• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

Ah okej det kanske är så då. Har du plötsligt fått ett sms att paketet finns att hämta eller hur funkar det? :)
Om avsändaren skött sig, och fyllt i både mobilnummer och e-post, så kommer det i båda kanalerna. Annars får man lita på appen. Sedan går det i vissa fall också ut pappersavi till adressaten, har inte kläm på vad som styr det. Ibland kommer det, ibland inte. Påminnelser om att hämta kommer ju också efter några dagar via SMS och mail. ...och pappersavi.
 
  • Like
Reactions: C-J
Om avsändaren skött sig, och fyllt i både mobilnummer och e-post, så kommer det i båda kanalerna. Annars får man lita på appen. Sedan går det i vissa fall också ut pappersavi till adressaten, har inte kläm på vad som styr det. Ibland kommer det, ibland inte. Påminnelser om att hämta kommer ju också efter några dagar via SMS och mail. ...och pappersavi.
Tack för svar👍 känner mig lite tryggare nu iallfall😊
 
Alltså dessa muppar. Skickade ett paket utomlands och ser detta:

1697005510728.png


Kontaktar mottagaren som får panik då han inte sett nåt paket. Ringer sen Postnord och "ja, vi har lite tekniska problem så alla uppdateringar på paket som skickas utomlands blir till detta fel just nu..."

Det är ju ett jävla skämt.
 
Nu har jag fått ett paket helt förstört av dom, ser ut som att någon trampat över det samt en hund har gått loss med tänderna.
När man ska reklamera ska man tydligen ha kvitto. Vilket får mig att undra får man ens något om man köpt en klocka via klocksnack o de inte finns kvitto? Även de dyrare frakterna undrar jag om. Säg att de kvaddar en värdefrakt. Och man saknar kvitto? Någon som kan reda ut detta
 
Nu har jag fått ett paket helt förstört av dom, ser ut som att någon trampat över det samt en hund har gått loss med tänderna.
När man ska reklamera ska man tydligen ha kvitto. Vilket får mig att undra får man ens något om man köpt en klocka via klocksnack o de inte finns kvitto? Även de dyrare frakterna undrar jag om. Säg att de kvaddar en värdefrakt. Och man saknar kvitto? Någon som kan reda ut detta
Skriv ett kvitto. fäFysiskt eller digitalt via typ Blocket.
 
Nu har jag fått ett paket helt förstört av dom, ser ut som att någon trampat över det samt en hund har gått loss med tänderna.
När man ska reklamera ska man tydligen ha kvitto. Vilket får mig att undra får man ens något om man köpt en klocka via klocksnack o de inte finns kvitto? Även de dyrare frakterna undrar jag om. Säg att de kvaddar en värdefrakt. Och man saknar kvitto? Någon som kan reda ut detta
Det är ok att skriva kvitto i efterhand om jag inte har fel för mig.
Kontakta säljaren för att ordna.
 
Med kvitto menar de väl köpebevis gissar jag? Det går alldeles utmärkt att utfärda i efterhand, men ni bör datera det till dagen för affären annars kan det nog se konstigt ut.
 
Nja, folk packar som idioter generellt. Men det är ju en dålig ursäkt för att Postnords personal ska kasta försändelserna eller köra över dem med trucken, osv osv osv...
Fel att kasta men hade det varit någon av de 100+ klockor jag sålt och skickat landet runt så hade inte en enda gått sönder.. paketet ser ut att väga 500g så som det fladdrar..
Det jag reagerar mest på är hur jävla dålig standard svensk nyhetsrapportering håller rent generellt.. seriöst, en anställd på PostNord lobbar ett paket från bilen som landar på bron.. vi ser det på nyheterna och en sammanbiten familj får 60 sekunder i rutan. Yes jag börjar bli gammal men vem fan har tid med sånt här?? 🤣
 
Senast ändrad:
Fel att kasta men hade det varit någon av de 100+ klockor jag sålt och skickat landet runt så hade inte en enda gått sönder.. paketet ser ut att väga 500g så som det fladdrar..
Det jag reagerar mest på är hur jävla dålig standard svensk nyhetsrapportering håller rent generellt.. seriöst, en anställd på PostNord lobbar ett paket från bilen som landar på bron.. vi ser det på nyheterna och en sammanbiten familj får 60 sekunder i rutan. Yes jag börjar bli gammal men vem fan har tid med sånt här?? 🤣
Jag har nog skickat lika många ungefär. De klagomål jag fått angående förpackningar är ett par gånger när de varit besvärliga att öppna. Alldeles oavsett vad man tycker om kränkta familjer i rutan tror jag att inslag om hur paketen hanreras kan fylla en pedagogisk funktion. Ser i övrigt normalbegåvade individer göra absurt usla paket då och då. :)
 
Hej! Någon som fått vänta längre än en vardag på rekommenderat extra paket? Har fått några skickade till mig och alltid tagit en dag. Men nu vänta jag ett paket och det har inte kommit fram. Skickades igår och står som på väg. Sedan ser man ju tyvärr inte mer då det e någon säkerhet dom har. Man ser bara när det kommit fram. Blev nojig nu att någon klåfingrig på mitt ombud tagit paketet.
 
