Det var ju bra att det löste sig till slutDet var iofs ingen klocka. Jag fick återbetalning av säljaren eftersom dom hade en försäkring om leverans inom en viss tid. Tänkte inte mer på det och efter 8 månader dök paketet upp med posten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var ju bra att det löste sig till slutDet var iofs ingen klocka. Jag fick återbetalning av säljaren eftersom dom hade en försäkring om leverans inom en viss tid. Tänkte inte mer på det och efter 8 månader dök paketet upp med posten
Har för mig att den inte återbetalades. Det var ingen stor summa så jag jagade inte dom.Det var ju bra att det löste sig till slutFrågan är, betalade säljaren tillbaka dig även den summa du betalat i importmoms, eller var det en affär inom eu? Det är nämligen detta som jag ser som ett bekymmer i mitt fall. Säljaren kommer helt säkert att återbetala mig när allt är klart via Japanpost och Postnord, han hade skickat med rek och försäkrat. Men varken Tullverket eller Postnord tänker återbetala mig för det jag betalat dem. På tullverket var man dessutom extra tydlig med beviskravet gällande att klockan lämnat eu, oavsett om den stulits eller slarvats bort så skall den ha förtullats.
Hur har det gått? Vad skickade du med för tjänst?Nu har även jag(säljare) blivit av med ett paket.
Efter att det skickades den 8/6 landade i Gbg den 10/6 och där har det nu varit sen dess på deras central.
Kan förstå att i en sådan stor maskin som PostNord att saker händer, det som jag är riktigt kritisk emot är deras hantering i kundtjänst, skulle faktiskt säga de är helt värdelösa.
Nu får vi se vad som sker, kanske förtidigt för att bli arg och irriterad men en reklamation är gjord.
Hur har det gått? Vad skickade du med för tjänst?
Sitter i en liten rävsax just nu. PostNord ser ut att ha levererat ett paket till helt fel person, i en helt annan kommun. Frakten är ursprungligen bokad med annan leverantör och PostNord tagit över i Sverige. Följde paketet via AfterShip i chrono24 så reagerade inte förens det stod att det blivit levererat. Fick en bild på paketet av säljaren och ser att fel nummer står på paketet. Troligen därför det inte dök upp i PostNord appen. Kollat chrono och jag har skrivit allt korrekt där. Står även korrekt postnummer hos PostNord när jag kollat i efterhand. Ser även ut som någon hämtat ut det från en paketbox. Låter märkligt då jag tänkt att man behöver identifiera sig med BankID på dessa?
Såklart ingen kundtjänst på helgen heller. Någon som råkat ut för nått liknande?
Behövde ventilera lite frustration. Får se imorgon.
Fy fan stressigtSitter i en liten rävsax just nu. PostNord ser ut att ha levererat ett paket till helt fel person, i en helt annan kommun. Frakten är ursprungligen bokad med annan leverantör och PostNord tagit över i Sverige. Följde paketet via AfterShip i chrono24 så reagerade inte förens det stod att det blivit levererat. Fick en bild på paketet av säljaren och ser att fel nummer står på paketet. Troligen därför det inte dök upp i PostNord appen. Kollat chrono och jag har skrivit allt korrekt där. Står även korrekt postnummer hos PostNord när jag kollat i efterhand. Ser även ut som någon hämtat ut det från en paketbox. Låter märkligt då jag tänkt att man behöver identifiera sig med BankID på dessa?
Såklart ingen kundtjänst på helgen heller. Någon som råkat ut för nått liknande?
Behövde ventilera lite frustration. Får se imorgon.
Fy fan stressigt
Var det fel spårningsnummer på paketet på bilden men det är rätt paket?
Ja jävlar, men om det är en vanlig person som hämtat ut den så känns det rimligt att man borde göra av sig, till Postnord och säga att man fått någon annans grejerKolli är korrekt. Men mitt telefonnummer för avisering är fel. Har rapporterat till chrono iaf. Print från PostNord. Även säljaren har lagt ett ärende eftersom den var bokad som hemleverans med signering. Har någon annan hämtat ut det så blir det ju en polisanmälan. Helförsäkrat enligt säljaren så bör ju lösa sig hursom.
Ja jävlar, men om det är en vanlig person som hämtat ut den så känns det rimligt att man borde göra av sig, till Postnord och säga att man fått någon annans grejer
Ja det där är ju riktigt knas. Är det alltid bank id i paket box? Det varierar per tjänst om jag inte missminner mig?Ja precis. Men måste blivit nå fel. Ska inte gå att hämta ut utan BankID. Är ju ändå kopplat till mig. Ska ju gå att lägga till vilket paket som helst i appen och sen hämta ut det tänker jag.
