktalternativ, ser att postpaket upp till 1kg för 69kr nu innefattar ansvar upp till 5000kr? Tidigare "skicka lätt" saknade ansvarsbiten helt om jag inte är ute och cyklar?

Screenshot_20230410-161542.png
 
Är det postnord eller uropenn man ska vara trött på😅. Beställde i tisdags eftermiddag och de har fortfarande inte skickat klockan:/ Ringde pratade med kundtjänst som sa att de hade lämnat över paketet men postnord inte scannat det…
70DB23D3-1423-4E16-808B-A6A22F17FBDF.jpeg
 
Är det postnord eller uropenn man ska vara trött på😅. Beställde i tisdags eftermiddag och de har fortfarande inte skickat klockan:/ Ringde pratade med kundtjänst som sa att de hade lämnat över paketet men postnord inte scannat det…
70DB23D3-1423-4E16-808B-A6A22F17FBDF.jpeg
Det där har hänt mig ngn gng, helt plötsligt fanns paketet att hämta ut efter att jag fått en avi i brevlådan (men inga uppdateringar i appen eller sms eller dylikt).
 
  • Like
Reactions: C-J
Det där har hänt mig ngn gng, helt plötsligt fanns paketet att hämta ut efter att jag fått en avi i brevlådan (men inga uppdateringar i appen eller sms eller dylikt).
Riktigt skumt asså😅 får se när klockan kommer fram. Jobbigt när man har 0 tålamod på sånt här😂
 
IOSS-nummer och UK..detta ska väl gå automatiskt? Tull/moms redan betalt? Ändå fastnar paketet i tullen och Posnord vill ha avgift och moms?
 
Min tur att ventilera kring detta underbara bolag. Väntat på paket i snart ett par veckor som skulle transporteras Malmö -> Sthlm.

Onsdag, ser att paketet till slut verkar ha landat under morgonen hos företagscentret i närheten av mig. Toppen, tog bara ca 1,5 vecka från Malmö till Sthlm, klart godkänt :rolleyes:

Torsdag, aviserad om utkörning till mig under kvällen. Inget paket dyker upp. Happ...

Fredag, nytt försökt. Ny avisering nu dessutom med val av leveranstid. Toppen! Väljer lördag som fanns som ett möjligt val.

Lördag kommer och går, ny avisering om utkörning. Inget paket...

Måndag, sätter mig i en skön timmes kö för att nå fram till kundtjänst. Efter ett kort trevligt samtal får jag klart för mig att paketet verkar vara lite försenat. Efter lite tjat från min sida tar de dock och skapar ett ärende och meddelar att jag kommer få uppdateringar direkt i appen och via mail. Kort stund senare, ny avisering om utkörning under kvällen. Kvällen kommer och går, inget paket...

Orkar inte med det här företaget längre.
 
Tillbaka
Topp