Hej! Någon som fått vänta längre än en vardag på rekommenderat extra paket? Har fått några skickade till mig och alltid tagit en dag. Men nu vänta jag ett paket och det har inte kommit fram. Skickades igår och står som på väg. Sedan ser man ju tyvärr inte mer då det e någon säkerhet dom har. Man ser bara när det kommit fram. Blev nojig nu att någon klåfingrig på mitt ombud tagit paketet.
Jag har nog aldrig fått ett paket levererat av PostNord på en dag 😂
 
Hej! Någon som fått vänta längre än en vardag på rekommenderat extra paket? Har fått några skickade till mig och alltid tagit en dag. Men nu vänta jag ett paket och det har inte kommit fram. Skickades igår och står som på väg. Sedan ser man ju tyvärr inte mer då det e någon säkerhet dom har. Man ser bara när det kommit fram. Blev nojig nu att någon klåfingrig på mitt ombud tagit paketet.
Jag har noterat senaste året att man inte får några uppdateringar alls från "på väg" tills det ankommit mitt ombud.

Säkert det som hänt.
 
Jag har noterat senaste året att man inte får några uppdateringar alls från "på väg" tills det ankommit mitt ombud.

Säkert det som hänt.
Jo precis inga uppdateringar på rek. Men det har tagit en vardag innan när jag tagit emot och skickat rek. Nu blev jag nervös när det inte kommit idag.
 
Jo precis inga uppdateringar på rek. Men det har tagit en vardag innan när jag tagit emot och skickat rek. Nu blev jag nervös när det inte kommit idag.
Är säkert lugnt. Tycker faktiskt PostNord får lite väl mkt skit rätt ofta. Allt jag skickat och tagit emot så länge jag kan minnas har kommit fram. Några enstaka gånger har det tagit några dagar mer än vanligt, och det har också hänt att uppdateringar inte funkat förrän det plötsligt trillar in hos ombudet. Har nog skickat/tagit emot omkring ett hundratal klockrelaterade paket senaste åren som alla kommit fram inom en vecka iallafall.
 
Min senaste Postnord-novell.
Det började med att jag beställde en liten vägghylla hos Länna möbler (söndag). Frakten skulle vara gratis om beloppet överskred 599kr, vilket min beställning gjorde. När väl utcheckningen var klar och jag skulle välja leveransalternativ fanns inget ”gratis” alternativ. Det billigaste var hemleverans för 190kr. Jag valde det alternativet och ringde Länna möbler på morgonen efter (måndag). Det slutade med att jag skulle få leverans till dörren, men ett tillgodo på mitt medlemsskap på 190kr.
På tisdagen får jag besked i Postnordappen att leverans ska ske mellan 17-22 samma dag, och att jag måste vara hemma för signering.
Efter 17 kan jag följa hur paket närmar sig, 11 stop före dig, 8 stop före dig osv. Då det är 1 stop och 10 minuter (klockan är då 18:15) kvar får jag plötsligt ett rött meddelande som säger att paketet inte kunde levereras då jag dels inte var hemma, och dels inte lämnat någon portkod?!. Paketet skulle lämnas på närmsta utlämningsställe istället.
Jag ringde då Postnord och frågade vad som var fel? Jag förklarade också att det var bättre att dom skickade tillbaka paketet till Länna möbler om jag inte skulle få hemleverans. Jag har nämligen betalat 190kr för hemleverans, om den inte uppfylls häver jag hela köpet med Länna möbler Istället (mitt tillgodo på 190kr är ju inte returnerat förens jag löser in det).
Jag blev uppring efter 5 minuter av Postnord… Förklaringen var nu att chauffören avslutat fel paket, mitt fanns kvar på bilen och skulle levereras innan 22.
Kl 22:05 fick jag paketet av en minst sagt nervös chaufför. Och jag behövde inte ens signera?
 
Är säkert lugnt. Tycker faktiskt PostNord får lite väl mkt skit rätt ofta. Allt jag skickat och tagit emot så länge jag kan minnas har kommit fram. Några enstaka gånger har det tagit några dagar mer än vanligt, och det har också hänt att uppdateringar inte funkat förrän det plötsligt trillar in hos ombudet. Har nog skickat/tagit emot omkring ett hundratal klockrelaterade paket senaste åren som alla kommit fram inom en vecka iallafall.
Jo dom sköter ju ex antal paket om dagen. Har blivit av med ett paket och blivit av med vanlig post en gång. Men det är ombudet jag inte riktigt har fullt förtroende för. Jag har haft lite problem med dom innan dock löst sig. Men det har varit med väldig påtryckning.
 
Tillbaka
Topp