Aldrig fått paket i just deras boxar, men vad jag kan läsa mig till så är det det. PDP har säljaren bokat med. Gissar på motsvarande PostNord. Blir väl där reklamationen kommer ske om det är borta. Men ändå PostNord som fallerat.Ja det där är ju riktigt knas. Är det alltid bank id i paket box? Det varierar per tjänst om jag inte missminner mig?
Vem skulle ha hanterat försändelsen egentligen? (Du skrev att det var bokat med en annan leverantör)
Aldrig fått paket i just deras boxar, men vad jag kan läsa mig till så är det det. PDP har säljaren bokat med. Gissar på motsvarande PostNord. Blir väl där reklamationen kommer ske om det är borta. Men ändå PostNord som fallerat.
Kan man inte ringa den som hämtat ut, om hens nummer står på paketet.Svarar mig själv. Ingen hjälp från PostNord. Fick dock bekräftat . Eftersom fel nummer angetts, så har försändelsen kopplats till någon annan som kunnat hämtat ut paketet med QR kod i sin app. Känns tryggt att det är så enkelt. Får bara hoppas att chrono, precis som jag, anser att jag gjort rätt när mina uppgifter stämmer till säljaren. Även gjort polisanmälan. Fortsättning följer![]()
Kan man inte ringa den som hämtat ut, om hens nummer står på paketet.
Känns som never ending story när något går fel, man får otroligt lite hjälp från fraktbolaget. Det är nästan "bättre" att paketet försvinner , för när det är levererat , även om det är tomt, eller till fel person så är det så jävla stumt på något sätt.
Aja trist , hoppas det blir en bra lösning på detta.
Vad är det för pjäs som någon njuter av nu?
Det är alltid trist oavsett prisbild.Provat ringa. Först signaler. Nu tystnad. Angav nummer i polisanmälan. En Omega Dynamic III. Så inget ultradyrt. Men ändå surt.
Det är alltid trist oavsett prisbild.
Det är ju märkligt det där.
Att en helt random person skulle få sitt nummer inlagt av misstag. Samma person väljer att hämta ut något man uppenbarligen inte beställt.
Samt, om jag får leka med tanken, "håller sig undan".
Jag vill tro att dom absolut flesta människor som får ett paket felaktigt inte behåller det utan tar åtgärder. Plus att det råder ju ingen tvekan om att man vet att systemet vet vem man är.
Det ska ju till en otroligt bisarr kombination av omständigheter för att detta ska inträffa och sedan fortgå.
Så jävla tråkigt när skit som det här händer...Provat ringa. Först signaler. Nu tystnad. Angav nummer i polisanmälan. En Omega Dynamic III. Så inget ultradyrt. Men ändå surt.
Antar att det har gått över till ett polisiärt ärende nu då en personen aktivt och medvetet har hämtat ut ett paket som inte tillhör honom.Ja. Även varit i kontakt med ombudet där det landade. Dem har gått igenom boxarna och letat efter det. Så det är ingen glitch eller blivit fel i aviseringen.
Då har man ju aktivt jobbat med att "landa" paketet. Det är ju också nått man inte gör av misstag.Ja. Det är absurt. När jag följer spårningen så ser man att personen aktivt bytt leverans till ombud och då till en annan ort. Så det är beräknat från när paketet dök upp hos den som hämtat.![]()
Absolut.Ja. Säljaren har reklamerat. Händelsen polisanmäld Ärendet är igång hos chrono24. Tror inte heller det är en set up från säljaren. Känns väldigt långsökt. Samtidigt för egen del tycker jag mitt ärende är starkt. Har fått en bild av säljaren på paketet där adressuppgifterna är korrekta, men telefonnumret är felaktigt. Samt uppgifterna från PostNord. Tycker felet ändå bör landa på säljaren i det här fallet.
Antar att det har gått över till ett polisiärt ärende nu då en personen aktivt och medvetet har hämtat ut ett paket som inte tillhör honom.
Personen har också sett att paketet var adresserat till dig så han kan absolut inte hävda att man trodde det var deras egna. Äganderätten är på din sida.
Nä precis. Enligt säljaren så är det paketerat med ytterligare en kartong med mina uppgifter på. Så ska mycket till att det skett av misstag.
Tror du får rätt hos Chrono24, du köpte med Trusted Checkout?
Är det inte deras garanti att du ska ha fått produkten innan dem betalar ut pengarna?Ja. Så betalningen ligger ju hos dem. Får se hur det slutar. Men kunde inte gjort annorlunda. Har ju handlat via chrono otaliga gånger nu, aldrig problem, aldrig blivit fel i uppgifterna tidigare.
Jo. Så ska det ju vara. Men man blir ju ändå lite orolig. Som @Tactical trader skrev så hade det varit bättre om paketet bara varit borta.Är det inte deras garanti att du ska ha fått produkten innan dem betalar ut pengarna?